supermons

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Ja det går nok veldig mye bedre neste gang :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

demons wrote:Entusiastisk prøvde jeg å fortelle dama litt om hvordan det hadde vært på første kjøreturen i trafikk.. Og svaret jeg fikk var: Å.. Og hvor harry hun syntes det var med folk i fullt kjøreutstyr, for det hadde hun sett tidligere samme dagen..
Er det harry å bruke fullt kjøreutstyr også nå? Da er det vel harry å bruke sikkerhetsbelte i bil og flytevest i båt også? For ikke å snakke om reservetank ved dykking? Hun burde bare være SJELEGLAD for at du ikke er typen som kjører rundt med en sleten mopedhjelm fra 1975, t-skjorte og jeans! Uansett om du så hadde mc-utstyr som så ut som en glorete grilldress fra midten på åttitallet, så må sikkerheten prioriteres høyere enn hva som enn måtte være "moteriktig".. :wink:

ATGATT (All The Gear All The Time) har reddet tusenvis av liv, og det er helt sikkert MANGE her inne som kan skrive under på at de har sluppet billig unna en ulykke/velt på grunn av kjøreutstyret..!

Lykke til videre med lappen! Forresten kan du jo alltids google fram noen bilder av mc-ulykker der føreren ikke brukte kjøreutstyr, kanskje det får dama di på andre tanker? Asfalt-eksem er ikke noe deilig..
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Har sagt det et par ganger, og tror det såvidt har sunket inn etterhvert.. Men ifølge henne ser det harry ut.

Er forresten tilbake fra ferien nå. Er ikke imponert over sikkerhetsutstyr på motorsyklister der nede, men der er det jo litt varmere enn her..

Korsika var forresten bare svingete veier, og fullt av motorsykler :)
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

når er neste oppkjøring nå da? skal ha min om ca tre uker.. kjipt å vente så lenge.. men jeg begynte så sent i år pga en armskade.. håper jeg står...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Vet ikke, må få snakka med kjørelærern. Vi har vært på ferie et par uker nå begge to, så får vel ringe han i morra..

Går nok bra, hvis du har kjørt en del.. Tror det kommer litt an på sensoren også.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

har kjørt en del, men er sånn små pisse feil som jeg kan drite meg ut på.. uoppmerksomhet og sånnt..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Han sensoren min sa at det gikk på helhetsinntrykket.. Vi prata litt etterpå før han ga meg resultatet, og spurte hvordan jeg synes det hadde gått.. Sa et par ting jeg var misfornøyd med.. Så prøv å ta fram sånne ting du og hvis de spør? Gir vel inntrykk av at du har oversikten selv om du ikke klarte å gjøre alt riktig på kjøreturen..

Ser forresten du bor i Oslo.. Er vel værre å kjøre opp her enn andre steder i tillegg.. Jeg kjørte en runde fra trafikkstasjonen mot stovner, opp mot rv4, fulgte den til Bjerke og kjørte nedover der igjen til trafikkstasjonen.. Kan nok lønne seg å være litt kjent oppe der hvis du ikke skal kjøre opp på Mastemyr eller hva det nå heter..
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Nettop snakka med kjørelærern, ny oppkjøring 17. august. Iallefall hvis han huska rett..

Så da er det bare å starte på'n igjen.. ;)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Ny kjøretime 9 august, og ny oppkjøring kl.8 den 17 august.. Skolestart igjen 22 august.. Blir akkurat ferdig i løpet av ferien da :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Hehe....høres veldig bra ut ;)

Lykke til med ny oppkjøring, du vet nå hva du skal legge ekstra vekt på noda :)

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Takktakk :) Kom nettop tilbake fra kjøretime, og fikk skryt for at fartstilpassingen var bedre.. Var litt rusk og sånt, siden det er litt siden jeg har kjørt.. Har en siste kjøretime på neste onsdag før oppkjøringa på torsdagen, bare for sikkerhets skyld.

Ellers har jeg sett litt på litt forskjellige sykler på nett, men må bli kvitt bilen først. Litt smårusk som må ordnes før jeg selger den, så det tar tid :(
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Da er jeg ferdig med siste kjøretime, og har oppkjøring i morra.. Oppkjøringa begynner kl 8, så må være på plass og helst ferdig kvart over 7.. Er tidlig det, før jeg vanligvis står opp :(

Øvd litt på fartstilpassing, og fikk beskjed om å ta en ekstra tur med bilen ikveld. Så får håpe det går bra i morra :)
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Lykke til i morgen da!
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Lykke til! si hvordan det går... :D
Image
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Da er jeg tilbake fra oppkjøring, og det gikk braaaaaaaaa! Så nå har jeg mc-lappen :)
Post Reply