Hvis du vil ha et litt rimeligere alternativ så anbefaler jeg deg faktiskt å vurdere Yamaha Tracer. Mange har nok blitt, og vil bli overrasket over motoren i denne. Jeg hadde litt de samme tankene som deg at "ingenting kan erstatte kubikk", men tok en råsjans og kjøpte Tracern uprøvd. Ble ikke skuffet Og jeg kom tross alt fra ZX12R. Så hvis du ikke skal ligge så mye over 200 i lengre perioder, så har den mer enn nok motor. (Traction av, A-mode og komplett Akrapovic = veldig gøy )Leffy wrote: Jeg har heller ikke noen interesse av og gå under 1000ccm derav slagordet "ingenting kan erstatte kubikk" men antall HK er ikke så veldig nøye.
Leffy's sosialkontor - Ut på tur -
- biker7
- Posts: 1324
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Leffy's sosialkontor - En helg på Vålerbanen *Bildespam*
Re: Leffy's sosialkontor - En helg på Vålerbanen *Bildespam*
Hehe.. Jeg fikk tilbud på denne i Nydalen i fjor før jeg kjøpte aprilian, men jeg turte rett og slett ikke og kjøpe uprøvd. Alle skryter fælt av den så spørs om jeg skal høre etter om de har en demosykkel av denne og. Jeg liker virkelig hvordan den ser ut, og det er mye sykkel for penga derbiker7 wrote:Hvis du vil ha et litt rimeligere alternativ så anbefaler jeg deg faktiskt å vurdere Yamaha Tracer. Mange har nok blitt, og vil bli overrasket over motoren i denne. Jeg hadde litt de samme tankene som deg at "ingenting kan erstatte kubikk", men tok en råsjans og kjøpte Tracern uprøvd. Ble ikke skuffet Og jeg kom tross alt fra ZX12R. Så hvis du ikke skal ligge så mye over 200 i lengre perioder, så har den mer enn nok motor. (Traction av, A-mode og komplett Akrapovic = veldig gøy )Leffy wrote: Jeg har heller ikke noen interesse av og gå under 1000ccm derav slagordet "ingenting kan erstatte kubikk" men antall HK er ikke så veldig nøye.
Dårlig med sånne høye hastigheter i heimen her
Mulig jeg kan ta en titt, men foreløbig er jeg ikke helt fortrolig med utseendet på den For all del, kan være en super sykkel for detFjellBekken wrote: Og så står det en lengst inne i lokalet av samme merke, men med mer kubikk, som er verdt å se på.
---
Da er både XX'n og Aprilian hentet så nå er det greit det regner her
Re: Leffy's sosialkontor - *Solgt og solgt #Sykkel løs*
Du har faktisk helt rett i det FjellBekken Men samtidlig skal det se litt tøft ut når man står ved siden av og
Re: Leffy's sosialkontor - *Solgt og solgt #Sykkel løs*
Da røk jeg på et mer "fornuftig" valg til slutt. 2006 Kawasaki Z1000 som rulla 15.000 km på en liten luftetur i dag, så jeg fikk noen bilder. En kompis har hatt samme type sykkel i 4 år så jeg viste akkurat hvordan denne var og kjøre så jeg slo til med en gang når den ble til salgs. Følte nesten at jeg fikk den på tilbud ettersom de holder jo seg så sinnsykt bra i pris enda. I følge selger så hadde han hatt over 20 henvendelser på den i fra onsdag til da jeg hentet den på fredag. Takk og lov så var jeg den første i køa
-
- Posts: 1775
- Joined: 05 Oct 2015 20:11
- MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
Re: Leffy's sosialkontor - *Ny doning*
Se der ja grom sykkel du har skaffet deg der [emoji41]
Det eneste jeg ikke likte helt var de enormt lange eksosrøra...
Men hekken og alt annet ahhh digg [emoji2]gjør seg med soloseat .
Men mere fornuftig ? Tuono var vel like fornuftig den ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det eneste jeg ikke likte helt var de enormt lange eksosrøra...
Men hekken og alt annet ahhh digg [emoji2]gjør seg med soloseat .
Men mere fornuftig ? Tuono var vel like fornuftig den ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Leffy's sosialkontor - *Ny doning*
TakkerFjellBekken wrote:Se der ja Gratulerer
Orginaleksosen sitter på Enig i det at di er litt lange. Får Laser xtreme til denne modellen som er i samme utførelse, bare kortere, men di er så sinnsykt dyre. Synes ikke det gjør seg med "vanlig rund" eksos på denne modellen.freddy123 wrote:Se der ja grom sykkel du har skaffet deg der [emoji41]
Det eneste jeg ikke likte helt var de enormt lange eksosrøra...
Men hekken og alt annet ahhh digg [emoji2]gjør seg med soloseat .
