Inunf

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Ducati!

Post by inunf »

JK95 wrote:
inunf wrote:
JK95 wrote: Det har jeg 8) :lol:
Tror nesten jeg vil strekke meg så langt som å si at det rommet er kjekkere å ha enn DTC. Uansett blir det ikke like bra som RSVen jeg hadde, der fikk jeg plass til 5 halvlitere i hekken :shock:
Shit, det var ikke rent lite :shock: :shock: Skal jeg ha med noe som helst så henter jeg fram bagasjeplaten :redface
Har du bilde av den bagasjeplaten? Må lage meg noe slikt selv.


Sent from my iPhone using Tapatalk
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Ducati!

Post by inunf »

Tirsdag fikk jeg endelig til det som jeg har holdt på med alt for lenge. Jeg har tegnet og 3D-printet nytt gasshåndtak til Ducatien som gir ca. 10 grader kortere vandring.

Image

Image

Image

Image

Det er blått fordi blå ABS var billigere enn svart, og derfor har jeg brukt det til prototypene. Nå skal jeg teste det litt før jeg kan begynne å selge det. Da blir det selvsagt svart. Har fått noen til å teste det på 749 og 1098 også. Gasshåndtaket er det samme på disse, så i teorien skal det passe like godt på de også.

Image

Noen av prototypene som ikke passet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Ducati!

Post by inunf »

I dag har jeg overhalt bremsekaliperene på banesykkelen.

Image

Overhalingssett

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Brukte Biltemas trykkluftdrevne bremselufter for å lufte bremsene. Det tok litt tid, men til slutt ble det ganske hard hendel.

Image

Nå står det med trykk på i håp om at det skal klemme ut siste rest av luft. Håper virkelig det blir bra denne gangen!


Sent from my iPhone using Tapatalk
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Inunf - Ducati!

Post by JK95 »

inunf wrote:
JK95 wrote:
inunf wrote:

Tror nesten jeg vil strekke meg så langt som å si at det rommet er kjekkere å ha enn DTC. Uansett blir det ikke like bra som RSVen jeg hadde, der fikk jeg plass til 5 halvlitere i hekken :shock:
Shit, det var ikke rent lite :shock: :shock: Skal jeg ha med noe som helst så henter jeg fram bagasjeplaten :redface
Har du bilde av den bagasjeplaten? Må lage meg noe slikt selv.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kan prøve å få til det i løpet av påsken :thumleft
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Ducati!

Post by inunf »

Frambremsen på banesykkelen stod med trykk på til i går. Etter at jeg tok av stripsene ble hendelen veldig fast og fin. Så bra som den noen gang har vært, så jeg er forsiktig optimist.

Image

Nå er faktisk banesykkelen klar for sesongstart, og det ser ut til å bli i Malmedalen på tirsdag :D

Image

Etter at jeg ble ferdig med banesykkelen byttet jeg olje og bremsevæske på min fars Aprilia Shiver 750 GT. Nå er den også klar for sesongen.

Hadde årets første tur i dag med RD'en. Hadde nesten glemt hvor artig den er. Og skummel. Bremsene har på ingen måte blitt bedre over vinteren!


Sent from my iPhone using Tapatalk
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Ducati!

Post by inunf »

Byttet bremsevæskereservoar fra Rizoma Kina-kopi til CNC Racing. Prisen på originale Rizoma var så hinsides at det var fullstendig uaktuelt.

Image

Gamle lekke kinakopier.

Image

Nye og forhåpentligvis tette reservoar fra CNC Racing.

Image

Jobber også med et nytt deksel over batteriet. Printet en prototype for å se om jeg traff sånn noenlunde med målene. Må gjøre noen justeringer, men tror jeg skal få plass til både vognkort og kanskje en liten skivelås.


Sent from my iPhone using Tapatalk
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Ducati!

Post by inunf »

Printeren står og jobber med en ny utgave av batteridekselet. I mellomtiden holder jeg på med noe annet:

Image

Image

SW-Motech har ikke tankring til f. eks. XJ600. Skal se om jeg får til å lage et, i så fall er det 31 andre eldre Yamaha-modeller det vil passe på. Først prøver jeg å kopiere tankringen til Streetfighteren.


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Inunf - Ducati!

Post by tshansen »

Alltid like kjekt å svippe innom bloggen din å lese seg opp Inunf :-) Digger at du er så selvhjulpen å fikser på alt du eier =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Ducati!

Post by inunf »

Takk for det, er artig å fikse selv :)

Image

Kom et stykke nærmere på batteridekselet. Må justere bittelitt på passformen og lage selve oppbevaringsrommet. Brukte opp noe filament, derfor er denne hvit og rød. Den endelige versjonen blir svart ABS.

Image

Bra opplegg for feste til tankveske på XJ'en. Disse fire skruene er bare til pynt.

Image

Sitter som et skudd!

Image

Sitter ikke like bra her, dessverre, men det skal jeg finne en løsning på.

Ellers meldte jeg meg akkurat på treningshelg på Våler neste helg, blir kjøring fredag til søndag. Det er åpent for gatesykler også, så det er bare å henge seg på. Link til info/påmelding.


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Inunf - Ducati!

Post by hakhap »

Hva trenger du for lage en slik adapter til en annen sykkel, les min Tuono?

Og hva blir kost i forhold til original?

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Inunf - Ducati!

Post by JK95 »

Sweet =D> =D>
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Ducati!

Post by inunf »

hakhap wrote:Hva trenger du for lage en slik adapter til en annen sykkel, les min Tuono?

Og hva blir kost i forhold til original?

misspelling with autocorrect
Må sjekke opp litt. Hvis det er som på Streetfighter må man bytte ringen tanklokket sitter i også. Eller, det kommer iallefall et kit fra SW-Motech med den ringen. Mulig det er nok gods til å bore og gjenge opp. For andre modeller er plastflestet nok. Skal teste dette festet til jeg er trygg på at det er like bra som originalt før jeg vil selge det. Basert på mengden filament som går med, blir prisen 240 kr eks moms. Har ikke solgt nok til å kreve inn moms enda.


Sent from my iPhone using Tapatalk
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Ducati!

Post by inunf »

Image

Trening på Våler denne helga. Nytt av året er at det er kjøring fredag også. Var opplett men vått og surt tidligere i dag, men det tørket opp og de to siste passene kjørte jeg på slicks. Rundetidene ble ikke noe å rope hurra for, men været skal bli bedre dag for dag, så jeg satser på at det går seg til i løpet av søndagen.

Image

Onkelen min har slitt ut regndekka sine (mulig det var med hjelp fra meg), og siden jeg hadde nye liggende klare la vi på de til meg og han arvet mine gamle. De han hadde var fra -05, de "nye" er fra -08, så det er da et skritt i riktig retning i alle fall.

Artig å endelig få pakke ut de nye regndekka, de har lagt med plast på siden jeg kjøpte de for 3 år siden. Synes det var tøft mønster, spesielt på bakdekket.

Image

Håper jeg aldri får bruk for dem!


Sent from my iPhone using Tapatalk
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - I grusen på Våler

Post by inunf »

I gårkveld så jeg en kar som pusset over de nye regndekka sine med slipemaskin. Jeg lo litt av han inni meg og tenkte at det kunne da ikke være nødvendig. Det regnet i natt og i dagtidlig, så første pass ble på regndekk. Helt nye regndekk. Jeg hadde troa, begynte jo å finne flyten i går og tenkte at her var det bare å satse - folk hadde jo ganske lave rundetider. Det holdt i 100 m, dro av i høyren ved kafeen for de som er kjent. Sykkelen gikk i sanden og ble kastet rundt. Jeg sklei litt, men det gikk fint med meg.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Tryna ca. halv ti. Rakk siste passet ca. halv seks. Utrolig hva man kan fikse med strips og tape. Ekstra bakramme hadde jeg i bilen, så eneste problemet var å bende tilbake den bakerste biten. Satser på tørt og slicks i morgen!


Sent from my iPhone using Tapatalk
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Inunf - I grusen på Våler

Post by JK95 »

Her snakker vi lidenskap :lol: =D>
Post Reply