Ashland´s hjørne

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

I går ble sesongen avsluttet og XR´en parkert for vinteren, etter 16.000km gjennom sommeren.

Siden det ikke finnes høytrykkspyler i garasjen ble en 20 kroning spandert på mack´en for å få av det aller verste skitten. Før det ble en runde med vaskebøtte/ såpe samt kjedet fikk en rens med parafin. Da burde hærligheten være klar for våren :)
Ser jeg bør gå over endel av de svarte plast delene gjennom vinteren med litt fornyer, siden noen av dem begynner å bli veldig matte og grå

Image

Som alltid litt kipt å parkere, men etter å avsluttet sommeren med september ferie og langtur, kjenner jeg det gjør ingenting. Planleggingen inn for neste år har allerede så vidt startet :D :roll:
Så er det deilig å parkere etter ett helt år uten noen deler av sykkelen har falt av eller andre uforutsette hendelser \:D/ Det Givi koffertsettet skulle vært kjøpt med en gang istedenfor det originale, en lykke å være på tur med :D Men mann lærer så lenge enn lever..

Det er nok helt sikkert en uke eller til to igjen før kuldegradene melder sin ankomst for godt, men de neste 15 dagene trengs til noe helt annet enn sykkel kjøring. Egentlig er det meste i boks, siste ervervelse ble hentet for to dager siden

Image

Litt kaos kjenner jeg det er i toppetg, men det er vel helt normalt :-#
Så er det bare å se hva som er glemt, ikke gjort ennå eller burde ha vært planlagt :roll: :redface
fun is not a straight line
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Ashland´s blogg

Post by ojda »

Hver gang jeg ser huset ditt, kommer jeg til å tenke på han grisen (tre små griser) som bygde huset sitt i sten.
Den stakkars ulven ble jo nesten helt annpusten :(

Men hageslange, det misunner jeg :roll:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Ashland´s blogg

Post by Borg »

ashland wrote:I går ble sesongen avsluttet og XR´en parkert for vinteren, etter 16.000km gjennom sommeren.

Siden det ikke finnes høytrykkspyler i garasjen ble en 20 kroning spandert på mack´en for å få av det aller verste skitten. Før det ble en runde med vaskebøtte/ såpe samt kjedet fikk en rens med parafin. Da burde hærligheten være klar for våren :)
Ser jeg bør gå over endel av de svarte plast delene gjennom vinteren med litt fornyer, siden noen av dem begynner å bli veldig matte og grå

Image

Som alltid litt kipt å parkere, men etter å avsluttet sommeren med september ferie og langtur, kjenner jeg det gjør ingenting. Planleggingen inn for neste år har allerede så vidt startet :D :roll:
Så er det deilig å parkere etter ett helt år uten noen deler av sykkelen har falt av eller andre uforutsette hendelser \:D/ Det Givi koffertsettet skulle vært kjøpt med en gang istedenfor det originale, en lykke å være på tur med :D Men mann lærer så lenge enn lever..

Det er nok helt sikkert en uke eller til to igjen før kuldegradene melder sin ankomst for godt, men de neste 15 dagene trengs til noe helt annet enn sykkel kjøring. Egentlig er det meste i boks, siste ervervelse ble hentet for to dager siden

Image

Litt kaos kjenner jeg det er i toppetg, men det er vel helt normalt :-#
Så er det bare å se hva som er glemt, ikke gjort ennå eller burde ha vært planlagt :roll: :redface
All the best både til «deg&meg»
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Ashland´s blogg

Post by JRO »

Gratulerer så mye ashland, til deg og deg og den store dagen som kommer snart. Håper dere får en god feiring og at dere kan planlegge mange gode MC turer i 2020. Håper ikke partneren din har mistet mc interessen etter en litt trøblete første sesong. :thumleft \:D/ =D> Skal hilse fra vaffelbakekona også.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

Borg wrote: All the best både til «deg&meg»
Takk :)
JRO wrote:Gratulerer så mye ashland, til deg og deg og den store dagen som kommer snart. Håper dere får en god feiring og at dere kan planlegge mange gode MC turer i 2020. Håper ikke partneren din har mistet mc interessen etter en litt trøblete første sesong. :thumleft \:D/ =D> Skal hilse fra vaffelbakekona også.
Takk for det :) Blir nok rolig feiring, med salutt fra en kanon eller muskett på festningen :)
Mc interessen er forsatt intakt, blir nok flere turer til året :thumleft

Hilse vaffelbakekona så mye!
fun is not a straight line
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Ashland´s blogg

Post by intruder »

Hørt i rettssalen:
" Er De tidligere gift eller straffet på annen måte ?... :-k
Tenkt å stikke hodet inn i løvens hule...hæ :?:
............si ikke at du ikke har fått en advarsel fra Innlandet gutt.. :smt061 --- :smt061
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

intruder wrote:Hørt i rettssalen:
" Er De tidligere gift eller straffet på annen måte ?... :-k
Tenkt å stikke hodet inn i løvens hule...hæ :?:
............si ikke at du ikke har fått en advarsel fra Innlandet gutt.. :smt061 --- :smt061
Klassiker :lol: :lol:
Kan ikke bli annet enn det blir ille bra dette her :thumleft
fun is not a straight line
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Ashland´s blogg

Post by mekkern »

Sier hell og lykke til dere begge. \:D/
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ashland´s blogg

Post by tshansen »

Gift er ikke noe man blir, det er noe man tar :-P :lol: Lykke til med det store steget. Alltid spennende dette =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Ashland´s blogg

Post by intruder »

Ser at du på en annen side er litt betenkt angående søl fra kjede og drev..
Kardang er tingen =D>
...som nyforlovet kan du regne med litt " søl i denne forbindelse å...
Kordong er tingen... :redface

...slutter mens leken er god.... :-# :-#
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

Ingen betenkeligheter her, bare noe hærk å vaske gammel olje og skitt... Litt tålmodighet å en runde med kost, fille og parafin gjør susen :thumleft

Kommer de med kardong åsså :shock: Klarer snart ikke henge med i nyhets verden lenger :-#
Men når det er sagt, så er ikke tanken om to sylindere avskrekkende når bytte av XR´en skal tas opp til vurdering. Det skal iallefall prøvekjøres og overveies nøye :roll:
fun is not a straight line
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Ashland´s blogg

Post by intruder »

Tja,når en først er blitt forlovet kan nok kordongen skylles ned i dass..om det ikke alt er gjort...
og prøvekjøringa er nok overstått og bestått.... :smt106 :smt109

..
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Ashland´s blogg

Post by Tommas »

Lykke til :thumleft
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

Tommas wrote:Lykke til :thumleft
Takker :)
fun is not a straight line
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Ashland´s blogg

Post by intruder »

Nok en gang ønsker undertegnede dere en lykkelig fremtid på alle fronter... :!: :thumleft

Klarer ikke å dy meg,så klart.....
Vegvokteren her på bygda sa en gang i muntert lag....
"Je tru itte på jomfrufødsel je....det æ nok ein heillææinn gjøk som ha lagt egg i andres reir att.. :smt111
Post Reply