The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by tshansen »

Det der er bare trist :-# :-#
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
ArcticTiger
Posts: 2525
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by ArcticTiger »

Det var som faan Desmo :( Men, det finnes faktisk kule ny-Duccer og \:D/
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

ArcticTiger wrote:Det var som faan Desmo :( Men, det finnes faktisk kule ny-Duccer og \:D/
Det gjør det, MEN ! Det finnes ikke nok monetas på kontoen min. Om det helt usannsynlige skulle skje og jeg ble oppringt fra Hamar ville jeg først få hjem syklene mine. Så kunne det nok hende at jeg botaniserte litt i utvalget.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Tja...... Det var stusselig å gå ut i tom garasje i stad. Så da blir det vel stille fra denne kanten framover. Kommer til å kikke innom av og til, men ikke hver dag slik jeg har gjort.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by tshansen »

Ser den desmo:-( kjipt å se deg uten sykler, men slik er livet av og til. Håper det ordner seg til det bedre og du igjen blir å finne på en ducati [emoji1319]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
intruder
Posts: 4290
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Ille leit å se de bilda..
Og holddeg unna disse vennlige lånefirmaene omkring,blir nok ei råd !!
Stænd ånn :smt006
User avatar
intruder
Posts: 4290
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

intruder wrote:Ille leit å se de bilda..
Og hold deg unna disse vennlige lånefirmaene omkring,blir nok ei råd !!
Stænd ånn :smt006
Jørgen
Posts: 41
Joined: 06 Oct 2015 13:33
Location: Hamar

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Jørgen »

Desmo wrote:En vond dag, og det er min egen skyld. Hadde jeg ikke vraket Boraen og nestenvraket Tiguan hadde ikke dette skjedd. Men nå kjørte Jørgen av gårde med min kjære "Velte-petter". Så da er garasjen tom for sykler og blir vel det. Men Jørgen fikk grei beskjed om at hvis jeg soper inn en gedigen lottopremie må han bare belage seg på å overgi nysykkelen sin.
Takk for en hyggelig handel, Desmo.
Skjønner at det ikke nødvendigvis oppleves sånn andre veien, men det har jeg forståelse for.
Jeg skal passe godt på sykkelen din, og hører jeg fra deg så vet jeg at du har hatt skikkelig flaks :)

Tror forresten bensinlekkasjen skal være i orden nå. Tanken skal stå 2-3 dager bare for å være sikker :)
Jørgen
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

Dette er kjipe tider Desmo. :(

Men først er det skrotten som må heles så en fungerer godt.
-Så får en se på de mulighetene som økonomien tillater og planlegge litt fremover.

etter en stund så lysner det som regel mer enn en hadde trodd.
OG
Plutselig kommer en over et skikkelig tilbud også. :thumleft

Hell og lykke til deg.
Vidar.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Jørgen wrote:
Desmo wrote:En vond dag, og det er min egen skyld. Hadde jeg ikke vraket Boraen og nestenvraket Tiguan hadde ikke dette skjedd. Men nå kjørte Jørgen av gårde med min kjære "Velte-petter". Så da er garasjen tom for sykler og blir vel det. Men Jørgen fikk grei beskjed om at hvis jeg soper inn en gedigen lottopremie må han bare belage seg på å overgi nysykkelen sin.
Takk for en hyggelig handel, Desmo.
Skjønner at det ikke nødvendigvis oppleves sånn andre veien, men det har jeg forståelse for.
Jeg skal passe godt på sykkelen din, og hører jeg fra deg så vet jeg at du har hatt skikkelig flaks :)

Tror forresten bensinlekkasjen skal være i orden nå. Tanken skal stå 2-3 dager bare for å være sikker :)
Jojo..... Vel, nå er det en ting jeg lurer på; Hvordan var det å kjøre S4R sammenlignet med S4?

Du har fått PM.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jørgen
Posts: 41
Joined: 06 Oct 2015 13:33
Location: Hamar

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Jørgen »

Desmo wrote:
Jojo..... Vel, nå er det en ting jeg lurer på; Hvordan var det å kjøre S4R sammenlignet med S4?

Du har fått PM.
Nå er det det en del år siden jeg kjørte S4, men det største forskjellene jeg merket på turen fra Lena til Oslo er mellomregisteret. S4'en ville gjerne ha litt mer turtall, men jeg opplevde 996'en som mye anvendelig. I tillegg så er det at lyden bærer på høyre side av sykkelen.

Skal sies at jeg kjørte veldig pent for å bli litt kjent med den, men tok ikke lang tid før jeg følte meg komfortabel. Veldig morsom sykkel :D
Jørgen
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Fabrikert I Andre Tanker er ikke så dårlig som ryktet sier Desmo, la for all del gamle fordommer lede deg !. Jeg kjøpte i dag en Mito her i Italia, levering om 2 dager. Jeg fikk med 500 hekkspoiler og som de sender hjem. Helt bortkastet med hekkspolier, den runder sikkert ikke mere enn 130 km/t på en god dag i nedover bakke? Grei er den uansett og drita billig og forsikre og å ha i drift. =D> Skropelen til HG er mye dyrere i drift !!! Og det ikke snev av status der heller.
ArcticTiger
Posts: 2525
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by ArcticTiger »

@Polllti: Jeg hadde en sånn 500 Stor som leiebil :redface her for ei tid sia, god plass inni det skarem ha, men elles levde den opp til sitt frynste rykte :roll: Var det ikkje de som hadde en moddell som het Drittmo :-k
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Fabrikert I Andre Tanker er ikke så dårlig som ryktet sier Desmo, la for all del gamle fordommer lede deg !. Jeg kjøpte i dag en Mito her i Italia, levering om 2 dager. Jeg fikk med 500 hekkspoiler og som de sender hjem. Helt bortkastet med hekkspolier, den runder sikkert ikke mere enn 130 km/t på en god dag i nedover bakke? Grei er den uansett og drita billig og forsikre og å ha i drift. =D> Skropelen til HG er mye dyrere i drift !!! Og det ikke snev av status der heller.
Nå skal du høre her min gode Pollti. Jeg er viden kjent i min omgangskrets for å være vrang og egen. Er ikke til å snu når jeg først har bestemt meg. Det var en som sa en gang at jeg var så firkantet i meningene mine at en fyrstikkeske ble rund i sammenligning. Så når jeg har den oppfatningen at bil, det er Volkswagen, så firer jeg ikke på det. Da kan all verdens biler være billigere å kjøpe og eie, men jeg skal ikke ha det.

@ArcticTiger. Svenskene kalte jo den Fiaten for "Ruttmo". Noe som henspeilte på dens evne til å ruste.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Du er litt som meg du Desmo. Min tro på Facist biler er urokket ! Med takspoilærn gjør den sikkert over 132 km/t i nedoverbakke ? Helt GT! Og hva er galt med Drittmo da ? Du kunne dyrke både poteter og gulerøtter mens en transportetes på Kongereikets krøtterstier. Økologisk nesten. Jeg likte 105 TC, det var kongebil det.
Og ikke le og forakt Flyatene for mye. VW gikk til Fiat for hjelp da de gikk fra bobla til Golf . Fremdeles så betaler de kommisjon til Italia for det . Til og med gearkassa i Golf virket, pussig for Drittmo gearkassa var litt jønsstjerne tvilsom. Og VW er på jakt etter AR siden de aldri har fått skikk på Sciroccen sin. De trenger motor teknoligen for små kubikk motorer.
Post Reply