tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
kvase
Posts: 4042
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by kvase »

Holdt nesten på å si at de veia ligna falt på veiene fra Norheimsund og sørover men du var mere vest over ja- ;-)
Kjekt filma flere følger med firkanta øyer på inneholdts kvaliteten av de du mover in på kamera =D>
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by tshansen »

Tommas wrote:Jeg synes det var skikkelig bra klipping, og allerede teknisk langt over veldig mye av det jeg ser på. Fin musikk og fortfilm på "transportetapper" gjør seg godt. 12-15 minutter med mye rask veksling kan bli slitsomt, mens på 3-5 minutter så gjør det seg veldig bra - så regner kanskje med stilartene du blandet her blir brukt litt mer konsekvent etter hva slags film du lager.

Gleder meg til mer :thumleft
Ja, dette var jo mest for å prøve og feile litt.... få litt feedback og se selv hva som "mangler" og kunne vært justert. Personlig liker jeg godt noe, som andre kanskje syntes er helt katastrofe.
Men den største utfordringen, er å ha en gjennomgående rød tråd gjennom det man prøver å formilde. Ha rikelig med materiale som kan bygge opp rundt det du prøver å formilde så kan alt det tekniske rundt klipping og musikk finpusses hjemme i godstolen når det regner :-P

Jeg tror nok at jeg kommer til å veksle mellom teasere og turfilmer. Også justere bruken av effekter etter det. Det er jo ikke noe hemmelighet at jeg liker veldig godt måten Bjørnar Verpeide og Greg Villalobos formidler på i sine filmer. Så er det å finne sin egen lille personlige vri på det da, ikke bare kopiere det alle andre gjør :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Gulars
Posts: 103
Joined: 09 Nov 2015 11:59
MC: BMW R1200GS

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by Gulars »

Kjekk film. Filming og klipping mer enn godkjent. Jeg vil kommentere musikken. Synes den var for høy (for mye dynamisk komprimering fra produsenten). Det førte til at jeg skrudde veldig ned og da var stemmen din for lav.
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by mekkern »

Skikkelig bra start. :thumleft :thumleft
Et par tips fra mitt skjeve øye:
Ved bilde av pakksystemet burde du hatt litt mer nærbilder av vesker og innfestning.hva liker du/ikke..
Hengekøye- her burde du hatt litt "oversiktsbilde" og så litt mens du satte det opp.fortell hvorfor den er så digg...(AMOK sett innenfra blir KOMA så da sov du nok godt ;-) )
og hvorfor valgte du soveposen?hvilke fortrinn har den?

Litt mer "campground pleasure"?
Brå overganger mellom sekvenser funker i takt m musikk(men ikke for mange tett på over lengre tid) mens andre overganger bør flyte litt mer sammen.
Fortfilm med "oppbremsing" på fokuselementer og så øke igjen gir artige effekter.
lydnivåene bør tilpasses litt mer.

Hvis du setter opp kamera ved sti/vei og gir litt gass og da kjører skikkelig slo-mo så en ser stein/søle spruter så er det også litt tøft..


Turistforeningens GRØNNE lue er vel kjekkere på "singeltur"? :plystre
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by tshansen »

Gulars wrote:Kjekk film. Filming og klipping mer enn godkjent. Jeg vil kommentere musikken. Synes den var for høy (for mye dynamisk komprimering fra produsenten). Det førte til at jeg skrudde veldig ned og da var stemmen din for lav.
Notert, dette merket jeg selv når jeg spilte filmen for meg selv et par ganger... må dempe musikken jeg legger inn med -5 dB tenker jeg :thumleft
mekkern wrote:Skikkelig bra start. :thumleft :thumleft
Et par tips fra mitt skjeve øye:
Ved bilde av pakksystemet burde du hatt litt mer nærbilder av vesker og innfestning.hva liker du/ikke..
Hengekøye- her burde du hatt litt "oversiktsbilde" og så litt mens du satte det opp.fortell hvorfor den er så digg...(AMOK sett innenfra blir KOMA så da sov du nok godt ;-) )
og hvorfor valgte du soveposen?hvilke fortrinn har den?

Litt mer "campground pleasure"?
Brå overganger mellom sekvenser funker i takt m musikk(men ikke for mange tett på over lengre tid) mens andre overganger bør flyte litt mer sammen.
Fortfilm med "oppbremsing" på fokuselementer og så øke igjen gir artige effekter.
lydnivåene bør tilpasses litt mer.

Hvis du setter opp kamera ved sti/vei og gir litt gass og da kjører skikkelig slo-mo så en ser stein/søle spruter så er det også litt tøft..


