tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: LordShaft - *Løsning på bensinpumpen S.103*

Post by FreddyYZF-R125Dude »

LS, kjørte du forbi Årstad VGS i 13.30 tiden idag?
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
TageSK
Posts: 338
Joined: 29 Jun 2008 16:23
MC: Bamsefar er en BMW R1150GS.
Han triller ca 20.000 km i året med Sjefen og meg.
Bamsefar har aldri vært i Norge.
Location: Pisa, Toscana, Italia
Contact:

Re: LordShaft - *Bensinpumen streiket? LØST!!! ;-)*

Post by TageSK »

LordShaft wrote:Uansett.... Konklusjonen er at jeg har fortsatt sinnsykt mye å lære når det kommer til å mekke sykkel. Men ingen ting gir meg større glede enn å faktisk støte på ett problem, og faktisk klare å løse det ved hjelp av gode venner, kjentfolk på nettet og andre bekjente. En liten triumf.

Mvh
Thomas
Kanskje du vil like denne boken.

[TaSK]
Tage Stabell-Kulø
Pisa, Toscana, Italia
Min lange FAQ om 11xxGS og 1200GS er her.
Min "Riding in Tuscany"-tråd er her.
Mer informasjon om MC i Toscana her.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Løsning på bensinpumpen S.103*

Post by tshansen »

Takk for link tage! Den må jeg nesten ta meg en kikk på :-k

I dag fikk jeg spikret dato for OffShore kurs, så da er det ikke mange ukene igjen før jeg skal ut å jobbe offshore også! Dæven det har ordnet seg bra for meg nå siste tiden! Hvem skulle tro det ;-) hehe \:D/

Nei ut å kjøre sykkel...
29 grader, lett overskyet.....perfekt sykkelvær!! :twisted:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: LordShaft - *Løsning på bensinpumpen S.103*

Post by Mogen »

Offshore er fint veit du :lol:
Er kansje fremtiden min det også..
litt jobb og 3 veke med sykkelkjøring(få seg hus i spania og kjøre europatur fast :roll: )?? :twisted:

Hva har du tenkt å gjøre ut på det blå hav da?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Løsning på bensinpumpen S.103*

Post by tshansen »

Ja OffShore tror jeg blir veldig bra ;-) Håper bare jeg trives godt der også!

Jeg har i utgangspunktet en landbasert jobb. Jeg driver med alt som er av brann og sikkerhet! Altså service, kontroll, kjøp og salg av Håndslukkere, Brannmateriell (slanger, verneutstyr, strålerør osv osv alt en brannmann har bruk for) Slukkesystem (inergen og co2) 1. Hjelps utstyr og pusteluft (røykdykker utstyr osv)

Firmaet jeg jobbet i het Tyco, men har nå blitt "kjøpt" opp av Sontum Fire & Safety A/S de største her i bergen. Og vi har en større del av arbeidet vårt offshore.

Der blir det å kontrollere og utføre service på alt som er av slik type sikkerhets utstyr på diverse platformer! Så det er ganske variert arbeid. Når en ikke får seg jobb som brannmann igjen, var det helt naturlig å drive på med noe i samme gate ;-)

Så jeg går en veldig spennende tid i møte :) Å 2 uker i nordsjøen og 3 uker fri hjemme er ikke feil ;-) Selv om jeg vil prøve å jobbe mest mulig når jeg er hjemme også :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: LordShaft - *Løsning på bensinpumpen S.103*

Post by Mogen »

Har jo heilt glømdt ein veldig viktig punkt. Er jo veldig bra betalt :shock:
Høres jo ut som eit bra yrke!

Faren min er røykdykker i Lindås og Meland Brannvern, og har vel våre der i ein god del år.
Har våre med ein god del ganger på små "øvinger" da dei tester og har prøvd skumm/slukkeapperater, skjære opp biler etc.. \:D/
Er ganske intresant, men trur ikkje det er eit yrke for meg :-#
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: LordShaft - *Løsning på bensinpumpen S.103*

Post by Rimol »

Gjennom forsvart fikk jeg Offshore kurs. Der var det litt brann slukking og røykdykking og syntes at det var veldi kult! har lekt litt med tanken og begynne som brannmann. Så kom jeg i kontakt med en av hyttenaboene i hyttefeltet som er brannmann, vi prata om det ei lita stund så sa han plutselig at hvis dette er noe jeg vil begynne med det så har han jobb til meg i mars neste år :D Dette er noe tilkallings/utryknings sak som jeg trenger bare et brevkurs og noen fysiske og psysiske tester for å bestå..
Men jobben er 1 times kjøring unna der jeg bor og har ikke så veldig lyst til å flytte dit, men kansje jeg tar det brevkurset og prøver å finne noe i nærheten?
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Løsning på bensinpumpen S.103*

Post by tshansen »

Det er sikkert snakk om ett deltidsbrannvern! Disse har oppmøte når det skjer noe, og sjeldent fast mannskap som sitter beredt!

Det er ikke tvil om at brannmann er ett veldig spennende yrke, men det krever veldig mye av deg som person, både psykisk og fysisk! Det er ganske tøffe tak av og til... Det er slutt på den tida at de bare satt rundt å ikke gjorde noe! Men det er ikke allverdens godt betalt! Spes hvis det er kommunalt! Bare Statoil Hydro som har eget "privat" brannvesen så vidt jeg vet.

Alt som skjer på offshore kurset har jeg igrunn vært gjennom før, men alltid greit med repetering! Jeg har jo alle papirene mine fra brannvesenet og annen kursing enda :)

Men det skader jo ikke å prøve en liten periode :) Er det ikke noe for deg, er jo det bare å finne seg noe annet å gjøre.

Joda OffShore er uten tvil godt betalt! Men de store pengene ligger nok i selve oljebransjen og ikke mitt yrke, selv om det er gode rammevilkår når en først er ute på oppdrag :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: LordShaft - *Løsning på bensinpumpen S.103*

Post by Mogen »

Veit om ein del som har begynt å jobbe på land igjen, da dei blir lei av å ikkje gjøre noe i fri vekene, eller kone og barn som ikkje liker at dei er vekke fast 2 veker på rad.. :?

Har sjølv tenkt å gå Automatikar eller Prosess-operatør faget til neste år..
og da kan det lønnes seg å gå offshore.. :o
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: LordShaft - *Løsning på bensinpumpen S.103*

Post by Speedy Gonzales »

Mogen wrote:Veit om ein del som har begynt å jobbe på land igjen, da dei blir lei av å ikkje gjøre noe i fri vekene, eller kone og barn som ikkje liker at dei er vekke fast 2 veker på rad.. :?

Har sjølv tenkt å gå Automatikar eller Prosess-operatør faget til neste år..
og da kan det lønnes seg å gå offshore.. :o
Haha, ler godt av oljearbeiderene som syter!!
De aner ikkje hvor fint de har det.
Dakar lille meg som må være på jobb i 2 uker der eg har det jevlig fint og tjener godt for å så reise hjem der eg kjeder meg i 4 uker når eg er med dame/kjerring/unger/fam :(

HAHA sier eg bare ;)

Skal selv forsøke å komme ut i oljeindustrien når eg får neste maskin sertifikat og VET det blir konge.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Løsning på bensinpumpen S.103*

Post by tshansen »

Hehehe....Noen trives bedre hjemme og med faste rutiner Speedy ;-) Penger er ikke alltid det viktigste ;-)

(f.eks) at kjærringa klager over de 2 ukene en er vekke, jo takke faen for det, men når lønningen kommer inn er det ikke mye sutring hehe :lol:

Jeg selv tror det skulle blitt litt kjipt å være på fast turnus 2 - 4 uker på og 4 - 6 uker av! Det er nok veldig lett og greit i begynnelsen....men så drar det på seg, du blir lei! kanskje ikke alverdens gode kollegaer osv, som gjør at selve jobben blir mere ett ork enn en plass du trives og gleder deg til å utføre!

