Inunf

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Gamle prosjekt blir som nye

Post by inunf »

Takk! Jeg trenger det, kjører skikkelig dårlig nå. Beste i dag var 1:10,75, 2 sek dårligere enn mandag. Finner hverken rytme eller flyt :/ På treninga i dag var jeg totalt nr. 26 av 28 :(


Sent from my iPhone using Tapatalk
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Norgescup på Våler

Post by inunf »

Er vel på tide å gi et livstegn fra seg nå :p Det gikk ikke så bra på Våler, ble nest sist og sist i de to løpa. Kjørte vesentlig dårligere enn jeg hadde gjort tidligere den uka, og det var ikke helt slik jeg hadde tenkt det. Dette kombinert med flytting til nytt hus som ikke er ferdig og ny jobb hvor det er veldig travelt, gjorde at det ikke ble prioritert så mye mer banekjøring eller løp i år. Satser på å komme sterkere tilbake neste år.

Skal selge en av banesyklene, har lagt ut begge og ser hvilken som blir solgt først.

Kommer nok til å fortsette å være ganske stille fra denne fronten en stund til, men det blir forhåpentligvis tid til litt prosjekt til høsten. Har endelig kjøpt meg hus med garasje! :D
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Inunf - Norgescup på Våler

Post by tshansen »

Kjekt å høre fra deg igjen... synd at det ikke gikk bedre på Våler. Hvor har du kjøpt deg hus?? \:D/ Gratulere da :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Norgescup på Våler

Post by inunf »

Takker! Bor i Kristiansund nå, etter et noe turbulent år langt ute i gokk med boforhold litt under par. Veldig fin kontrast å flytte inn i helt ny tomannsbolig!
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Inunf - Norgescup på Våler

Post by supermons »

inunf wrote:Skal selge en av banesyklene, har lagt ut begge og ser hvilken som blir solgt først.
Har lyst på begge.... :redface

Grattis med hus og garasje, får håpe du får kjørt litt mer på bane neste sesong :)
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Norgescup på Våler

Post by inunf »

Takker! Satser på det ja :D
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Norgescup på Våler

Post by inunf »

Hondaen ble solgt på søndag. Kom to karer i en kassebil og hentet den, de kjørte Askim-Molde t/r samme dag. Glad det ikke var meg. Litt trist å se den gå, for det var en alvorlig rask sykkel.

Trodde jeg kom til å angre, men hadde en fin treningsdag på Suzukien etter at de dro. Er første gang jeg kjører kun den. Tok ikke tiden, men fikk godfølelsen etterhvert. Håper det blir tid og vær til flere treninger utover høsten, men ser mørkt ut med det første. Tror det skal funke fint med Suzukien. Er i alle fall ikke redd for å velte med den.


Sent from my iPhone using Tapatalk
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Norgescup på Våler

Post by inunf »

Er ikke mye MC-relatert som skjer for tiden, mest jobb og hus. Klarte å lure meg avgårde på trening i dag, og det ble tatt noen bilder som var for gode til ikke å deles 8)

Image

Image

Image

Image

Begynner å bli komfortabel med Suzukien nå, det hjalp med nye dekk (Bridgestone R10) og bakdrev med 2 tenner mer. Får ikke den mengdetreningen jeg tror jeg trenger for å kjøre virkelig fort, men det går greit nok.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Inunf

Post by supermons »

Ser gøy ut!

Alt OK med Suzukien nå, går som den skal?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Inunf

Post by tshansen »

Hehe hva legger man i definisjonen virkelig fort [emoji23][emoji23]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf

Post by inunf »

Suzukien går som den skal ja! Er veldig fornøyd med den nå. Hondaen var en bedre sykkel, men denne er mer enn bra nok for meg :)

Det går fort i denne svingen, men er ikke tøff nok og bremser litt for mye et par andre steder til å sette skikkelig gode rundetider :/
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf

Post by inunf »

Har jobbet med RD'en i helga, og fått levert GS'en.

RD'en skulle egentlig være klar til sesongen i fjor. Overhale motoren, bytta clutch, styrelager og simmerringer i gaffelen. Simmerringene må ha vært feil, for gaffelen lakk så det sprutet. Så ble det banekjøring og flytting og greier, først nå hadde jeg mulighet til å ta det igjen. Denne gangen kjøpte jeg originale simmerringer og støvtetninger.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Nå er gaffelen tett, og RD'en er faktisk klar for sesongen! Helt utrolig, den har stått avskiltet i 4 år nå.

For de som måtte lure brukte jeg Biltema gaffelolje. Byttet oljen selv om sykkelen ikke hadde vært kjørt siden forrige gang jeg byttet. Oljen er billig, og det var faktisk litt skitt i oljen som jeg tappet av. Hadde tydeligvis ikke rengjort godt nok sist.

Fikk levert GS'en på onsdag. I dag var det opplett lenge nok til at jeg prøvde den et lite stykke. Tror dette kan bli bra, men fy søren så stor og tung den er! Det kommer også til å kreve litt tilvenning at giret går feil vei og at den er såpass daff på topp. Menmen, det var jo også litt av poenget. Det er forskjellig jeg lurer på med denne sykkelen, kommer til å lage en tråd med dumme spørsmål om litt.

Image

Image

Koblet til hurtigkobling for vedlikeholdslader. Så da har jeg fått skrudd litt BMW også :)

Etter at jeg var ferdig med mine egne sykler dro jeg på besøk til en kompis med en litt spesiell samling. Hjalp han med å inspisere drevet på startmotoren på en Benelli Tornado 900 RS, og monterte Rapid Bike feil injection modul på en Moto Morini Corsaro 1200 Veloce. Er ganske sikker på at begge de to syklene er de eneste av sitt slag i Norge.

Image

Image

Image

Grei lyd i den Moto Morinien altså!


Sent from my iPhone using Tapatalk
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf

Post by inunf »

I dag har jeg gjort noe helt revolusjonerende. Siden RD'en er ferdig, banesykkelen er hel og beemeren kom ferdig servet, har jeg begynt på igjen på 250'en

Image

Denne kåpebrakwtten laget jeg selv mens jeg gikk på universitetet. Den var tilpasset originalkåpa, og passer dårlig med den nye.

Image

Bort med den.

Image

Kjøpte Tyga kåpebrakett for noen år siden. Tror denne skal passe med kåpa jeg har, selv om den kåpa egentlig er til RGV 250.

Image

Denne spagettien blir jeg nødt til å gjøre noe med før eller senere.

Image

Skrudde av hekken og bakrammen. Har nesten ny hekk og bakramme som fulgte med den ene banesykkelen jeg hadde. Skal bruke de delene, siden de er i mye bedre stand.

Image

Ny bakramme.

Image

Nytt undertray. Har alt som trengs av lys og slikt, det er bare litt arbeid som gjenstår.

Det var det jeg rakk denne gangen. Blir nok en stund til neste gang :/


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Inunf

Post by tshansen »

Faen da! Jeg hadde et lite håp om at arbeidslysten hadde tatt deg for fult igjen [emoji6] var utrolig artig å følge med på skruingen din tidligere! Håper på mer av slikt [emoji1319]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Inunf

Post by Trondgv »

Aprilia RS250? Dette er en sykkel som står høyt på lista mi faktisk. Først må jeg kvitte meg med noe annet og få flytta ut. :redface
Post Reply