supermons

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons

Post by supermons »

Tusen poeng til ToreLo!

Imponert over den. Kjørt den selv noen gang, siden du kjente den igjen fra den vinkelen?

(eller var du sleip og titta på url?)
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: supermons

Post by ToreLo »

Kom bare over en på FINN.no og tenkte AHAAA! :P 1980 modell?
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons

Post by supermons »

Førstegangsregistrert i 1982, så var det den var annonsert som. Men firkantfrontlykta tilsier kanskje at den er overligger fra 80/81?

Jeg sier uansett 82, for da er den like gammel som meg :P

Edit: Den røde i Oslo? Ser egentlig veldig ut som min det.
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: supermons

Post by ToreLo »

var den røde i oslo jeg så på ja, ser den er solgt nå. Nyinnkjøpt eller?
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons

Post by supermons »

Handla i August ja. Tenkte jeg skulle lage meg en tråd under veteran-delen om den, men har bare ikke kommet meg så langt enda :P

Titta for gøy eller tenkt på veteran du også?
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: supermons

Post by ToreLo »

Cool! Ja, lag tråd! Hvorfor endte du opp med den sykkelen? Tilfeldig eller noe du har sikla på lenge?

Jeg ser egentlig på det meste av sykler jeg, men må innrømme at de gamle klikkes på oftere enn andre. Men det blir ikke noe slikt må meg før jeg har fått meg en skikkelig garasje som det kan skrus i på vinterstid, og da er det første prosjektet å fikse corvetta mi :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons

Post by supermons »

Har sikla litt på prosjekt lenge, men tilgang på skruplass har stoppet det. Så da fant jeg ut at et langtids veteranprosjekt parkert hos faren min var løsningen. Passet både økonomisk og praktisk, da jeg kan skru litt nå og da med godt selskap og god veiledning av faren min :)

Har en del bilder, så skal se om jeg får hevet opp en tråd i løpet av dagen :)
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: supermons

Post by ToreLo »

høres jo ut som en perfekt løsning! greit med litt ekstra man/brainpower når man setter i gang med slike prosjekt :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons

Post by supermons »

Brrrrr, begynner å bli kjølig å kjøre til jobb. Må nok finne fram litt varmere klær.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons - Nordschleife

Post by supermons »

Var i Tyskland i helga med noen kompiser, leide en racerigget Clio og tok noen runder på Nürburgring ;)

Image

Tviler på at jeg noengang tør å våge meg utpå den banen med motorsykkel, de kjører jo samtidig som bilene der. Fikk en MC på høyresiden på første runden min (ikke lov!), og ble forbikjørt i ene sjikanen av en MC som HOPPET på curbsen. Ellers en helt sinnsykt autofil opplevelse, mye gromme biler der. Ble forbikjørt av alt fra M3/M5 til GT3RS til Aventador til Radical-biler.

Anbefales på det sterkeste, uansett om det bare er å dra innom for å titte eller det er for å kjøre selv.
User avatar
AJSm20
Posts: 95
Joined: 12 Oct 2006 12:45
MC: 2015 Honda NC750D Integra
1955 AJS model 20
Location: Trondheim

Re: supermons - Nordschleife

Post by AJSm20 »

Har kjørt der to ganger. Første gang i 1990, andre gang i 2003. Stor forskjell. I 1990 stod det den gubbe der som solgte billetter, tror det kostet 10 DM, så slapp man inn på banen med ett minutts mellomrom, biler og MC'er om hverandre. Jeg ble forbikjørt av Porscher hele tiden husker jeg. I 2003 var det mer organisert, med et slot/slusesystem, men like heftig for det :D. Og mye dyrere seff. 40 Euro elns? Jeg husker karusellen spesielt, og det siste langstrekket. Anbefales for alle som ikke har vært på Ringen :D !

I 1990 var det også et ordentlig MC- og bilmuseum der. I 2003 var det gjort om til et "opplevelsessenter". Yuk.

Ellers er det fint å bo i selve Nurburg. Man hører racingmaskiner hele kvelden :D. Tårnet er også verdt et besøk. Ifølge teksten som stod der er tårnet bygget på restene av et romersk vakttårn. Det var visstnok romerrikets ytterste utpost mot hunnerne. Sikkert et utsatt sted som man helst ikke ville bli sendt til....
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons - Nordschleife

Post by supermons »

26 euro for en runde nå, og man slipper utpå ettersom man kjører gjennom bommen, ikke noe system for oppsamlig eller mellomrom. Motorsykler og biler om hverandre.

Suger godt i magen i karusellen ja :twisted:

Rakk desverre ikke se noe av selve Nürburg, bortsett fra at vi kjørte igjennom. Var litt stramt program i helga, var på IAA-messa i Frankfurt på fredag og på Spa Six Hours på Spa-Francorchamps på lørdag ;) Men har definitivt lyst å tilbake en gang, kjøre litt mer på banen, se mer av byen og stå og se på folk kjøre (fotografere litt kanskje).
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: supermons - Nordschleife

Post by Jeanette »

Hipp hurra for Mons!! :smt031 :smt113
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: supermons - Nordschleife

Post by Northman »

Tok moppa utpå der i sommer, funka fint det, men det lønner seg å holde et øye i speila... De jævla porschene kommer styggfort, og tar ikke spesielt mye hensyn :)

Skrekkblandet fryd :)
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons - Nordschleife

Post by supermons »

På akkurat den banen tror jeg at jeg holder meg på fire hjul, men kan tenke meg det er litt av en opplevelse på to hjul også!

Litt puls etter runden var ferdig? :twisted:

3-seriene med litt ekstra pulver under panseret kom kjapt de og, lå som regel og kappkjørte med Porchene (både med tanke på fart og hensyn).
Post Reply