The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo.

Post by mekkern »

Kjørte fra hytta ved Svinesund og hjem på E6-med trimsett så fulgte vi trafikken i 80 sona... :plystre
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Med Yamaha enduro? Oi-oi-oi, da gikk det fortere enn 80, gjorde det ikke?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo.

Post by mekkern »

Desmo wrote:Med Yamaha enduro? Oi-oi-oi, da gikk det fortere enn 80, gjorde det ikke?
Det gikk greit opp til rundt 100 i reell fart (målt med et par biler) :shock:
det var egentlig veldig bra med tanke på at det var et "lett justert" 49ccm trimsett og ikke noe ekstra ccm.
men prob var jo at bremser ikke sto i stil og lange oppoverbakker gav varmgang..
men kompisen som tok lappen og med uplombert Yamaha rs100 gikk 5-6km raskere på flata og hadde noe mer i bakkene samt skivebremser, gjorde at jeg "oppgraderte" til Kawaen på høstparten. 8)

Edit: prøvde å finne bilde av første hjelmen min-En Tommy helhjelm i sort/flammer med flake..
hadde jeg ikke pælma den i -82 så hadde den sikkert vært skikkelig retro nå...
Den var så fersk når jeg hentet den at den var lunken ennå...
Lazyboy
Posts: 189
Joined: 08 Oct 2015 21:20
MC: BMW R 1250 gsa 2020.
Yamaha T Max 500

Re: The world according to Desmo.

Post by Lazyboy »

Var på hytta til foreldrene til en kompis en sommer når jeg var ca 12-13 år. Ute i vedskjulet stod det en enduro 50 som tilhørte en eldre bror av han , som alle skjønner ble det umiddelbart startet operasjon "nøkkeljakt" . Etter funn ble sykkelen brukt et par dager med easy rider feeling i Modum dype skoger ,og angst for og bli tatt av både politi og bror. :-D :-D Sykkelen gikk etter vår mening som rakett.
Etter noen dager gikk vi på trynet og måtte rette litt på styre og gir velger
Når vi kjørte videre fikk vi jaggu lagt inn ett gir til :shock: det var jaggu enda ett. Mener vi bare hadde brukt 3 gir og fant jaggu nummer 4 etter smellen. kan fortsatt huske at det gikk hinsides bra (sikkert borti 60km/t)
I morra skal jeg velte 1290 og sjekke om det dukker opp flere gir der også 8)
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo.

Post by mekkern »

Men disse med trim gikk veldig bra-SVÆR Dellortoforgasser og greier...det var "crosser" nr 1.

Image
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Husker godt de Gileraene. Det var ikke så mange av dem her på bygda, men de som var gikk godt.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Endelig står det Tiguan i garasjen igjen. Ble oppringt for 2 timer siden da jeg fikk beskjed om at bilen kunne hentes. Så jeg dro til Gjøvik og opp på Karosseriforum for å hente bilen. Alt gikk nesten knirkefritt bortsett fra at dem ville ha egenandelen før jeg hadde sett bilen. Da fikk karen beskjed om at uten inspeksjon ingen egenandel. Så da gikk vi og så på bilen. Etter en grundig sjekk inn- og utvendig sa jeg meg fornøyd med utført arbeid og betalte. Du verden så godt det var å ha litt mer under panseret å rutte med enn de 1.2 bensintriplene jeg har leid/lånt mens min har blitt reparert. 2 liter turbodiesel har myyye mer dreiemoment å servere og det gjør at bilen følger trafikken mer uanstrengt.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Heh! Det var aprilværet sitt det, tenker jeg. Det sluddet yr meldte i dag morges har tyknet til veldig og kommet som tung våt nysnø. Nå har jeg ikke målt hvor mye det har kommet, men jeg gjetter på at det heller er over enn under 20 cm. Så da ble det å fyre opp hr.
Honda da jeg var ferdig med å spise. Tok en tur bort til naboen på 90 og kjørte inn og ut igjen i innkjørselen hans. Da slipper han å vasse når han skal hente avis, post og gå på butikken i morgen. Tok ikke hele innkjørselen selv om han har bil. Den står på sommerhjul og har det best i garasjen til dette har gitt seg. Bilen min står igjen på arbeid. Den har også sommerhjul. Det hadde akkurat begynt å snø da jeg reiste på morran, så veiene var bare. Og siden værvarselet sa at det skulle bli sludd tok jeg sjansen på å kjøre. Men det ble snø i stedet, så jeg ordnet meg skyss med en som kjører rett forbi meg likevel. Skal sitte på med han i morgen også. Så får vi se hvordan været blir og om det blir kjørbart med sommerhjul i morgen, eller om bilen må stå en dag til.

Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The world according to Desmo.

Post by tshansen »

Det skal faen ikke gå an :shock: :shock: :shock:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Joda, Lordy det går an. Spesielt her på Toten i april. Er verken første eller siste gangen noe sånt skjer.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Da var den arbeidsuka gått og i den anledning; God helg til alle ærlige slitere. Selv om uka nesten er borte er det igjen mye snø enda. Hvis ikke det tiner noe aldeles forjævlig i løpet av helga kan det bli en kjølig fornøyelse å kjøre fra Skreia og nordover for dem som har tenkt seg Mjøsa rundt på mandag.
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4290
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo.

Post by intruder »

Mjøsa Rundt er grei nok,men liker ikke mas og stress og kjører en gang eller to seinere på sammar`n,om det blir noen !! :smt119
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Samme her og så er det det at jeg vil være alene idiot når jeg kjører rundt fjorden.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Joda, det kommer seg, det kommer seg. Tinte mer i går enn jeg hadde trodd, men det ligger enda snø i nærheten av veiene her på bygda. Var en liten handletur på Gjøvik i stad og da jeg hadde passert toppen av Kapphøgda ble snøen borte. Så det er bare på denne siden av den, utover til Skreia og selvsagt høyere opp som det ligger snø. Så kanskje Mjøsa rundt-folket slipper å småfryse når den kjører her. Men jeg er innestengt. Korteste veien ut på hovedvei er snølagt, men jeg har alternativ. Verre er det med ut og spesielt inn i garasjen. For det ser sånn ut på gårdsplassen.
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The world according to Desmo.

Post by tshansen »

Hva er det med østlendinger å må på død og liv kjøre rundt et vann? [emoji848] jeg syns jeg alltid hører om etter annet rundt "sett inn navn på vann her" :plystre
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply