tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 s.565*

Post by ojda »

Nå hadde jeg egentlig tenkt til å titte på siste hilsen fra Norali, så ble jeg hengt opp i videoene dine istedet :evil:

Men mye bra Hansen trenger litt vinterkos mens man tenker på at nå er det ca like lenge til man kan ta ut syklene,
Som det er siden man satte de bort \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 s.565*

Post by kvase »

prolaps i ryggen ja slik er noe dritt sjøl lever jeg med kroniske smerter fra det resten av livet -
tshansen ta vare på ryggen fremover nå for smeller det til på grunn av ubetenksomhet i en eller annen setting så kan du havne i stolen sidna meg å det ønsker du ikke.
Flotte bilder filmen mener jeg har sett før
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 s.565*

Post by tshansen »

Høst-Turen 2019 del 4

Etter en lang dag og enda lengre natt får jeg konstatert at ryggen, ja den er der... Jeg har tøyd og bøyd kroppen i stillinger som ikke egner seg på verken papir eller tape! Så bare ta ordet mitt på at det ikke ser pent ut med en 2 meter lang mann, i stilongs gjøre skam på alt som heter yoga øvelser :lol: i et lite 3 mannstelt.
Men viktigst av alt, ryggen er ikke verre... fuglene kvitrer og jeg er full av pågangsmot. Hvor mye verre kan det bli? Jeg bestemmer meg for å prøve et døgn eller to til på TET ruten. Jeg vet at disse partiene her er utfordrende og klarer jeg dette kan jeg fortsette turen hele veien.

Image

Jeg bruker riktignok 5 - 10 minutter på å komme meg helt opp i "utstrekt" stilling, så etter å ha børsta gapet ser jeg med skrekkblandet fryd på teltet jeg skal til å plukke ned :roll: Jaja, min bestefar sa alltid... det som ikke dreper deg gjør deg sterkere. Lurer på om han noen gang hadde prolaps :roll:

Jeg triller gjennom Vågamo sentrum, her er det i vinden med Traktor må du vite. Jeg fortsetter opp mot Blåhøe i strålende vær, kun avbrutt av noen få skyer. Sist gang jeg var her hadde jeg tidenes tåkehav på toppen.

Image

Jeg begynner å få varme i kroppen, solen varmer godt og jeg forsvinner godt inn i eventyr modus. Naturen her er så fantastisk. Det er bare helt utrolig å ha gleden av å leke seg på disse veiene \:D/

Utsikten på toppen skuffer ikke. Man kan vel si at man er midt i landet og ser ganske langt til alle kanter. Det er kanskje ikke eventyr på høyde med Colombus eller Thor Heyerdal, men for meg er det jaggu meg godt å være ute på egne eventyr igjen. Dette er rett og slett balsam for sjela.

Image

Image

Man glemmer fort alle sorger med slikt vær og slik utsikt.

Image

Jeg er litt usikker på om dette er på vei opp Grimsdalen (man ser her) eller om det er høvringen og rappham eller hva det hotellet der oppe heter? :-k
Uansett, så står det på "to do" lista for neste år \:D/

Turen ned igjen fra Blåhøe er like spektakulær som opp. Utsikt og natur vi ikke har for mye av på Vestlandet.

Image

Image

Jeg kommer ned igjen til Vågamo, fyller på drivstoff og spør jentene i kassen om jeg kan få fylle på Camelback'en jeg har på ryggen. Utrolig hvor langt man kommer med et smil og en hyggelig tone. Fikk jaggu meg en feilbestilt burger til frokost med de =D> Slik liker vi, å ja med ekstra sylteagurk 8) Jeg er en av de :roll:

Etter Vågamo fortsetter jeg på TET, her er ruten av varierende karakter. Ikke så veldig utfordrende, bortsett fra et lite parti som er veldig bratt, sleipt og gjørmete. Kan by på utfordringer for de med større sykkel uten for mye erfaring. Jeg vil si at mesteparten av TET er relativt lavterskel,

Image

Et lite parti med litt tette skogsparti og diverse gjørmehull er man igjen på vei over et lite fjell ikke så langt unna Otta, her er også et ganske stilig skiferbrudd som står som foto sted i TET gpx fila. Anbefales å ta seg en ekstra titt her.

Image

Image

Image

Fra Sel opp mot Dovre går det mye i litt transportetappe grus kun avbrutt av noen få jorder du må krysse med x antall grinder du må åpne og lukke. De står akkurat så tett at du rekker å bli litt irritert :lol:

Jeg kommer omsider fram til Dovre hvor jeg bestemmer meg for å ta en liten matbit på kroa der før jeg fortsetter over Grimsdalen :love og mot Grimsbu hvor jeg skal campe for natten.

