Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Venter på sesong med buksene på !)

Post by biker7 »

Men en liten ting er litt skuffende med Klim : Sammenkoblings-muligheten med glidelås mellom jakke og bukse :-k
Ikke noen stor sak da dette ikke blir brukt så ofte, men dette funker nok bedre på andre merker, som feks. på Lindstrands-dressen min.
På Klim er det jo bare en ganske så kort glidelås-bit bak som er denne koblingen. Burde jo vært lengre glidelås for bedre og tettere sammenkobling hvis det skulle ha noe særlig funksjon synes jeg :-k
Men bare en bagatell hvis resten er bra :)
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt ("The Dominator is alive")

Post by biker7 »

Ganske stille og rolig på mc-fronten fra denne kanten hittil i år.

Men i dag skjedde det jaggu noe ! Ristet liv i Dominatorn \:D/ Litt tungstartet som vanlig etter litt tid i dvale,
selv om den fikk en snau time med "motorvarmer" innkoblet ;-) (en vifteovn). Men med litt ekstra power fra et gammelt bilbatteri og
mange runder på startern, ble det til slutt liv i den gamle sliteren :D Og med 5-6 grader og fint vær var det bare å få på seg en haug med klær og ut på årets første tur :thumleft Denne gang litt over en måned tidligere enn i fjor.

Kan vel kanskje ikke kalle det fullverdig sesongstart, for blir vel trolig litt kaldere igjen og langt imellom turene enda.
Men jammen gjorde det godt for kropp og sjel med ca 6 mil på den gamle Hondan :D :thumleft


Image20200223_151242 by biker7, on Flickr


Image20200223_151329 by biker7, on Flickr
Last edited by biker7 on 01 Mar 2020 22:59, edited 1 time in total.
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt ("The Dominator is alive")

Post by Palma »

Absolutt godkjent sessångstart det Biker7, for begge dere gamle :-# \:D/
Var frista selv i dag, men jeg satset heller på å sanke noen mannepoeng til senere (jeg skal forklare deg hva det er en annen gang :lol: )
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt ("The Dominator is alive")

Post by biker7 »

Palma wrote:Absolutt godkjent sessångstart det Biker7, for begge dere gamle :-# \:D/
Var frista selv i dag, men jeg satset heller på å sanke noen mannepoeng til senere (jeg skal forklare deg hva det er en annen gang :lol: )

Joa, du kan jo håpe, men hvis mannepoeng-kontoen din alt er tom så tidlig på året , så spøker det nok for noen 2020-sesong i det hele tatt på den Tjura-karen der :shock: :lol:
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: RE: Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt ("The Dominator is alive")

Post by Palma »

biker7 wrote:
Palma wrote:Absolutt godkjent sessångstart det Biker7, for begge dere gamle :-# \:D/
Var frista selv i dag, men jeg satset heller på å sanke noen mannepoeng til senere (jeg skal forklare deg hva det er en annen gang [emoji38] )

Joa, du kan jo håpe, men hvis mannepoeng-kontoen din alt er tom så tidlig på året , så spøker det nok for noen 2020-sesong i det hele tatt på den Tjura-karen der :shock: [emoji38]
Neida, kontoen er fylt til randen [emoji1787][emoji1787]

Sent fra min SM-A405FN via Tapatalk
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Glidelås-fiks)

Post by biker7 »

Glidelåsen på den ene av mine 6-7 år gamle BMW Allround støvler begynte å krangle litt på slutten av fjorårs-sesongen.
Har prøvde å smøre opp med silikonspray, men hjalp lite. Og etter å testet litt i går, ble det bare værre. Glidelåsen gikk litt oppover,
før den delte seg hver eneste gang.. [-( Hadde vel nå egentlig avskrevet disse støvlene, og vurderte faktisk å kjøpe nye av samme slag
til "gatebruk", da jeg ellers har vært veldig fornøyd med disse.

