Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie-tur nordover , Del 1)

Post by biker7 »

Det var fredag 12.07.2019 og tid for årets ferietur på to hjul \:D/
BMW,n var pakket og klar, og jammen ble den brei over rævva. :shock:

Image20190711_220035 by biker7, on Flickr


Litt før kl.10 brummet det i boxeren til «BMW-Bjørn» utenfor, og en stund senere befant vi oss på kjente og kjære veier i østlig retning mot Sverige. Første stopp ble i Østmark, for en beinstrekk og litt shopping.

Image20190712_110312 by biker7, on Flickr


Videre til Torsby, før Malung og Mora ble passert. Litt nord for Mora svingte vi av E45 og kjørte østover på litt mindre veier. Hadde bestilt overnatting i Järvsö (forøvrig hjemplassen til Lill Babs :) ) litt vest for Hudiksvall. Ankom Kramsta Gästgård litt før kl.17.

Image20190713_084742 by biker7, on Flickr


Hadde sjekket at det skulle være restaurant på stedet, slik at vi fikk oss middag. Men når jeg spurte om restauranten ved ankomst, var den visst bare oppe innimellom og ikke nå selvfølgelig.. [-(
Med stengt restaurant en fredag midt i fellesferien, kan man jo undres litt på når den egentlig var oppe :-s , men hadde muligens noe å gjøre med noe slags oppussingsprosjekt på stedet. Det var forøvrig et slags Harley-/HOG-treff i Järvsö denne helga, men merket ikke så mye til dette forruten noen HD og godt voksne bikere på stedet. Etter innsjekk og litt research, fant vi et hotell noen hundre meter unna. Middags-situasjonen løste seg med en femretters buffet og både øl og dram på dette hotellet. :thumleft

Image20190712_211148 by biker7, on Flickr


Hadde rom i denne bygningen på Kramsta Gästgård :

Image20190712_225428 by biker7, on Flickr


Etter en grei frokost på gjestegården dagen etter, startet vi med noen mil på flotte,svingete veier vestover fra Järvsö. \:D/
Kom ut på E4 ved Hudikvall, og nå var det rein transport nordover som gjaldt. Ikke det helt store kjøremessig, men greit nok som «nyttekjøring».

Etter noen timer langs E4, endte vi opp på Lufta Camping 7mil nord for Umeå. Grei hytte og fikk både mat og øl her. :D

Image20190714_100521 by biker7, on Flickr


Hytta vår på Lufta Camping :

Image20190714_100657 by biker7, on Flickr



På søndag fortsatte transporten videre nordover i Sverige, og målet denne dagen var Haparanda.
Og jeg bynte vel alt nå å føle litt på at GS800 med 30kg bagasje ikke akkurat var noen «asfalt-racer». :roll:
For det river ikke akkurat skinnet av pølsa ved forbikjøringer i 100-120km/t kan man si. :lol: Men det blir jo litt en vane etterhvert da.
Allikevel gikk nok tankene innimellom til den lettere og sprekere Tracern som sto hjemme i garasjen og furtet. :-# ;-)


Ankom etterhvert Haparanda, og sjekket inn på River Motell & Vandrarhem.

Image20190714_200746 by biker7, on Flickr


Tror nok kanskje dette var den overnatttingsplassen vi fikk mest for pengene på denne turen.
Fikk et fint tomannsrom med hotellstandard, eget bad og uteplass for 575,- svenske kroner. :thumleft Da uten sengeklær og frokost, men allikevel billig i mine øyne. Og når vi gikk ut døra på rommet, gikk vi fem skritt og var inne i restauranten/baren. Bra mat var det også på restauranten. :D

Vi befant oss bare noen hundre meter fra Finland på motellet/campingen i Haparanda.
Bygningene på bildet ligger i Finland :

Image20190714_215810 by biker7, on Flickr


Rett etter avreise mandag, befant vi oss plutselig på finske veier i retning nord-østover.
Merket jo fort at disse veiene ikke akkurat er noe mere spennende en svenske E4, bare mere øde og skog.


Første stopp i Finland for en kaffekopp:

Image20190715_114203 by biker7, on Flickr


Neste stopp ble besøk hos Nissen ved Rovaniemi. :D

Image20190715_123941 by biker7, on Flickr


Utenfor «Nisse-hula» (Jule-Hare..? :-k 8) ) :

Image20190715_124202 by biker7, on Flickr


Laaangt der nede bor visst Nissen ;-) :

Image20190715_124248 by biker7, on Flickr



Så fortsatte ferden videre nordover i de finske skoger. Og kjære vene hvor øde det er oppover der ! :shock:
Greit nok for rask transport, men kan vel ikke akkurat si at jeg koser meg på slike veier.
Men etter masse rettstrekker og en haug med skog, kom vi endelig til Ivalo River Camp som var dagens endestopp. Ikke noen luksus-plass, men greit nok for to bikere som oss. 8) Og vi fikk både øl og mat der (litt dårlig hurtigmat da..) ;-)


Hytta vår på Ivalo River Camp :

Image20190715_195503 by biker7, on Flickr



Vi studerte været for Øst-Finnmark, og det så ikke akkurat veldig lovende ut de neste par dagene.. :-k
Bestemte oss derfor for å bli i 2 netter her, for å se om været oppi Finnmark bedret seg litt.


Kveld ved elva i Ivalo :

Image20190716_000857 by biker7, on Flickr



På tirsdag tok «BMW-Bjørn» en pausedag fra kjøringa, mens jeg kjørte en runde i området rundt Ivalo. Og endelig fikk jeg rast fra meg litt på grusen ! :twisted: Fant noen grusveier her og der, men ikke så lett uten å være kjent i området. Ble ikke så mange milene, for det var egentlig litt småkjølig med snaue 10 grader og sur vind. Men fikk da rast ifra meg litt, etter siste dagers «asfalt-pine» ;-)


I «bushen» på grusen, en plass litt nord for Ivalo :

Image20190716_123702 by biker7, on Flickr



(Fortsettelse følger)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie-tur nordover , Del 1)

Post by tshansen »

Herlig lesning Biker7.... dette liker jeg, å mye vil ha mer som det sies så fint 8) Jeg har ikke spesielt godt inntrykk av Finland jeg heller for å si det pent :-#
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie-tur nordover , Del 1)

Post by biker7 »

tshansen wrote:Herlig lesning Biker7.... dette liker jeg, å mye vil ha mer som det sies så fint 8) Jeg har ikke spesielt godt inntrykk av Finland jeg heller for å si det pent :-#
Takker, Mr. hansen :)

Fine grusveier er det nok masse av i finland, bare man finner dem. :D
Men når det gjelder asfalt-kjøring i dette landet, så kan vi vel si at hele Finland egentlig bare er en kjedelig, uendelig lang transport-etappe.
:roll: ;-)
Last edited by biker7 on 27 Jul 2019 17:46, edited 1 time in total.
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie-tur nordover , Del 1)

Post by Palma »

Flott lesning og knallgode bilder. :thumleft Venter på neste episode ..
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie-tur nordover , Del 1)

Post by intruder »

Fin reportasje gitt,litt sjalu her....men med mine håndleddskavanker blir det nok mest :-# å lese og kose seg med bildene...
Tar ingen bilder selv...lagrer det jeg vil ha på hardpi...... :redface nei...harddisken....
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie-tur nordover , Del 2)

Post by biker7 »

Det var onsdag 17.07.2019 , og på tide å komme seg litt videre fra Ivalo. Dagens værutsikter var heller ikke av de beste, så vi hadde allerede bestilt husrom et par mil før norske-grensa ved Neiden. Drittværet startet rett etter avreise Ivalo, og det var egentlig ganske greit å ikke ha planlagt noe mere enn ca 18mil denne dagen. Er ikke sååå artig å kjøre i 8-9 grader og regn egentlig.. :roll:


En stopp hos noen finske samer langs veien:

Image20190717_120751 by biker7, on Flickr



Svingte etterhvert av asfalten inn på en grusvei, og etter ca en kilometer på grusen kom vi til denne plassen dypt inni de finske skoger :

