tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by hakhap »

2000+ kr bare for trådløs mikrofon som må plugges inn i kamera?

Tøff og sikkert god men føles kanskje litt mye mtp at da må en ha en adapter med alt hva det betyr til kamera (gopro) og
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
kvase
Posts: 4042
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by kvase »

tshansen wrote:Dunket inn en bestilling på 1 stk mitas e-07 hos den tyske dekkpusheren som alle er så fornøyd med på nettet.
Så blir jeg å handle lokalt et ekstra nytt framdekk tkc80. Tror jeg blir å bytte litt i mellom bakdekka, siden det blir en del kjøring til og fra jobb, trening og ellers en del asfaltturer her i området i etterkant av 10 mai turen. Helt unødvendig å slite vekk knast på asfalt når man kan unngå det.

Men nå er bilen straks pakket, tenker vi tar oss noen dager på hytten i finværet 8) 8)
Muligheten er jo et ekstra sett med felg å dekk -en for gate en for enduro
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by tshansen »

hakhap wrote:2000+ kr bare for trådløs mikrofon som må plugges inn i kamera?

Tøff og sikkert god men føles kanskje litt mye mtp at da må en ha en adapter med alt hva det betyr til kamera (gopro) og
Må man koble den til? Er det ikke mulig å koble til uten direkte ledning? I så fall er man like langt
kvase wrote: Ja, kommer jeg over et billig felgsett er nok det stor fare for at det blir en god løsning
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by tshansen »

Påsken er i gang, værgudene smiler til Vestlandet og vi bades i sol og 3/4 sommer midt på dag! Litt huttemegtu på natta og tidlig morrakvist, men i 9 - 10 draget snakker vi fort solfaktor 30 [emoji6]

Image

Det er sikkert hvilken som helst utsikt for folk flest, men de som har vært her på «det hellige sted» vet hva denne utsikten rører ved i sjela!

Siden jeg skal jobbe neste helg, fikk vi besøk av påskeharen med tidenes rebus denne helgen! Småen flyr avsted fra post til post å forsikrer oss om at påskeharen lurer ikke han!

Image

Image

Great suksess i år også :lol:

Påskeharen var så lur at han la med et par nye sluker i egget, så det ligger an til fiskekonkurranse i morgen! Verdt å nevne at alle er like dårlige tapere, for ikke å snakke om dårlige vinnere :plystre

Image

Sexy stolpe eller?

Godt imponert over zoomen på ny kamera, for ikke å snakke om skarpheten i denne kit linsa. En annen ting, autofokus er undervurdert! Herregud så fantastisk det er med så god autofokus!!

Image

Alle bildene er JPEG rett fra kamera
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by ojda »

?Image

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by tshansen »

Vi bader i sol på vestlandet om dagen... Det er sommerslige temperaturer og man kan ikke annet enn å nyte late dager i solveggen.
Eller?

En uke på hytten og det klør i hele kroppen etter å få kjørt litt sykkel igjen. Jeg kommer meg hjem en dag før jeg egentlig trenger (i forhold til jobb) Å sørger for at jeg får meg en lang dag på sykkelen :thumleft

Image

Image

Jeg har egentlig ingen plan med turen, jeg bare vet at jeg skal innom hytten med en bok til fruen, også skal jeg inn på Mo å kjøre på bana de har der :-) Trenger litt øvelse og ikke minst banke litt rust av skroget.

Image

Jeg kjører alle småveiene og minst mulig tunneler oppover langs E39. Det er tett i tett med små perler og leken, smal og svingete vei snor seg gjennom terrenget. Fristelsen er stor hver gang jeg ser en traktor sti uten bom eller skilt. Så lite står uprøvd.

Image

Rett før Ostereide har de holdt på å tatt ut en del skog og laget ganske stygge sår i naturen. Der er fortsatt dype spor etter maskinene som har vært i drift her. Ypperlig for en ramp som meg å leke meg litt på. Mens jeg driver å herjer mellom stubber og kvist, ser jeg en sti som går oppover fjellet på siden av en elv. Her må vi undersøke mer

Image

Image

Image

Det blir fort bratt, smalt og noe usikkert terreng. Så jeg noterer ruten på GPS'en (som forøvrig virker utmerket) Får heller ha den tilgode når jeg har med meg selskap på turen. Greit å ikke pushe alt for mye grenser såpass tidlig i sesongen med mye ryst i skroget.

Image

Bonden på Romarheim er vanskelig å ikke like. Han har laga til en fantastisk grusvei rundt hele tomaten sin, et par små elvekryssinger og litt lek for store og små.