Men mere fornuftig ? Tuono var vel like fornuftig den ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hehe, fornuftig kan vel ses på flere måter. Mange mener vel og det at det er ikke fornuftig og eie en motorsykkel, men for min del så sitter jeg bedre på denne, halvparten av summen av Tuono'n og bruker litt mindre suppe
Re: Leffy's sosialkontor - *Ny doning*
Gratulere med ny sykkel [emoji106] dette er en meget artig sak til en hyggelig pris også forstår jeg [emoji122] slit an
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- hakhap
- Mr Illustrator
- Posts: 2929
- Joined: 06 Oct 2015 06:50
- MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Location: Buskerud
- Contact:
Re: Leffy's sosialkontor - *Ny doning*
Gratulerer med ny sykkel har en Z1000 på låmn akkurat nå men synes jeg sitter bedre på Tuono, men flott du har funnet deg en god turkamerat i denne Z1000 der.
Re: Leffy's sosialkontor - *Ny doning*
Gratulerer med stilig Kawa!
Re: Leffy's sosialkontor - *Ny doning*
Jeg skal ikke lyve Leffy. Den senepsgule Tuonoen du hadde syntes jeg var skikkelig tøff så i mine øyne var dette en liten nedtur. Men jeg vil uansett gratulere deg med en ny sykkel
Var det kun økonomiske grunner til byttet, eller begynte Tuonoen å dra på årene eller hadde andre "mangler" som ble dekket av Z1000?
EDIT:
Var litt kjapp på labben. Etter å ha lest tidligere poster så ser jeg at bensinforbruket er det som la tungen på vektskålen. Da MÅ jeg bare spørre. Hvor mye bensin er dte den egentlig bruker siden dette var så utslagsgivende og hvor stor tank er det på den?
Var det kun økonomiske grunner til byttet, eller begynte Tuonoen å dra på årene eller hadde andre "mangler" som ble dekket av Z1000?
EDIT:
Var litt kjapp på labben. Etter å ha lest tidligere poster så ser jeg at bensinforbruket er det som la tungen på vektskålen. Da MÅ jeg bare spørre. Hvor mye bensin er dte den egentlig bruker siden dette var så utslagsgivende og hvor stor tank er det på den?
Re: Leffy's sosialkontor
Jeg må bare gjenta meg selv. Jeg er i utgangspunktet ikke noe fan av sterke farger, men skulle jeg kjøpt en Tuono så ville jeg definitivt valgt denne fargen! AKKURAT slik den ser ut på bildet. Utrolig tøff sykkel med feit fargeLeffy wrote:
Re: Leffy's sosialkontor - *Ny doning*
Gratulerer med tøff sykkel!
- hakhap
- Mr Illustrator
- Posts: 2929
- Joined: 06 Oct 2015 06:50
- MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Location: Buskerud
- Contact:
Re: Leffy's sosialkontor - *Ny doning*
Den modell der som er 2013 har en ca 17l og den som jeg har har 17.5l med forbruk på 0.7 - 1.0 og ned mot 0.6 ved pendling så jeg ser godt at Leffy kan tenke seg en litt mindre tørst sykkel.Bjerknez wrote: EDIT:
Var litt kjapp på labben. Etter å ha lest tidligere poster så ser jeg at bensinforbruket er det som la tungen på vektskålen. Da MÅ jeg bare spørre. Hvor mye bensin er dte den egentlig bruker siden dette var så utslagsgivende og hvor stor tank er det på den?
- quattrokim
- Posts: 823
- Joined: 06 Oct 2015 08:38
- MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R - Location: Frekhaug, Hordaland
Re: Leffy's sosialkontor - *Ny doning*
Dæven, bruker litt suppe da ja. Mykje mindre motor i min men den greier seg med 0,39 på mila så kan ikkje klage på det.
Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT
Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
Re: Leffy's sosialkontor - *Ny doning*
I følge kjørecomputeren min så har min brukt i snitt (siden jeg kjøpte den) brukt 0.62 på mila så langt og der ser den ut til å bli liggende. jeg kjører vel sikkert som folk flest på slik type sykkel vil jeg tro. Stort sett aktpågivende og varsomt med noen utspring i ny og ne. Min også bruker over litern hvis jeg måler over en kort distanse med har kjøring, men det er vel snittet som teller her vel?hakhap wrote:Den modell der som er 2013 har en ca 17l og den som jeg har har 17.5l med forbruk på 0.7 - 1.0 og ned mot 0.6 ved pendling så jeg ser godt at Leffy kan tenke seg en litt mindre tørst sykkel.Bjerknez wrote: EDIT:
Var litt kjapp på labben. Etter å ha lest tidligere poster så ser jeg at bensinforbruket er det som la tungen på vektskålen. Da MÅ jeg bare spørre. Hvor mye bensin er dte den egentlig bruker siden dette var så utslagsgivende og hvor stor tank er det på den?
Jeg mener ikke å krasje denne tråden fullstendig her altså, men er evt. verditap tatt med i betrakningen her?
Det ligger vel i kortene at jeg syntes det var trist at Tuonoen ble byttet ut, hehe.
Ikke noe galt med den nye heller så klart, men den går vel ikke akkurat på luft og kjørlighet den Z1000 heller vel?