Image

Image

Det var veldig godt med mat, men noe høydare var det ikke... her snakker vi frysedisk/kyllingsnitzel greie med brød og salat. Hva skal man si, ojda hadde blitt forbanna :lol:

Jeg får oppdatert meg på sosiale medier, svart på litt meldinger, tømt ryggen og er klar for noen goder timer i salen igjen. Som sikkert en del har fått med seg til nå, jeg har en beskjeden forkjærlighet til Grimsdalen som jeg straks er i ferd å bevege meg inn igjen på nytt. Den må bare oppleves :plystre

Det hele startet med noen gode hårnåler på asfalt før man beveger seg inn på grus og noen små hyttefelt. Man må forbi en bom, som var ute av drift, så jeg måtte kjøre litt offroad for å komme forbi, men ikke lenge etter beveger jeg meg inn i det aller helligste....

Image

Hva skal man si? Et bilde sier mer enn tusen ord :love

Image

Noe skal man helst dele ilag med andre eller i godt selskap... men akkurat her og nå, har jeg det best helt alene. Jeg går rundt, knisper bilder, filmer og bare lar alle inntrykkene synke inn. Jeg får rydda vekk de siste "rottene på loftet" og gliser fra øre til øre :thumleft

Image

Jeg nynner og synger høyt for meg selv inne i hjelmen.... det er dette jeg skal drive med. Det er nå jeg trives best, på eventyr...lite eller stort. Spiller ingen rolle. Nå koser jeg meg maks.
Postkort motivene står i kø og minnebrikken koker.

Image

Image

Image

Jeg har latt meg fascinere av denne setra et par ganger tidligere. Jeg skulle gjerne hørt litt om historien til dette stedet. Jeg håper jeg en dag får mulighet til å møte noen som har tilhørighet her oppe.

Ja, jeg kjører med en sticker på framskjermen på sykkelen min, noen har sett den, andre har stilt spørsmål rundt den.

Image

Shoot and Ride, er et community en av min aller største inspirasjonskilder det siste året har starta for de som liker denne typen formidling. Å slik har jeg ekstremt stor sans for. Så en stor tommel opp til Greg Villalobos =D>

Jeg kommer meg omsider ned fra Grimsdalen og begynner å nærme meg et spor fra Bukkerittet 2019 som jeg dessverre ikke fikk muligheten til å være med på i år. Det går historier fra en annen kjent "bløffmaker" om at man bør ha med en flaske vin å sette på en stolpe når man skal kjøre her. Dette var ikke noe jeg var klar over, men møtte heller ikke noe på min ferd her i dag. Hadde jeg visst om dette, hadde jeg naturligvis stoppet å rådført meg med den lokale bonden :thumleft

Image

Å for et område dette er. Her er så sinnsykt mye fine plasser å leke. Jeg har ikke ord. Perlene står i kø og grusveiene er akkurat passe krevende for mitt nivå.

Image

Image

picture perfect

Image

Det nærmer seg kveld, sola varmer fortsatt godt å jeg ser på gps'en at jeg nærmer meg Grimsbu... jeg tar en sjefsavgjørelse... her blir jeg noen dager så lenge været tillater det \:D/

Jeg ruller omsider inn på plassen til Grimsbu Camping. Egentlig en fantastisk plass, synd at sanitærbygget er litt slitt. Men jeg er ikke så fin på det. Her kan jeg tilbringe mye tid. Kjempe koselig plass og på den lave siden prismessig. Forbausende god Wifi ute på plassen også (teltområdet)

Image

Det var alt jeg rekker i kveld og dagens episode. Jeg har lekt meg over Dovre, kommet meg til Grimsbu, ryggen er ikke blitt verre og her skal jeg tilbringe noen dager for å utforske veier jeg ikke har kjørt på før.

Dagens tur har jeg en egen film av om noen ønsker å se eller se igjen. Den er i farver og fritt fram å skippe om man har sett den før :thumleft

[youtube][/youtube]

I neste episode fortsetter jeg eventyret på TET, Bukkeritt og noen solo ruter jeg har letet opp fra andre steder. Følg med
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by ojda »

Fantastisk Thomas, å sabla mye flotte photo’s =D>
Deilig å se ‘mettede bilder’ uten at spakene er dratt opp til krød-markeringene :thumleft

Men nå har jeg en date på y.t. :shock: :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by JRO »

Kjempefine tur referat ledsaget av flotte bilder tshansen, jeg får lyst til å utforske Grimsdalen selv. Kanskje 2020 kan brukes til det. :D :thumleft \:D/
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by Kant1 »

Det er herlig, og det er ikke fritt for at man får Image av slike "historier" nå midtvinters.

