Inunf

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt

Post by JK95 »

RS250 er en totaktsdrøm av rang, knalltøft =D> =D> Imponerende å se hvor selvhjulpen det går ann å bli :thumleft
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt

Post by hakhap »

Rs250 er så kul håper du legger ut mere underveis.



Hvordan ble det tankbag festet du drev å lage?
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt

Post by inunf »

ole m. wrote:Kult. Har så vidt prøvekjørt en, var ikke enkelt å bytte kjørestil fra stor V-twin til denne. Men morsom sykkel, to-takt er gøy! 8)
Ja, artige sykler. Gjør seg best på svingete vei og med aktiv bruk av venstrefoten. Denne er trimmet ganske mye og slanket en god del, så den er ganske sprek. Blir artig å endelig få kjørt den litt!
JK95 wrote:RS250 er en totaktsdrøm av rang, knalltøft =D> =D> Imponerende å se hvor selvhjulpen det går ann å bli :thumleft
Takk for det :)
hakhap wrote:Rs250 er så kul håper du legger ut mere underveis.



Hvordan ble det tankbag festet du drev å lage?
Det kommer mer, men er redd jeg ikke klarer å holde det oppdateringstempoet her. Det er litt karantenepreget :?

Har solgt begge syklene jeg laget feste til, så det står litt på stedet hvil. Det funket bra på XJ600, på FZ6 måtte jeg øke høyden en del for å klare å feste det skikkelig. Resultatet ble en ganske stor brakett som knakk etter ca. 50 mil. Må finpusse designet litt før jeg våger å gå videre med det. Det til XJ600 har jeg mer tro på. Laget også gasshåndtak til Ducati, det er på utprøving på 3 forskjellige modeller nå. Funker fint enn så lenge, men vil ha litt mer data på det.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt

Post by inunf »

Image

Litt kjedelig å vente.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt

Post by JK95 »

Gassrullen var for å få kortere omdreining? :-k For å slippe å dra hånden rundt hele veien under maks pådrag?

Har du prøvd å lage tankfeste til Ducatien?
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt

Post by hakhap »

Ah litt kjipt hvis det feste ikke holder, vurderer fortsatt noe til tuono men får se det ann om jeg i det hele ønsler en tankveske :redface
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt

Post by JK95 »

hakhap wrote:Ah litt kjipt hvis det feste ikke holder, vurderer fortsatt noe til tuono men får se det ann om jeg i det hele ønsler en tankveske :redface
Jeg har egentlig sett for meg en Evo-bag fra SW Motech for dagsturer, synes de ser meget praktiske ut og har god erfaring med SW :thumleft
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt

Post by inunf »

JK95 wrote:Gassrullen var for å få kortere omdreining? :-k For å slippe å dra hånden rundt hele veien under maks pådrag?

Har du prøvd å lage tankfeste til Ducatien?
Ja, gir ca. 10 grader kortere vandring.

Har ikke laget tankfeste til Ducatien, baserte designet på det feste jeg kjøpte til den. Man må også bytte ringen rundt selve tanklokket, eventuelt bore i den originale ringen for å få feste festet.
JK95 wrote:
hakhap wrote:Ah litt kjipt hvis det feste ikke holder, vurderer fortsatt noe til tuono men får se det ann om jeg i det hele ønsler en tankveske :redface
Jeg har egentlig sett for meg en Evo-bag fra SW Motech for dagsturer, synes de ser meget praktiske ut og har god erfaring med SW :thumleft
Jeg har en tankveske som heter SW Motech Trail. Eneste som er oppgitt til å passe SF 848, den passer 1098 også men jeg har lagt spacere imellom festet for å få tankvesken høyere opp slik at den ikke gnisser mot tanken.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt

Post by JK95 »

Skjønner, hørtes jo ikke feil ut med litt kortere vandring :-k Er jo ikke så mye kortere at det bli for følsomt går jeg ut ifra?