Image

Image

Image

Kjører innom hytta, tar meg litt lunsj, leverer boken, lar småen sitte på en runde rundt på markene der inne før jeg setter kursen videre mot Modalen og crossbanen der. En liten fotostopp med utsikt mot Mobrygga må til. Var mye folk her i dag, folk er faen meg uti å bader også. Det er så kaldt i vannet at jeg sliter med å dyppe hånden nedi :shock:

Image

Etter mye lek, et par velt, en liten akrobatisk greie over noe steiner og to vonde håndledd var leken god... på tide å sette kursen mot byen igjen (via Dale) Her kunne jeg lett lekt meg noen timer til, men er litt kjekkere når man er fler som holder på og kan pushe hverandre framover og observere hva en gjør "feil"

Image

Kjører hjemover på gamleveien mot Dale. Det er ikke bare på grusveier det er kjekt med liten og lett sykkel. Det er jaggu meg kjekt på smale svingete vestlandsveier også :love
Spørs om jeg ikke blir nødt å finne meg et ekstra felgsett med gatedekk på for litt ekstra lek på svingete vei :plystre

Image

Den berykta og over gjennomsnitt populære fossen som er å finne på dette strekket her :thumleft Jeg har vel et bilde av alle syklene mine foran denne om jeg ikke husker feil :-)

Image

Image

En ørliten stopp på Trengereid for å gå av verste tresmaken i ræva... 5 timer i salen gjør noe med en vintermyk toalett som ikke har vært utsatt for den type herding som det ryktes at de driver med i andre deler av landet :plystre
Et lite bilde inspirert av vår kjære Kjetil :plystre

Image

Ble ikke så mye filming i dag. Filmet noe rasutsatte områder og svingete parti fra den fossen og videre mot dale, men får se hvor interessant det blir å klippe sammen. Har ikke troen på at det blir så alt for spennende :redface

Det er jaggu meg godt å være igang igjen for fullt :-D Bare et par uker igjen nå \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by tshansen »

Ørliten filmsnutt av Eidslandsveien... et rent eventyr på 2 hjul, selv om det ikke kommer fram i filmen :lol: :lol:

[youtube][/youtube]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by Kant1 »

Alltid kjekt å se filmer fra nye plasser. :thumleft ser ut som det ikke har vært jevnlig trafikk på den vegbiten på en stund. :lol:

Men ang å nesten brekke tærne i steiner etc...:

Åssen sko kjører du med?

På turer med Touratech er det krav om realle cross eller enduro støvler, pga at de er mye mer solide, og har bedre beskyttelse.

Selv har jeg, og bruker mest Alpinestars Toucan adventurestøvlene, men har brukt Alpinestars Tech 7 crosstøvler på de mer krevende turene, i Portugal og her hjemme.
Men disse bruker jo et skuddår på å tørke etter de har blitt våte.

Det er et hav av forskjell i beskyttelse på disse to støvlene, men jeg ser jo at flere av disse globetrotterne kjører med relativt lette støvler i den sibirske utmarka.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by tshansen »

Kant1 wrote:
Åssen sko kjører du med?

På turer med Touratech er det krav om realle cross eller enduro støvler, pga at de er mye mer solide, og har bedre beskyttelse.
Jeg har noen touringsko fra TCX, som er langt ifra optimal både når det kommer til stivhet i såle (stående kjøring) eller beskyttelse om jeg skulle sette nedi foten ved håndbrekksladd osv. Så de skal byttes. Jeg har kikket på noen enda stivere Baja eller hva det heter, også har jeg sett på de alpinestar toucan som du har. Noe stivere enn dette tror jeg blir litt overkill til mitt bruk og jævlig slitsomt å kjøre langtur med. Men jeg må ha noe som er bedre enn de jeg har i dag. :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by tshansen »

Måtte benytte meg av fineværet i dag jeg også... Etter 48 timer på vakt, var det greit å få strekke litt på gummilissene (som begynner å bli slitt bak) :lol:

[youtube][/youtube]

Ikke noe teknisk, bare noen lokale veier som er ganske ålreit å trene seg litt på :redface
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4744
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by Palma »

Er vel på tide med en samferdselsminister fra Bergen for å ruste opp de lokale veiene. Sender man kuene ut på slike krøtterstier her øst så kommer mattilsynet....

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by tshansen »

Fikk en hyggelig pakke på døren i dag \:D/

Blir spennende å se hvor stor forskjell dette utgjør når jeg får montert de på jobb i morgen :-k

Image

De er 1,5 cm lavere enn originalt og ganske mye større total flate. Gidder ikke å begynne på det i kveld, da det er litt plunder med å justere bakbremsen samt flytte girskifteren ned. Litt lettere når jeg har god belysning og fullspekka verksted tilgjengelig på jobb :plystre

Det begynner å nærme seg styggfort tur, så det er godt å være i havn med alt jeg "trenger" før den store startet :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by mekkern »

du vet at du er skikkelig offroader når du har loctite i kaffen i stedet for fløte.. :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by Tommas »

mekkern wrote:du vet at du er skikkelig offroader når du har loctite i kaffen i stedet for fløte.. :thumleft
=D> :lol:
User avatar
Borg
Posts: 1686
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: tshansen - *TET - Trans Euro Trail*

Post by Borg »

Første partiet i filmen så jo kjekt ut.

Arrangerer du «Skogstur i vest» snart? :smt041
Locked