The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Møter haugevis av enøyde langs vegene...og ikke bare moppeder [-X :shock:


..2000 i bot kan bli resultatet.Om en sjekker før kjøreturen er jo sjansen for at ei pære ryker alltid tilstede...problemet er å få Pollti til å tru en om en sier en har sjekket før en dro..
Å varsle med lyshornet fører sannsynligvis til blunk tilbake og en harmdirrende finger.. :smt076 :smt076
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Når du står i dritt til halsen er det lurt å ikke henge med hodet vet du Intruder :thumleft
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

:roll: Mange har jo løst problemet med å bare benytte parklys...spesielt hvis de har puttet inn ei løen Ledpære i parklyset-Da har de liksom fått DRL.... :roll:
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Møter noen PARKlysfantomer yess
og når jeg kommer,med Hunndayen,i30,da ser det ut som jeg har PARKert... :smt074
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Du vet du er i Andebu når du møter biler med tåkelys tent og med sunn og god forakt for alt som kan minne om fornuftig fart ! Før i ånkli gamledager var verdens heftigste bil en Ascona med så heftig heving at baklysa gav gjennskinn på skyene og hele fronten fyllt opp med årsproduksjonen fra Hella. Vrengte bakfelger var et møst og laksetrapp i bakruta, da var det flott da. Trimminga ble gjort med 6 toms spiker som ble flittig benyttet på det som stålmarken ikke hadde spist opp av eksospotta. Ikke no rart at HG kandidatene blei ånkli yre av sånne kjøyregreier som kavalerene viste seg fram i :-k
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

pollti wrote:Du vet du er i Andebu når du møter biler med tåkelys tent og med sunn og god forakt for alt som kan minne om fornuftig fart ! Før i ånkli gamledager var verdens heftigste bil en Ascona med så heftig heving at baklysa gav gjennskinn på skyene og hele fronten fyllt opp med årsproduksjonen fra Hella. Vrengte bakfelger var et møst og laksetrapp i bakruta, da var det flott da. Trimminga ble gjort med 6 toms spiker som ble flittig benyttet på det som stålmarken ikke hadde spist opp av eksospotta. Ikke no rart at HG kandidatene blei ånkli yre av sånne kjøyregreier som kavalerene viste seg fram i :-k
@Pollti: Andebu har tapt seg forferdelig mye i det siste. Det er leeenge sia jeg har kjennt noe dekks-røyklukt, og alle smultringene du så overalt er borte forlengst :roll: Sånn går det når Polti-kontoret er nedlakt, og Ongdommen bare sitter å fikkler på Nettet. Tipper de gidder ikke å pule heller [-X
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Her har du gutten sin som fortsatt vil leke inseminør--sjøl om jeg nærmer meg 70...men Fyrstinna er ikke enig.
Men,et AntikkTiger-forslag fra Sjusjøen kunne være noe: Dra`n så fort at forhuden fortsetter i samme tempo mens du skifter hånd... :redface :redface
Appropos enøyde trafikanter:Da jeg var rundt 8 år hadde vi en nabo som het Rechberger,han bodde i ei lita stue med kjerringa.Han var skomaker & co og hadde verksted på andre sida av vegen.En kveld skulle han oppatt i verkstedet en tur etter mørten,Han stoppet for en mottorsykkel,og da den hadde passert gikk han selvsagt ut i veien...og ble drept momentant av en gluping som kom etter...på mottorsykkel uten lys..DET var en lei opplevelse for en guttetass som ofte hadde vært hos Rechberger og fått snurrebasser lagd av potet med pinne i.. :smt069
fred være med ham!
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Våknet til en grå og regnvåt verden i dag. Så det passet med en tur til mitt personlige "mekka" på Gardermoen. Hadde med en kamerat og guttungen hans. Det var treff i AmCar klubben på Jessheim så det passet bra. Da var det noe å se på om ikke flyene fenget. Tror gutten hadde en bra dag. Mobilen hans tok over 200 bilder. Været ble bra nok etter museumsbesøket til at jeg tok en runde med "sommergjesten". [emoji6][emoji41][emoji41]ImageImage

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Sjefen til mekkern og jeg var på Ådalsbruk motormuseum,mye fint der og en virkelig entusiastisk innehaver.
Skal nok gjøre noen turer dit i løpet av sammar`n,er samlingssted blant annet for moppedkara,de har et lotteri gående med en Tempomoppe som første/eneste premie ?? ...Blir å kjøpe noen lodd.. :thumleft
I løpet av kort tid blir det Mjøsa rundt Solo-tour...
----og kommer Triumphen snart da ? :lol:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

intruder wrote:Sjefen til mekkern og jeg var på Ådalsbruk motormuseum,mye fint der og en virkelig entusiastisk innehaver.
Skal nok gjøre noen turer dit i løpet av sammar`n,er samlingssted blant annet for moppedkara,de har et lotteri gående med en Tempomoppe som første/eneste premie ?? ...Blir å kjøpe noen lodd.. :thumleft
I løpet av kort tid blir det Mjøsa rundt Solo-tour...
----og kommer Triumphen snart da ? :lol:
Jeg har Neil stående på lur i garasjen min. Nå er det bare regnet som stopper meg. Rakk en liten svingom utover Kolbu etter gressklippinga og før regnet kom. Så jeg har det helt knall nå og jeg kunne beholde sykkelen ei stund. Fordeler med å selge til gode kamerater. :D :D :D :thumleft
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Koser meg i fint kjørevær med en av verdens triveligste sykler. ImageImageImage

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

Godt du får kjørt litt Triumph Desmo, det er godt for Sjelen :D :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

ArcticTiger wrote:Godt du får kjørt litt Triumph Desmo, det er godt for Sjelen :D :thumleft
Er rimelig okey. Prata med nåværende eier nede i Lena i stad. Ble ikke nevnt noe om når jeg skulle levere Neil. [emoji16][emoji16][emoji16]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

HVIS jeg er på dine kanter sender jeg en melding...en prat er bra saker !! =D>
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Før pollenstormen og regnet i går ettermiddag tok jeg en stopp på Bilittkiosken. Softis er sikringskost! Image

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply