The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Sitat Olufs romferdgrublerier...

men blir nok snart sammenkobling uti rommet igjen å...ja soverommet altså... \:D/
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Bikkja er blitt et nervøst vrak. Hun liker ikke nærkontakt med yngste barnebarnet som er en kløpper til å krabbe. Bikkjekreket ligger å skjelver i dusjen og håper plageånden forsvinner fortere enn svint.
Berde å gjemme seg et sted hun er redd for bare haler,ører og øyne forblir inntakt :thumleft
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

pollti wrote:Bikkja er blitt et nervøst vrak. Hun liker ikke nærkontakt med yngste barnebarnet som er en kløpper til å krabbe. Bikkjekreket ligger å skjelver i dusjen og håper plageånden forsvinner fortere enn svint.
Berde å gjemme seg et sted hun er redd for bare haler,ører og øyne forblir inntakt :thumleft
Dattera mi har anskaffet en vovvov til.. Lodotten(japansk spisshund) får nå konkurranse av tampax(samojed) og er ikke helt fornøyd med at hu ikke lengre er "enebarn"..
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

I sin tid hadde jeg ambisjoner om å oppdrette jakthunder....
neida,ambisjonen var å få en grepa harehund ut av beagelen Pelle..
Sporingstrening på etter min mening høyt nivå burde gi resultater under høstjakta..
Dagen kom...i stor spenning listet jeg meg innover skauen...klar for en fin los fra Pelles side...
Så , helt plutselig hørte jeg lyder bak meg....der kom bikkja med nesa ned i sporene.....etter reddHAREN... :smt031

så kjøpte jeg Intruderen... :smt038
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Jeg har en kamerat som ville lære bikkja å bjeffe når den fikk mat. Det endte med at bikkja nektet plent å spise før eieren bjeffet.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Bikkjer og hunder er rare dyr. Nabo'n har en liten pusseklut på 4 bein.
Det er en Bichon Havanais som blir 2 år til høsten. Dyret lyder navnet Tomle, og blir hysterisk hver gang den ser meg. Da skal den ha klapp og kos akkompagnert av ivrig kroppslogring. Det er ikke nok å logre med halen. Hele dyret bukter seg som en ål. Og får Tomle sjansen gir han meg en ansiktsvask. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er så enormt populær hos bikkjeskinnet. Har da ikke gjort noe annet enn å klappe ham når vi har møttes i nabolaget. Kanskje det er der "hunden ligger begravet"?

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: The world according to Desmo.

Post by Bikeridr »

Desmo wrote:Bikkjer og hunder er rare dyr. Nabo'n har en liten pusseklut på 4 bein.
Det er en Bichon Havanais som blir 2 år til høsten. Dyret lyder navnet Tomle, og blir hysterisk hver gang den ser meg. Da skal den ha klapp og kos akkompagnert av ivrig kroppslogring. Det er ikke nok å logre med halen. Hele dyret bukter seg som en ål. Og får Tomle sjansen gir han meg en ansiktsvask. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er så enormt populær hos bikkjeskinnet. Har da ikke gjort noe annet enn å klappe ham når vi har møttes i nabolaget. Kanskje det er der "hunden ligger begravet"?

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
Kan godt hende du bare rett og slett er en snill og god person. Hunder vet sånt :)

Forresten, skipperen på det ene skiftet hos oss har en Havanais, eller "vrengt polvott" som styrmannen kaller den.
Selv er jeg vokst opp med Bichon Frisé i barndomshjemmet. Ofte har de gått under betegnelsen "hjemmestrikkede hunder" :?
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

De heter Bacon Frikasse i hodet mitt Bikeridr. Vi overtok en sånn en når jentungen flyttet til Oslo med kavaleren. Bikkja var verdens dummeste bikkje, livredd for alt inkludert å gå på grasset. Men så hadde vi en eldre sedat labrador tispe som tok på seg oppdrager rollen og det var effektivt. Det ble bikkje av Bacon Frikassen og etter noen måneder.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Polltis omgangskrets må fortvile av og til....køyregreier , kjerring , kjøtere og desslike merkverdigheter i tilsynelatende full forvirring..
de utroligste episoder og dissedenter blir vi invitert inn i jevnlig.... :-k
#-o
polltis world....der er det godt å værra innafør !! :mrgreen:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Er'e ikke rart? Når sola og varmen endelig kommer finner jeg meg en skygge å sitte i. Jaja, det er på verandaen så det er "ute". På en måte. Stille og fredelig i nabolaget er det også.
Det faste lørdagsmøtet er avholdt, og det stod mange gode saker på talelista. Oppmøtet var litt labert i børjan, men det tok seg opp. Det er en del kverulanter samlet, så latteren sitter løst. ImageImageImageImageImage

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

=D> Herrejemini...gamle kaller med MC-hjerne gjør det utroligste...Her om dagen snakket jeg med en nedi Dala..han hadde fin Dukkati (helt sant )
Koselig prat hadde vi...han hadde stor eske med ny skinnjakke han hadde kjøpt på nett...STOR så han fikk ikke fraktet esken på MC.
-----Men dåtter mi kjæm å heinte pakka med bil hu... :thumleft

Dattera kom..litt amper i ummret......"""Åffer tar du ikke jakka ut av esken og har a på deg...."""

mumlet noe om surrete gamle gubber i evig ungdomskrise......... :smt015
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

I følge ungene så er jeg så smått begynt på 128 års krisa :roll: De er arveløse alle 3 forresten.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:I følge ungene så er jeg så smått begynt på 128 års krisa :roll: De er arveløse alle 3 forresten.
Slike problemer ha'kke jeg. Har hverken HG eller nebbete avkom. Det er både på godt og vondt......
Ellers så har sommeren kommet til Toten for noen dager. Det har vært mer enn 20° i skyggen.
Et morsomt fenomen er det termometeret som sitter på kjøkkenvinduet. Det har en skala som går fra 0° og til +/- 40°. Men viseren stopper ikke på 40.... Den fortsetter på - grader i solsteiken på ettermiddagen. Bare se. Image

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Her ått n Desmo æ det rom for skøy og skjemt...gudskjelov...endeLarmen MK setter pris på sånt noe.....
I ledige stunder hender det seg iveren tar overhånd og det kommer noen noen rim som faktisk funker...

Siste dagen vi koste oss med sola og varmen
tenkte jeg skru på den store sjarmen..
Jeg hoppet kjapt og lett over sengekarmen
vippset noen og tjue kroner til Frelsesarmen
med håp om bønn og tilgivelse for endeLarmen...

:redface :smt024
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

intruder wrote:Her ått n Desmo æ det rom for skøy og skjemt...gudskjelov...endeLarmen MK setter pris på sånt noe.....
I ledige stunder hender det seg iveren tar overhånd og det kommer noen noen rim som faktisk funker...

Siste dagen vi koste oss med sola og varmen
tenkte jeg skru på den store sjarmen..
Jeg hoppet kjapt og lett over sengekarmen
vippset noen og tjue kroner til Frelsesarmen
med håp om bønn og tilgivelse for endeLarmen...

:redface :smt024
Godt forsøk Intruder :thumleft .....men, "noen og tjue kroner" blir nok litt vel snaut i ditt tilfelle....bønn og tilgivelse skal svi litt, vet du [-X
Post Reply