Dog må jeg først kommentere "dobbel sylteagurk".... eller nei, jeg skal la det være, det finnes jo flere som har slike avvikende tendenser der ute, og de kan jo være mer lettkrenkede enn deg, Thomas[emoji28]

Bildene... i særklasse, meget bra, skulle gjerne vært med deg på tur, og lært noe tjuvtriks.
Jeg bruker jo bare mobilkamera, i all hovedsak.

Grimsdalen er også "litt" særklasse, og neste gang... ta deg tid til en sving ned til Haverdalssætra. Avkjøringen ligger på toppen av Grimdalsvegen, og er godt skiltet [emoji41]

Fra toppen av Blåhø der, ser du veien inn til Høvringen.
Har såvidt vært der for 20 år siden (eller mer, sikkert) Fin veg, men tror det er blitt mer gjenngrodd nå. Men fint om du sjekker.

Sa jeg at bildene er fine? Flott!! Over og ut :)



Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by tshansen »

Takk takk :-) Kjekt å spre litt glede nå som kjørelysten begynner å rive for fult :redface Jeg kjører som regel alltid innom Haverdalssætra, men denne gangen måtte jeg prioritere den Bukkeritt ruta :-P
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by kvase »

Du veit alle monner hjelper sa musa som pissa en skvett i Havet -
Skal vel en tur opp til Bergen på vårparten besøke noen MC Ravner
Mye gjenkjennelig og som drar turlysten opp til gamle ferdsel veier igjen - Men det får bli ettervært uff sku ha vøri nå gett
Får vel prøve meg uttpå sommeren engang aleine tipper jeg - Passer best sånn som regel - å er det enkleste
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by Tommas »

Det var sabla bra!

Takker ydmykt for at din bruk av tid gleder oss andre :thumleft
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by JK95 »

Flott som alltid =D>
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by intruder »

Vurderer å si noen pene fraser om deg neste gang jeg får besøk...da har fotovenner noe å se frem til.. =D> .......på Youtube osv
Fotograferer overhodet ikke selv,men setter pris på at andre deler sine bilder..

Akkurat nå er jeg i sving med å få noen til å hjelpe meg å få overføty ""endeLarmen MK ""-logoen hit...
men bare svigersønnen min returnerer fra Thailand....da blir det andre boller..... :plystre :plystre
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by ashland »

Nå fikk jeg sjangs til å kose meg med frokost, kaffe og referatet ditt :D

Som alltid en fornøyelse :thumleft
Å med de bildene du presenterer, blir flau over sine egne mobilbilder...

Har hatt Grimsdalen på to-do lista en god stund, i år må jeg komme meg opp på de traktene
fun is not a straight line
Skauracer
Posts: 48
Joined: 28 Apr 2017 14:42
MC: BMW 1200GSA

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by Skauracer »

Glitrende Thomas.
Du viser at "nærturer" har sin plass. Ikke alle må være trekkfugler for å oppleve kjøreglede i fantastisk natur.
Norge er et flott og variert ferieland. Kjenner at jeg gleder meg skikkelig til sesongen begynner, og at arrangøren av et visst Run ikke legger inn snødrev i arrangementet over fjellet i år [-X [-X [-X
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by tshansen »

Glad dere likte det... satser på å trylle ned noen ord til i løpet av de neste dagene. Jeg er i en litt sånn kreativ bølgedal for tiden. Sliter med å finne flyten i skriveriene og filmene. Men det løser seg nok :roll:

Man trenger definitivt ikke dra langt for å ha det flott på tur. Man må bare ta seg tid til å nyte det man har rett utenfor døren. Jeg er helt sjokkert over hvor mange tilbakemeldinger jeg har fått og spørsmål rundt Norge, samt det å kjøre sykkel i Norge. Har litt på følelsen av at vi tar mye litt for gitt.
Du er ikke alene om å glede seg til sesong, å jeg gleder meg faktisk veldig til å treffe deg igjen. Alt for lenge siden sist :-) Det var jo rett hyggelig sist gang. Snøvær? slapp av det årner seg vettu \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by Busa Trond »

Godt du koser deg på tur med den store feite onkelen, til min 500 :thumleft
Her i Hallingdal har vi snø, og med litt regn som har kommet blir bare feste bedre med lang pigg. Hadde en god tur tirsdag med blus og kaffe. Livet smiler. Fortsett den gode tralten med YouTube klip. Dette kommer seg!!
Sesongens tar aldri slutt :lol:
Locked