Jeg kjører med en formskjært film på tanken, både for lårene og et godt stykke opp på tanken, så er ikke så redd for å gnisse den :thumleft Dreit meg mer med tailbaggen, da jeg brukte biltemafilm på plastikken pga sidelommene på SW tailbaggen. Selve veska ligger på ei plate med samme innfesting som passasjersetet, dette har vel vi snakket om tidligere. Men sidelommene ligger fort ned på den lakkerte plastikken, og dum som jeg var så kjøpte jeg ikke samme formskjærte film til den, men brukte biltemafilm som jeg dro av og klistret på ny for hver gang jeg brukte tailbag. En kjølig kveld var lakken dessverre så skjør at den ble med av, så nå må jeg lakke opp plastikk :redface Eller så må jeg bare alltid kjøre med tailbag, det ser jo ikke stygt ut \:D/
Image
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt

Post by inunf »

Nei, jeg synes det er helt passelig, men jeg liker kort vandring.

Beskyttelsesfilm har jeg ingen erfaring med, men har erfaring med riper fra baggasje :p Planen min var å lage en plate tilsvarende det du har, men som går godt ut på sidene for å beskytte lakken på hekken. Har en Biltema pakksekk som jeg har brukt ved flere anledninger, den passer bra bakpå et passasjersete og har rikelig med plass. Kun en åpning, så den er ikke så praktisk, men den henger ikke så mye ned på sidene.

Lyktebraketten er ferdig, men det er noe krøll med tapatalk så jeg får ikke lagt ut bilder. Den passer ikke helt, men det hadde jeg ikke regnet med heller. Prøver bilder igjen i morgen.



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt

Post by inunf »

Hadde problemer med å laste opp bilder i går, men i dag gikk det bedre.

Image

Image

Printeren ble ferdig til slutt, hadde flaks med hvor mye filament som var igjen på rullen. At det skulle være så akkurat var ikke beregnet.

Image

Image

Image

Image

Det ble jo greit nok. Passer ikke helt, men det var ikke meningen heller. I sånne tilfeller synes jeg det er lettere å lage noe og så måle hvor mye man må endre på det for å få det riktig, enn å måle riktig første gang. Ser ut til at hele saken må litt ned og litt frem for å gi klaring til gasswiren og chokewiren. Det viser seg at det største problemet er ledningsnettet. Heldigvis er det noe plass under tanken, slik at jeg kan få gjemt det der. Har endret så mye på sykkelen at den skulle vel egentlig hatt nytt ledningsnett, men det får jeg sette på listen over ting jeg skal fikse senere.

Image

Image

Flyttet braketten ca. 20 mm ned og tilsvarende lenger frem, da ser det ut til å gå greit. Skal også tilpasse den litt. Ser at jeg har klart å måle feil bredde på lyktene, trenger også litt mer plass i bakkant av dem. Og det skal på noen blinklys et sted.

Image

Image

Satte også på hekken, her mangler jeg alt av skruer. Er litt detektivarbeid å finne ut hvordan det skal være, men alt ser ut til å passe sammen som det skal. Må også finne ut hva jeg skal gjøre med hullene til passasjersetet og håndtaket.

Legger lysene på is til jeg har fått gjemt ledningsnettet, skal heller se litt på skiltoppheng, baklys og blinklys i dag.
Last edited by inunf on 29 Mar 2020 17:04, edited 2 times in total.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt

Post by Bikeridr »

Åja, såpass størrelse :shock:
Da skjønner jeg at det tar tid. Hvor mange ruller gikk med på den der?
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt

Post by inunf »

Bikeridr wrote:Åja, såpass størrelse :shock:
Da skjønner jeg at det tar tid. Hvor mange ruller gikk med på den der?
260g = litt over 1/4 rull. Bruker stort sett 1 kg ruller.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt

Post by Bikeridr »

inunf wrote:
Bikeridr wrote:Åja, såpass størrelse :shock:
Da skjønner jeg at det tar tid. Hvor mange ruller gikk med på den der?
260g = litt over 1/4 rull. Bruker stort sett 1 kg ruller.
:thumleft
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt

Post by inunf »

Image

Hullene til passasjerhåndtaket skal plugges med pos. nr. 6 og 7. De koster over 300 kr/stk, og det er ikke aktuelt. Enten så printer jeg noe eller så tetter jeg hullene med glassfiber og sparkel.
Post Reply