Men i dag fant jeg ut at jeg skulle google "reparere glidelås", og kom over denne videoen :

Fant fram en Leatherman, litt forsiktig klemming på hver side av glideren, og nå funker plutselig glidelåsen igjen :D
Litt usikker hvor lenge denne fiksen vil vare, men har nå prøvd glidelåsen såpass mye at jeg faktisk har litt trua
og utsetter kjøp av nye støvler en stund :)

Så et greit tips å ta med seg, og verdt å prøve ihvertfall :thumleft
Last edited by biker7 on 29 Feb 2020 17:55, edited 1 time in total.
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Glidelås-fiks)

Post by Palma »

Så bra.
Leatherman = Rukkatool
[emoji106][emoji1787][emoji1787]

Sent fra min SM-A405FN via Tapatalk
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Glidelås-fiks)

Post by biker7 »

Palma wrote:Så bra.
Leatherman = Rukkatool
[emoji106][emoji1787][emoji1787]

Sent fra min SM-A405FN via Tapatalk
Enda bra vi er KLIM-gubber da , Palma :lol:
Men allikevel greit at et slik spesialverktøy i tillegg kan brukes på glidelåser i gamle sko og litt andre oppgaver på tur etc. da ;-) :lol:
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Glidelås-fiks)

Post by JRO »

biker7 wrote:
Palma wrote:Så bra.
Leatherman = Rukkatool
[emoji106][emoji1787][emoji1787]

Sent fra min SM-A405FN via Tapatalk
Enda bra vi er KLIM-gubber da , Palma :lol:
Men allikevel greit at et slik spesialverktøy i tillegg kan brukes på glidelåser i gamle sko og litt andre oppgaver på tur etc. da ;-) :lol:
Takker for tipset biker7 nå har jeg reparert flere glidelåser som ikke låste seg godt nok. En liten trykke med Leathermannen gjorde underverker. Nesten skummelt hvor enkelt det er å reparere glidelåser. :D :thumleft =D>
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Glidelås-fiks)

Post by biker7 »

JRO wrote: Takker for tipset biker7 nå har jeg reparert flere glidelåser som ikke låste seg godt nok. En liten trykke med Leathermannen gjorde underverker. Nesten skummelt hvor enkelt det er å reparere glidelåser. :D :thumleft =D>
Så bra ! :thumleft Ble overrasket selv jeg :D
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Glidelås-fiksen var ikke fiks allikevel..)

Post by biker7 »

biker7 wrote:
JRO wrote: Takker for tipset biker7 nå har jeg reparert flere glidelåser som ikke låste seg godt nok. En liten trykke med Leathermannen gjorde underverker. Nesten skummelt hvor enkelt det er å reparere glidelåser. :D :thumleft =D>
Så bra ! :thumleft Ble overrasket selv jeg :D
Vel... overraskelsen varte dessverre ikke så lenge.. [-( ;-)

Må vel snart få kjørt litt igjen, så tittet litt på skoa og tidligere nevnta glidelås-"fiks" i dag.
Og etter noen forsøk, så "skar" jaggu glidelåsen seg igjen :evil: Prøvde mere med tanga og silikonspray, men bestemte meg til slutt for å gi opp, da de stygge glosene både kom oftere og oftere og høyere og høyere :lol: Så "fiksen" var nok for godt til å være sant i mitt tilfelle.

Så istedet for å jævlas noe mere med dette, trykte jeg heller på kjøp-knappen hos MC-Oslo på et par nye "Asfalt-sko" for snaue 2 laken.
Det ble også denne gangen BMW Allround, selv om jeg vet at dette er en utgående modell og ny type/etterfølger er å få kjøpt.
Men så lenge de har utført jobben så bra i mange år, så sier jeg som Rema1000 ("Det enkle er ofte det beste") og kjører Repeat :D

Så får vi bare håpe dette pandemi-svineriet roer seg etter hvert, slik at det ikke går alt for mye utover mc-kjøringen og at hverdagen blir litt mere normalisert. Men spøker nok for at dette kan bli både en god del verre først, og litt langvarig..
MEN Folkens : vi satser på å "stå han av", og at vi skal både sprute grus og børne asfalt til den store gullmedalje i år også :thumleft
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt ("Slipp GS,n løs, det er vår !")

