Cnygaard's eventyr [Monster 821]

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Cnygaard's eventyr [Monster 821]

Post by Bikeridr »

Ja, "én-de'-æx'-to'en" koster jo bare 65k, så helt naturlig å sette på et pancakeobjektiv til 2k \:D/

Men ja, min 5D-Mk II blir litt vel ofte levnet, spesielt siden "reiseobjektivet" er et 24-70L 2,8. Dog mitt Olympus Tough TG-6 kan levere raw, så blir brukbare bilder likevel. Ja, og til og med telefonen kan levere raw, med 3.parts-app fra google play. Blir overraskende bra, de bildene også :)
User avatar
cnygaard
Posts: 70
Joined: 31 Aug 2019 22:56
MC: 2019 Ducati Monster 821
2008 Gixxer 600 Banesykkel
Location: Indre Østfold
Contact:

Re: Cnygaard's eventyr [Monster 821]

Post by cnygaard »

Hehe, sett litt på lens compare og overraskende bra klarhet i bildene for og være en liten billig pancakeobjektiv, men ja ser morsomt ut på 1D body. :lol: Er ikke 1Dx jeg har da, har den gamle 1D Mark IV (siste med 1,3 crop) prøvde fullformat en stund, men følte jeg savnet 1,3 crop så gikk tilbake igjen.
(Faktisk sendt mail til Canon og etterspurt cropmode i innstillingene på 1Dx, men de mente folk som ønsket 1.3 crop var i mindretall) :-k

Problemet for meg med fullformat er at jeg føler man akkurat blir litt langt unna når jeg tar motorsport bilder (sikkert litt vanesak).
Ja kunne løst det med 1,4 tele extender eller byttet fra min trofaste 70-200L F4 IS noe med litt bedre rekkevidde, men føler 70-200L er den linseserien som generelt sett er best på ta bilder av ting som beveger seg fort når det kommer til kjapp fokus. :thumleft

Ellers bruker jeg 100mm macro og 17-40L F4, så faktisk ikke noe standard zoom i kitet mitt.
Vurdert lenge og bytte ut 17-40L F4 med 16-35L F2,8, men versjon 3 er god del bedre enn 2 så like greit og gå rett på den, men blir veldig dyrt forhold til hvor lite vidvinkel har blitt brukt siste par årene.
Image
Post Reply