Image20190717_145752 by biker7, on Flickr


Dette var en reinsdyrfarm med både overnatting og restaurant. :D
Etter å ha sjekket inn på et knøttlite tomannsrom, gikk vi til restauranten og fikk servert egenprodusert reinskav med hjemmelaget potetmos og diverse tilbehør. I tillegg både supergod suppe til forrett og dessert. Og med øl og kaffe & cognac etc. , så var igrunn dette helt innafor etter en litt våt og kald dag. =D> :thumleft


Og «same-kuene var ikke så veldig langt unna ;-) :

Image20190717_191317 by biker7, on Flickr



«Same-ku» rett utenfor rommet vårt på Porotila Toini Sanila :

Image20190717_192603 by biker7, on Flickr




Utpå kveldingen kom værskiftet, og dette lovet godt for ferden videre inn i Finnmark dagen etter. :D




På torsdag morgen skinte sola og det var ca 18 grader ved avreise. På tide å komme seg til Finnmark. :)
Litt etter passerte vi norske-grensa, og det første jeg la merke til var veistandarden.. Her hadde vi nå kjørt på nesten strøken asfalt helt til grensa, og brått startet humpete «norsk standard». [-( Så kom ikke her å si at det bare har med grunn-forhold, klima etc. å gjøre ! Har nok mere å gjøre med selve utførelsen ja.. [-X



Ved Neiden svingte vi høyre mot Kirkenes, og tok etterhvert en liten stopp langs fjorden.

Image20190718_094352 by biker7, on Flickr


Så gikk turen til russer-grensa ved Storskog.


Hit men ikke lengre kom GS,n ;-) :

Image20190718_101601 by biker7, on Flickr


Vi fikk også litt guiding på både tysk og engelsk sammen med noen turister som kom kjørende på noen firehjulinger. :)

Image20190718_102246 by biker7, on Flickr

Kom i prat med guiden som var Kirkenes-væring og motorsyklist, og vi fikk både kaffe og kake sammen med turist-følget. :D
Hadde også en artig prat med han som drev souvenir-sjappa og et par andre lokale gubber. Og ifølge disse gubbene var dette første sommerdag i Kirkenes-området, med 18-20grader og sol.

Forrige gang jeg var i dette området var på biltur for 32år siden, og grenseovergangen har forandret seg «litt» siden dengang kan man si. Da var det bare en låst netting-port i gjerdet her, som nok bare ble brukt ved helt spesielle anledninger. Nåværende grenseovergang ble forøvrig åpnet i 2003.


Etter en trivlig stund ved russer-grensa, snudde vi nesa mot Kirkenes igjen. Men først var jeg en svipptur oppom Sollia Gjestegård ved Storskog, hvor vi tilbrakte 2 netter den gangen jeg var her for 32år siden som 15åring. Artig med slike gjensyn. :D

Image20190718_105317 by biker7, on Flickr



Kjørte en liten sighteseeing-runde innom Kirkenes-sentrum, før vi kjørte samme vei tilbake til Neiden og deretter videre nord-vestover langs E6.


En stopp langs Varangerfjorden :

Image20190718_124630. by biker7, on Flickr


Utsikt i retning Vadsø :

Image20190718_124714 by biker7, on Flickr


Hadde nok egentlig et ønske om både Vadsø, Vardø og Hamningberg på denne turen, men med litt «ekstratid» i Finland utgikk det denne gangen. Og vi hadde allerede bestilt husrom i Tana Bru.

Rett før Skipagurra ble jeg oppmerksom på en mørk-kledd person på høyre side av veien. :-s Det var jammen meg onkel Politi som var ute med lasern ! :shock: Og det hamret nok litt innafor kjørejakka da jeg så ned på gps,n og noterte meg 90-tallet i 80-sona.. Men vi hilste høflig når vi passerte, og han smilte og nikket tilbake. :) Og mere så vi ikke til "onkel". (liksågreit kanskje.. :roll: )
Der var tydligvis en grei kar med litt fornuft vi møtte på her oppe denne gangen :thumleft


I Tana Bru hadde vi bestilt rom på Mix Tigern Kiosken.