Post by biker7 »

Men i dag slapp jeg jaggu GS,n ut fra vognskjulet \:D/

Ikke mere enn 4-5 grader og litt skummelt i noen skyggepartier, men godt kledd så var det allikevel en fryd med snaue 10 mil :D
Og ekstra godt med litt MC-fokus igjen, i disse litt spesielle dager :roll:

Bare litt småveier og asfalt i dag, for det er for tidlig på grusen herover.
Dette var også første tur med en tann mindre på framdrevet, og dette lover bra ! Virket litt kvikkere uten å bli for masete, så har trua :thumleft

Da er det bare en sykkel i vognskjulet som ikke har fått luftet seg i 2020, og sikkert er drit-sur [-X
Men satser på litt Tracer-tid om ikke så lenge :twisted:



Turen gikk innom nabokommunen :shock: , men med korona-sikker mc-bunad og lukket visir satser vi på det gikk bra ;-)

Ved en islagt Gjesåssjøen :

Image20200321_154439 by biker7, on Flickr
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt ("Slipp GS,n løs, det er vår !")

Post by Palma »

biker7 wrote:Men i dag slapp jeg jaggu GS,n ut fra vognskjulet \:D/

Ikke mere enn 4-5 grader og litt skummelt i noen skyggepartier, men godt kledd så var det allikevel en fryd med snaue 10 mil :D
Og ekstra godt med litt MC-fokus igjen, i disse litt spesielle dager :roll:

Bare litt småveier og asfalt i dag, for det er for tidlig på grusen herover.
Dette var også første tur med en tann mindre på framdrevet, og dette lover bra !
Ser bra ut Biker7, fin den sykker'n din. Det blir nok ikke noe slepp på skauen med det første, det rapporteres om is og dårlige forhold enda. Men det er tross alt midt i mars enda.
Jeg og har et drev med ei tann mindre foran til 650, spørs om jeg skal teste etterhvert når mannefluen og halsbetennelsen roer seg her.. :-k
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt ("Slipp GS,n løs, det er vår !")

Post by biker7 »

Palma wrote: Det blir nok ikke noe slepp på skauen med det første, det rapporteres om is og dårlige forhold enda. Men det er tross alt midt i mars enda.

Jeg og har et drev med ei tann mindre foran til 650, spørs om jeg skal teste etterhvert når mannefluen og halsbetennelsen roer seg her.. :-k

Nei grusen får nok vente en stund. I fjor feks. så vil jeg faktisk si at det ikke var tørt nok (etter min smak) i skauen herover før helt i slutten av april. Og også da kunne man treffe på noen skikkelige "blauthøl". Så med litt tidligere i år, så kaaanskje det kan testes litt i slutten av påsken (?) :roll: :D

Ja "moped-trimming" er gær-tøfft, palma ! :lol:
Og god bedring! Corona-fritt på Tjura satser vi på.. :D
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: RE: Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt ("Slipp GS,n løs, det er vår !")

Post by Epylypzon »

biker7 wrote:Men i dag slapp jeg jaggu GS,n ut fra vognskjulet \:D/

Ikke mere enn 4-5 grader og litt skummelt i noen skyggepartier, men godt kledd så var det allikevel en fryd med snaue 10 mil :D
Og ekstra godt med litt MC-fokus igjen, i disse litt spesielle dager :roll:

Bare litt småveier og asfalt i dag, for det er for tidlig på grusen herover.
Dette var også første tur med en tann mindre på framdrevet, og dette lover bra ! Virket litt kvikkere uten å bli for masete, så har trua :thumleft

Da er det bare en sykkel i vognskjulet som ikke har fått luftet seg i 2020, og sikkert er drit-sur [-X
Men satser på litt Tracer-tid om ikke så lenge :twisted:



Turen gikk innom nabokommunen :shock: , men med korona-sikker mc-bunad og lukket visir satser vi på det gikk bra ;-)

Ved en islagt Gjesåssjøen :

[img]https://live.staticflickr.com/65535/49682959788_25485d5e47_c.jpg[/img]20200321_154439 by biker7, on Flickr
15-47 / 16-47 er fin grusdreving på 800n.

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
Post Reply