Turistforeningens GRØNNE lue er vel kjekkere på "singeltur"? :plystre
Gode betraktninger dette også Vidar. Jeg har planer om legge inn litt "hvorfor" i filmene mine. Jeg opplever ganske ofte at det ikke eksisterer info om hvorfor folk velger nettopp de produktene de har/bruker. Driver å "lager manus" til en film hvor jeg går over alle komponentene på sykkelen jeg har byttet, hvorfor, hva som er hensikten også tenkte jeg å følge på med oppfølger når jeg har fått testet ut litt i praksis. Mye av det som funker på papiret, feiler i felt. Å jeg har jo veldig liten erfaring med gruskjøring å TET på den måten. Så her blir det litt lær underveis.

Men hyggelig at dere tar dere tid å komme med tilbakemeldinger. Målet mitt med disse filmene er jo å underholde folket her inne å belyse litt hvilke eventyr jeg er på. Kanskje jeg motiverer nye folk til å friste seg utpå grus. Alle vet jo hvor hardt jeg hata det for noen få år siden :plystre

Også er det litt viktig for meg å belyse at jeg er amatør og ikke har peiling på mye av dette. Så håper jeg klarer å framstå som litt ydmyk og erfaringssøkende :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by mekkern »

tshansen wrote: Også er det litt viktig for meg å belyse at jeg er amatør og ikke har peiling på mye av dette. Så håper jeg klarer å framstå som litt ydmyk og erfaringssøkende :thumleft
JEG skal ikke prøve meg på dette...innrømmer glatt at tålmodigheten som trengs for å klore med det derre greiene der er ca minus 8....Talentet er nok også på feil side av null.. :lol:
Men det er skikkelig artig at du vil prøve å dele litt av dine erfaringer og samtidig legge litt energi i dette slik at det blir inspirerende i tillegg er helt gull.

Men jeg kommenterer gjerne. 8) :lol: :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by tshansen »

mekkern wrote: Men jeg kommenterer gjerne. 8) :lol: :lol:
Det er definitivt beste måten jeg utvikler meg på i riktig retning. Slike ubetydelige facebook likes og jøss hvor flink du er greier hjelper fint lite og ingen ting :-#
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by freddy123 »

Likte filmen godt og tror det er variasjon som er nøkkelen til en god film, har man bare kamera festet til hjelmen blir det ikke like spennende som om man setter det opp langs veien drar på legger igjen en larve osv.

Og som de andre sa litt høy musikk iforhold til prat.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by tshansen »

Ble nytt kamera på meg i dag også :-)

Image
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
kvase
Posts: 4042
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by kvase »

Sony Alpha A6400 + 18-135/3,5-5,6 OSS
12 lapper for hus å linse ja den der skulle jeg likt å ha
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by tshansen »

kvase wrote:Sony Alpha A6400 + 18-135/3,5-5,6 OSS
12 lapper for hus å linse ja den der skulle jeg likt å ha
Nå har det seg slik at jeg var uheldig å ødelegge mitt Fujifilm... Heldigvis var jeg lur nok til å tegne idiot-forsikring den gangen jeg kjøpte det nytt. Så det reddet meg fra å gå kameraløs i sommer =D> :thumleft

Det er utrolig uvant å gå tilbake til "heldigitalt" kamera. Er vant til alle ringene og knottene på Fujifilm :-# Jeg får det vel inn i fingrene etterhvert tenker jeg :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2643
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by ashland »

Alt i alt synes jeg det var en bra film, musikken passet til temaet og byttet mellom filmklippene

Hva enn liker og ikke liker er personlig, men fortfilmingen helt i starten og slutten forteller ikke noe og blir med å drar ut tiden. Der du henger opp Amok´en derimot er du med å viser/forteller litt om bruken av utstyret ditt :)

Filmeffekter med å vise ett sekund eller to av en historie, som bensinfylling eller fergeturen er kule :thumleft

Legg gjerne med eller fortell hvor du har kjørt / kjører i filmen

Må si meg enig med mekkeren, temaet i filmen er Camping trip, burde du forteller mer om utstyret ditt. Amok´en er det fare for det blir en av i heimen her også, men hvorfor pinnen :-k :-s
fun is not a straight line
User avatar
kvase
Posts: 4042
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by kvase »

[youtube][/youtube]
https://www.amokequipment.no/
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by tshansen »

Dunket inn en bestilling på 1 stk mitas e-07 hos den tyske dekkpusheren som alle er så fornøyd med på nettet.
Så blir jeg å handle lokalt et ekstra nytt framdekk tkc80. Tror jeg blir å bytte litt i mellom bakdekka, siden det blir en del kjøring til og fra jobb, trening og ellers en del asfaltturer her i området i etterkant av 10 mai turen. Helt unødvendig å slite vekk knast på asfalt når man kan unngå det.

Men nå er bilen straks pakket, tenker vi tar oss noen dager på hytten i finværet 8) 8)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by tshansen »

Hmmm.... lurer på om dette kan være noe for oss som ønsker å ta opp litt bedre gopro lyd (motorlyd) uten å plages med alt mulig av ledninger eller knoting i edit i etterkant (zoom)

[youtube][/youtube]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Locked