Image20190718_174559 by biker7, on Flickr


Dette viste seg å være et greit overnattingsted, hvor vi hadde kostet på oss hvert vårt enkeltrom.
Billige, greie rom og fasiliteter, med sentral beliggenhet i denne «storbyen» oppkalt etter ei bru. :lol:


Etter innsjekk reiste jeg en tur på butikken, kombinert med en liten runde i området.
En trivlig dame knipset dette bildet litt sør for sentrum :) :

Image20190718_150231. by biker7, on Flickr


Stoppet også for å smøre kjedet på GS,n og merket at kjedet var jævli slakkt.. Hadde jo strammet det rett før avreise også. :-k Så fram med div. verktøy og kjedespray for å fikse. Viste seg at det er ganske punkt-strukket noen plasser. Men ved nærmere undersøkelser har visst dette Snell-kjedet nå gått borti 20K, og kan vel kanskje ikke forvente noe mere av dette «kvalitets-merket». Det neste blir nok DID ja. 8)


Litt senere ble det en matbit og godt drikke på «Elvekanten Spiseri», og en liten gå-tur i området.


Dem henger nok litt etter enda i Tana Bru når det gjelder kommunikasjon-metoder ;-) :

Image20190718_211002 by biker7, on Flickr


Gammel og ny bru under oppføring i Tana :

Image20190718_224209 by biker7, on Flickr

En fin sommer-dag i Finnmark nærmet seg slutten, selv om midnattsola sørget for dagslys en stund til. :D


Midnattsola sett gjennom vinduet på rommet i Tana Bru :

Image20190718_225809 by biker7, on Flickr





(Fortsettelse følger)
Last edited by biker7 on 28 Jul 2019 15:27, edited 2 times in total.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie-tur nordover , Del 1+2)

Post by freddy123 »

Koser meg med referatene dine, gleder meg til neste del[emoji3]


Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie-tur nordover , Del 1+2)

Post by ashland »

Flott lesning og bilder :thumleft
fun is not a straight line
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie-tur nordover , Del 1+2)

Post by Bikeridr »

Mye bra bilder og flott referat :thumleft
Keep it coming :)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie-tur nordover , Del 1+2)

Post by ojda »

Se her var det en langtur jeg hadde gått glipp av gitt [-X
Må si det frister med finnmark igen når man ser slike bilder, men Finnland sørover vet jeg ikke helt om jeg er fysen på engang til [-(
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie-tur nordover , Del 3)

Post by biker7 »

På fredag fikk vi i oss litt frokost, salet opp «hestene», og la i vei nordover fra Tana Bru.
Sevfølgelig startet det å sprutregne akkurat ved avreise.. Men litt etter at vi svingte venstre ved Rustefjelbma,
klarnet det opp og regnet ga seg :D Og endelig ble det litt svinger igjen \:D/ Herlig etter utallige rettstrekker hittil på turen. :thumleft
Ganske dårlig dekke første biten, men med GS-dempingen kunne jeg allikevel kose meg. RS,n til mitt turfølge spratt nok kanskje litt mere. ;-)
Men vei-standarden over Ifjordfjellet bedret seg betraktlig etterhvert.


En stopp over Ifjordfjellet :

Image20190719_104758 by biker7, on Flickr


Ifjordjellet:

Image20190719_104838. by biker7, on Flickr



Kom etterhvert til Lakselv, hvor det ble en stopp for kaffe og en kakebit.

Image20190719_124422 by biker7, on Flickr



Var førøvrig innom her i Lakselv på mc-tur i 2015 også, og dengangen hadde vi audiens og overnatting hos 330-skvadronen, da en kamerat er seaking-pilot. 8)

Bilde fra 2015. Nytt mannskap på SeaKingen ;-) :
Imagebilde 1 by biker7, on Flickr



Etter pause i Lakselv, kjørte vi sørover mot Karasjok hvor vi hadde bestilt rom på Scandic.

Image20190719_194643 by biker7, on Flickr


Ble en meget bra grill-buffet til middag her i Gammen Restaurant ved Hotellet. :thumleft
Og selvfølgelig «noen kalde» , før vi tok kvelden her i «Same-byen».

Image20190719_185909 by biker7, on Flickr


Inne i Gammen Restaurant :

Image20190719_162335 by biker7, on Flickr


Hilste også på denne skapningen utenfor hotellet ;-) :

Image20190719_194045 by biker7, on Flickr





På lørdagen kjørte vi videre i strålende sommersol.