Nei jeg er igrunn glad jeg får det slik jeg gjør nå framover! Da blir det en del offshore og en del onshore! Så får jeg heller ta stilling til om jeg vil mere eller mindre når jeg har prøvd det ett par ganger ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: LordShaft - *Løsning på bensinpumpen S.103*

Post by Speedy Gonzales »

Har turnus i jobben selv, går 3 på og 3 av.
Har også gått 6-8 og 6-8 av.

Klart det er forskjell fra folk til folk, men i oljen går de 2-3, 2-4 (bortsett fra noen av stillingene)

Lønnen varierer jo voldsomt, men de fleste tjener grovt med penger i forhold til jobben de gjør. Det er MYE venting der ute.

Men som sagt så varierer det jo voldsomt fra person til person om hva de trives med.
Og har du en turnus så er det klart at folkene du går med teller.
Kan si med hånden på hjertet at eg kunne gått ned i lønn om eg mistrivdes der eg var for å få ett bedre miljø.

Måtte bare skrive det eg skrev da eg så innlegget over :D

Og bare så det er nevnt så har eg prøvd å jobbe i land, greie folk og jobben var ok, men var ett herk å ikkje ha de ukene fri ;-)
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
pelle
Posts: 546
Joined: 14 Nov 2005 18:37
MC: Gråtass som er en: Honda CBF 1000 2006 modell
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Løsning på bensinpumpen S.103*

Post by pelle »

LordShaft wrote:Hehehe....Noen trives bedre hjemme og med faste rutiner Speedy ;-) Penger er ikke alltid det viktigste ;-)

(f.eks) at kjærringa klager over de 2 ukene en er vekke, jo takke faen for det, men når lønningen kommer inn er det ikke mye sutring hehe :lol:

Jeg selv tror det skulle blitt litt kjipt å være på fast turnus 2 - 4 uker på og 4 - 6 uker av! Det er nok veldig lett og greit i begynnelsen....men så drar det på seg, du blir lei! kanskje ikke alverdens gode kollegaer osv, som gjør at selve jobben blir mere ett ork enn en plass du trives og gleder deg til å utføre!

Nei jeg er igrunn glad jeg får det slik jeg gjør nå framover! Da blir det en del offshore og en del onshore! Så får jeg heller ta stilling til om jeg vil mere eller mindre når jeg har prøvd det ett par ganger ;-)
Selvfølgelig blir det kjipt å være ute i 2-4 uker av gangen for det er jo da fin været kommer og dritt vær når du er hjemme så det blir ikke mye sykkel turer på deg da. :D :D :D :D :D
2006 Honda CBF 1000
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2008 Susuki Grand Vitara 1,9 ddis
x 2003 Ford Focus 1,6
x 1992 Honda Shadow US 1100
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Løsning på bensinpumpen S.103*

Post by tshansen »

En liten oppdatering på denne fronten også!

I dag har jeg endelig bestått OffShore kurset (ikke at det var så vannskelig), var på Nosefo senteret her i bergen og hadde grunnleggende grunnkurs!
Dette er noe alle må ha for å dra ut i nordsjøen!
http://www.nosefo.no/

Mye av det vi gikk gjennom på kurset, er ting jeg selv er og har vært instruktør i, men dette med helikoptervelt osv var ekstra gøy! Da jeg aldri har vært med på dette før!
Image

Til min store overraskelse var det faktisk mye enklere å komme seg ut når du var opp ned, enn bare rett under vann ;-)

Hadde også en grundig gjennomgang på 1.hjelp, å det er uten tvil noe en ikke kan repetere ofte nok. Skremmende hvor mye jeg faktisk har glemt, selv om jeg terpet noe sinnsykt på dette bare for ett par år siden.

Nå er det bare litt under en måned før jeg skal ut på første turen min OffShore. Må si jeg gleder meg litt, skal bli oki med litt nytt arbeidsmiljø.....nevnte noen penger :- hehe
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: LordShaft - *Løsning på bensinpumpen S.103*

Post by Lord Erik »

Førstehjelp går ut skummelt raskt. I går måtte jeg google stabilt sideleie for å forsikre meg om at jeg kunne det. :-s

Ser ut som et spennende kurs. Venter en del stilige bilder når du har kommet deg offshore!
Locked