supermons

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

inunf wrote:Sorry, jeg har papirutgaven, og det koster penger å lese den på internett. Men jeg kan prøve å summere opp hovedmomentene for deg hvis du er interresert... JEG ville allerhelst hatt en Honda RVF 400. Bare så det er sagt. Og RS 250 betyr SKRUING.
Veldig gjerne :) Har sett på både RVF 400 og zx4r. RVF lå høyere i pris så det ut som..
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Tror det lønte seg å smile og tulleprate litt med blondina bak disken på biltilsynet, for jeg fikk lappen i posten allerede i dag :D Og den sto det ABMST på :) Så da er jeg oppe i 7 ting jeg har lov til å kjøre hvis vi tar med truckførerbevis og blålappen på beltevogn.

Men av en eller annen grunn sto M i kursiv? Tok da faktisk mopedlappen en gang i tiden(98?), men det sto jeg fikk den 01.01.2003?
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Her er et kort referat av testen "Missing Links" i Fastbikes sommer-utgave: Fastbikes mener at steget mellom lettmotorsykkel og 600cc er for stort, og derfor tester de en -89 Yamaha FZR 400, en -90 Suzuki GSX-R 400, en -90noe Honda RVF 400 og en -91 Kawasaki ZXR 400.

4. Plass: Yamaha FZR 400. Størst potensial for RR. Kraftig motor, stiv ramme, bra styring. 0 - 60 mph 5,53 sek. Ser gammeldags ut. Testsykkelen hadde trøbbel med kassen, gikk bare i 2. "twice a week". Dårlig mellomregister. Dårlige dempere (slitte). Dårlige bremser. 5/10

3. Plass: Suzuki GSX-R 400. Ser ut som en 750 eller en 1100. Er lettere enn FZR'en men føles tyngre. Mye bedre mellomregister enn FZR'en. Et lite "hull" ved 6000 rpm. God girkasse med myk girveksling. Myke dempere. Bra styre-egenskaper, men dårligere enn FZR'en. Kjennes gammel ut. Testsykkelen brøt sammen under toppfart og 0 - 60 test. 6/10

2. Plass: Honda RVF 400. Den eneste av syklene som ikke hadde noen feil. Bra mellomregister. Bra toppeffekt. Nøytral styring. Gode dempere. Ser ut som RVF 750 (superbike-homologeringssykkel :D ), men med lykter fra Suzuka 8-timers Endurance-raceren. Elendig bakkeklaring (kjøp nye "rearsets"), trang for små førere. 0 - 60 mph 4,23 sek. 7/10

1. Plass: Kawasaki ZXR 400. God styring, bra bakkeklaring, gode dempere. Uten tvil den ultimate 400. I produksjon helt til 2001. 0 - 60 mph 4,46 sek. 9/10
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Mange takk inunf!
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Noen som vet åpningstidene på Ride i Ski? prøvde å stikke innom der i dag for å se litt på mc-klær og sånt, men det var stengt. Står jo ingenting på ride.no, måtte søke opp kart på gulesider for å i det hele tatt finne frem til dem :(
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Når du stod utenfor kunne du vel lest på døra :) Pleier som regel å stå åpningstider der.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Kom ikke helt bort, siden området var låst med bom.. Så det funka litt dårlig, ellers så ville jeg jo selvsagt gjort det :)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Behøver ikke kjøre helt til dørstokken. Går ann å gå av sykkelen og ta de siste ti meterne til fots :lol:
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Området var stengt med bom. Vi (i bilen, ikke jeg som kjørte) fant ikke butikken, dessuten regnet det, så gadd ikke gå ut av bilen og lete etter butikken for å se på døra.. Etter at vi kjørte ut igjen så vi noe som antagligvis var butikken.. Nok om det?

Får se om jeg får tatt meg en tur etter forelesning midt på dagen, da bør det vel være oppe.. Hvis ikke så finnes det vel andre steder de selger mc-klær..
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Da har jeg jammen med funnet meg litt utstyr også.. Ble en slik hjelm på meg og en denne Bering-jakka.. Fornøyd med det :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Så riktig bra ut ditta demons :)

ligger an med sykkel da?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Da må jeg bare få gratulere med genial jakke! (du får ingen ekstrapoeng for å gjette at jeg også har en). Trenger aldri noe mer enn t-skjorte under den :D
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Takker :)

Fornøyd med jakka, inunf?

Sykkel er i løypa det og håper jeg på.. Må bare sjekke forsikring og dra og se på noen.. Har sett meg ut noen, har bare litt å ordne først..

Må i forbrukertvistutvalgsmøte snart pga teite verkstedet som ødela noe på bilen istedenfor å fikse det, og litt sånne ting.. Har krangla med dem i nesten ett år :(
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Jakka er kjempebra den. Vanntett, vindtett og varm. Beskyttelsen har jeg aldri prøvd... Eneste som er litt irriterende er at det ikke går ann å stramme/justere ermene. Men ellers er den bra :smt023
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Da har jeg vært og sett på hansker og ryggskinne på Bullfighter på Ensjø.. Fikk litt liten tid der, siden jeg kom dit rett før de stengte, men tror nok jeg kommer til å kjøpe begge jeg så på.. Da begynner straks kjøreutstyret å bli mer komplett :)

Skal også se på en sykkel i kveld :D Hvis jeg finner frem :P
Post Reply