tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by ojda »

tshansen wrote:
ojda wrote:Fint du har fått prøvet det ut, så har du litt mere å klaske i desken når du reklamerer :thumleft
Ja jeg har også video av flighten samt screen record av telefonen mens jeg flyr så det er klokkeklare bevis på at driten ikke funker!

Åssen går det Hansen?. Oppfører’n seg :twisted:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by tshansen »

ojda wrote: Åssen går det Hansen?. Oppfører’n seg :twisted:
Ja, nå ser det veldig stabilt og flott ut... Jeg fikk testet drona i et område hvor det er ganske tett med wifi signal, samt en del bygninger (ja jeg vet det er utenom reglementet) Det gikk veldig bra, helt til jeg prøvde å fly på baksiden av huset mitt, ned bak, et stykke utenfor "direkte" signalområdet. Da kutta den momentant, men det hadde jeg nesten ikke forventet annet. Så lenge jeg er i samme høyde eller høyere enn jeg selv står å har noen lunde sikt er det bare velstand \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by ojda »

Så flott :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by knutk »

Ambro wrote: .........
Lurer litt på hvordan WD enheten din oppdager at en av diskene er defekt knutk?
......
Kort svar:

Boksen står synlig, og har statuslamper i front. Disk-feil varsles ved å gjøre status LED for disken rød. Om man så logger på Adminprogram for NAS kommer der opp detaljer om problemet, og anbefaling til løsning. Som du sier, montering av ny tilsvarende disk gjør at den bygger opp den nye disken automatisk. Plug og Play.

Tilbake til tema. :D
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by tshansen »

Da fikk vi jaggu meg slengt ut en film helt på tampen av året :lol:

For de som måtte ha interesse av de 10 tingene jeg har tatt opp som kan være interresant å vite om man skal på sykkeltur i Norge. Ja, jeg kunne hatt med utrolig mye mer, men lurer på om jeg skal lage en oppfølger i løpet av neste år, spinne litt videre på dette.

Kom gjerne med konstruktiv kritikk :thumleft

[youtube][/youtube]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by ojda »

Både informativ og bra, men jeg synes vel egentlig den hadde vært bedre om du hadde droppet 3.personen :-k
Detta gjør du bedre på egenhånd :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by tshansen »

ojda wrote:Både informativ og bra, men jeg synes vel egentlig den hadde vært bedre om du hadde droppet 3.personen :-k
Detta gjør du bedre på egenhånd :thumleft
Takk for det Bamsefar... Jeg slet veldig med å finne en god start på denne filmen, som jeg tenkte å lage en liten "serie" av. Ta litt bredere for meg de tingene som wildcamping, hvilke steder det er styggdyrt å spise/oppleve/se og hvilke plasser som er like fin til ⅓ av prisen og gjerne gratis. Kladdet ned noen ideer, men mangler mye materiale for å få det til, så tenker å bruke sesongen aktivt med å skaffe råmateriale til litt større greier, sammen med enkle turfilmer.
Da ble det plutselig veldig lett å være kreativ når jeg så filmen fra Adventures for mere mortals. Er ikke sikkert jeg blir å gjøre det slik igjen, men var en vinkling jeg måtte prøve. Også kjekt å gi noen andre som akkurat har startet opp litt oppmerksomhet :redface
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by ashland »

Mye som er helt logisk for oss er det ikke for turister, det var en veldig god og informativ video :thumleft

Synes det gjorde det mer interessant når du tok med erfaringer og tips fra "Adventures" Fikk klart opp i ett par missforståelser også :)
Var ikke klar over de nye Autopass reglene for fergene på vestlandet :o satse på enn ikke må stå i kiosk kø eller jakte rundt på billett pusheren
fun is not a straight line
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by tshansen »

ashland wrote:Mye som er helt logisk for oss er det ikke for turister, det var en veldig god og informativ video :thumleft