På en rasteplass mellom Karasjok og Kautokeino :

Image20190720_111901 by biker7, on Flickr

På samme rasteplass hadde vi en stopp i 2015 også, og da var det helt SJUKT med mygg her ! :shock:
Denne gangen gikk det tålelig greit, trolig pga. litt vind. :)


Ble også en liten is-stopp i Kautokeino, og en hyggelig prat med en svenske på en HD
på vei hjem fra mc-treff i Alta.

Så gikk ferden videre inn i Finland, og etter nok en dag på hovedsaklig «rett fram-asfalt», ble Karesuando (på svensk side) dagens endestopp. «Karesuando Camping & Rekreation» het visst campingplassen vi endte opp på, og det flotte navnet kunne vel kanskje være litt misvisende for noen, med tanke på den forholdsvis enkle standarden her. :roll: ;-)
Men vi hadde jo kaldt vann i kjøkken-springen i «stugan», så litt luksus var det jo da. :lol:


«Stugan» vår :

Image20190720_210058 by biker7, on Flickr


Resepsjonsbygget på campingen :

Image20190720_222405 by biker7, on Flickr



Matservering var det dårlig med her, så etter å ha installert oss
kjørte vi tilbake over elva til Finland for en matbit.

Noen øl utenfor hytta ble det også litt senere, og nå fikk vi virkelig merke myggen ja ! :shock: :smt071
Kan love at medbrakt myggmiddel nå virkelig kom til nytte. Og ved innsjekk hadde vi faktisk fått utdelt «mygg-jager» vi kunne dytte i stikkontakta når vi skulle legge oss. \:D/ Og med denne innplugget, og nydusjet i myggmiddel, tok vi etterhvert kvelden på denne «Rekreasjons-campen» 8)



(Fortsettelse følger)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie-tur nordover , Del 3)

Post by tshansen »

Dette er så herlig det :-) Kjenner det klør i kjørelysten for fult! Å en ting er sikkert, Nord-Norge tur blir det igjen (før eller siden)

Den myggen der oppe er faen søkke meg plagsom. Jeg har aldri vært med på maken selv slik det var i Kautokeino når vi stoppet for å fylle drivstoff. For ikke å snakke om alle fluene! :shock: :shock:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie-tur nordover , Del 3)

Post by biker7 »

tshansen wrote:Dette er så herlig det :-) Kjenner det klør i kjørelysten for fult! Å en ting er sikkert, Nord-Norge tur blir det igjen (før eller siden)

Den myggen der oppe er faen søkke meg plagsom. Jeg har aldri vært med på maken selv slik det var i Kautokeino når vi stoppet for å fylle drivstoff. For ikke å snakke om alle fluene! :shock: :shock:
Joa, var "utøy" både i Karasjok og kautokeino nå også, MEN jeg kan love deg at dette bare var småtteri sammenlignet med Karesuando ! [-(
I tillegg var det haugevis med digre flekkflue-lignende vesen der, som sikkert tok med seg hele kjøttbiten :shock: ;-)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie-tur nordover , Del 3)

Post by Bikeridr »

biker7 wrote:
tshansen wrote:Dette er så herlig det :-) Kjenner det klør i kjørelysten for fult! Å en ting er sikkert, Nord-Norge tur blir det igjen (før eller siden)

Den myggen der oppe er faen søkke meg plagsom. Jeg har aldri vært med på maken selv slik det var i Kautokeino når vi stoppet for å fylle drivstoff. For ikke å snakke om alle fluene! :shock: :shock:
Joa, var "utøy" både i Karasjok og kautokeino nå også, MEN jeg kan love deg at dette bare var småtteri sammenlignet med Karesuando ! [-(
I tillegg var det haugevis med digre flekkflue-lignende vesen der, som sikkert tok med seg hele kjøttbiten :shock: ;-)
Heh, joda - litt mygg er det jo oppe i nord ;-)
Den "flekkflua" du refererer til er nok sannsynligvis det vi kaller "blinding" eller "blijnning" på nordnorsk. Det er en kleggtype som har myke vinger og man hverken hører eller merker dem før de tar seg et realt kjøttstykke av deg 8)
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie-tur nordover , Del 3)

Post by Palma »

Fin lektyre til morraskaffen Jan =D> =D> =D>
Post Reply