Synes det gjorde det mer interessant når du tok med erfaringer og tips fra "Adventures" Fikk klart opp i ett par missforståelser også :)
Var ikke klar over de nye Autopass reglene for fergene på vestlandet :o satse på enn ikke må stå i kiosk kø eller jakte rundt på billett pusheren
Ja, jeg prøver å tenke hva er det jeg ønsker av info når jeg skal på tur til utlandet. Hva er det av info jeg hadde satt pris på å vite. Å reaksjonene har ikke latt vente på seg. Filmen har tatt helt fyr på nettet og det hagler inn med meldinger og spørsmål. Det er tydeligvis mange som har planlagt tur til Norge i 2020 :redface

Joda, Autopass er kommet for å bli. Å du kan knytte to kjøretøy opp mot en avtale, men det er slutt på at du kan betale for kompiser på tur. Også er det brikken i ruta som avgjør om du får kjøre inn i ventefeltene. Jeg var litt for rask å legge meg opp i ræven på en annen bil på tur oppover til ålesund nå. Så det ble registrert betaling men bommen gikk ikke opp, så jeg måtte kjøre utenom bommen. Da kom det en kar ned fra broen å tok bilde av bilen min å gikk igjen. Ikke et ord ble sagt :-P så jeg antar at det er litt barnesjukdommer i systemet. Tenkte jeg skulle prøve å nøste litt opp i reglene, komme i kontakt med en talsperson å få konkrete priser og regler for oss på mc uten brikke. Skal vi holde på å løpe rundt på en ferge for å løse billett er det jo helt kokko. burde heller stått en betalings sak på dekk som man kunne svipe kortet i så fall.

I følge bobilmiljøet skal denne typen system fungere på alt av ferger nedover i europa og gjøre betaling jevnt over langt mer effektivt.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by ashland »

hehe... storebror ser deg, nytter nok ikke å prøve å snike seg på fergene nei :roll:

Så om jeg forstår deg rett må hver og en opp å betale for sin egen mc? En kan ikke ta for flere eller alle sammen? De vil vel mulig til livs med den som betaler evt ikke kan/skal bruke sin rabatt for alle?
Det er helt sikkert flott for de med bil, men oss andre blir det da en smule mer tungvint :evil:
fun is not a straight line
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by JK95 »

Dårlig fergesystem eller ikke, videoen var slett ikke dårlig :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by intruder »

For en gangs skyld finner jeg ikke ord... :thumleft

Konstruktivt eller ei..........gudene veit.... \:D/

Men godt nytt år !!

:smt006 :smt017
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by intruder »

Godt nyttår tshansen....

Har sett på introduksjonsfilmen din et par ganger til og må innrømme at det er bra saker.
Å få gode tips om veivalg.attraksjoner og andre ting her i gamlelandet er uvurderlig for mange MC-folk !!
Planlegging er vel alfa og omega... :thumleft
Både for landeveiskjørere og de som vil farte litt utenom allfarvei og slikt.. :lol:

Hadde jeg vært nysgjerrig biker fra det store utland ville jeg vært meget imponert..((ikke impotent )) og tilfreds med ditt initiativ... =D>

Om du kanskje ville ha en og annen "veileder" på forskjellige steder innaskjærs er det nok mange som kan være behjelpelig... :-({|=

og den ofte irriterende bakstreverske innlendingen oppved Mjøsa du veit....han ønsker deg lykke tell..... :smt100
slike som deg må Bikerfolket ha !

:smt006 :-#
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by tshansen »

Satt å lekte meg litt med forskjellig musikk og mulige introer til filmene mine for 2020. År 2019 gikk mye med å lære seg hva og hvordan, men nå som vi trer inn i et nytt år, er jeg litt gira på å flytte kvaliteten litt og gjerne "fornye" litt.

Var dette ett bedre musikkvalg enn tidligere? Føler selv det ble litt mer lystig å driver meg framover :-k
Jeg kommer til å fortsette å bruke høydepunkter fra selve filmen som materiale til musikken for hver enkelt film. Da gir det folk mulighet til å se hva som kommer og om de har lyst å se hele eller større deler av filmen.

Kom gjerne med forslag eventuelt andre ting jeg bør tenke på.

[youtube][/youtube]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by intruder »

Musikk årnær du sjæl..
men noen sprø innfall::
Litt Ivar Medaas / Prøysen / liten fuggel...

Oluf...
Joiking nordover seff


............................... :thumleft :smt006 :smt096 :smt119
Locked