The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:I dag har Fru Bartetryne gått amok på nabokatta Rabalder. Den daglige rutine de har er at de er i skauen bak huset hver morgen og jakter på et eller annet. I dag spydde Rabalder som en gris foran trappa og da eksploderte Fru Bartetryne i sinne og føyk rett i trynet på`n. Kjærringa som eier Rabalder så det og jeg fikk skylda for all uvettig MC kjøring siden 1922,Ebola,Svinepest og Krimkrigen. Hu gikk dønn i fistel da jeg spurte om hu skulle spyle vekk kattespyet før hu buret meg inne på Botsen \:D/ HG syntes jeg var ufin og jeg syntes Bartetryne var flink til å passe på så hun ble belønnet med en karbis.
I morra tenker jeg Rabalder og Bartetryne har glemt hele greia og tar en tur i skauen isammen.
Kattespy? Jeg har ikke opplevd drøyere lavmål fra Pollti. Yuck!

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Det var ånkli grysomt Desmo :shock: Hg tok en fæl hevn for mine ufinheter mot naboen og i dag har a drevet utrydding av hybelkaniner i Grotta til Bartetryne og meg. Hu har til og med tørket støv alle 1 :18F1 modell bilene kjørt av Jean Alesi. Nå står de hulter til bulter og i helt gal rekkefølge ! Spesiellt har a fåkkå opp Benetton bilene han kjørte. Bare småtteri som skilte de, men de skal stå i rekkefølge som han kjørte de . Basta bom ! Og F92 skal slettes ikke stå mellom Prost bilene [-X Al faen musematta prøvde hun å hive og. Snakk om å være ondskapsfull :twisted: Og 15 år med Alfa nytt blader har Ondskapens Kvinne blandet helt vilt. :shock: Finner sikkert mere galskap.


Gratulerer til deg Intruder ! Du har snart et fotballag nå. 8)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Har tenkt å utfordre hjertet....kanskje genfeilen gjør underverker .. [-X
gjekk 11 kilometer i dag...i mårrå blir det treskitur........

uansett blir det før eller siden gravøl

enda en godlåt fra`n Rotmo :smt026
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Jeg kan melde at de største idiotene på bygda fremdeles har nok dasspapir og hermetikk. På torsdag og fredag i forrige uke hadde de gått mann og mus av huse og gjorde sitt ytterste for å tømme kolonialbutikkene her på stedet. Faen ta de tobeinte nautene. Dem hadde vel ikke behøvd å ta drule-erna på ordet? Vi må handle raskt hadde stasministeren uttalt. De enfoldige tok henne på ordet og for som en farang gjennom butikkene. Jeg har handlet det jeg trenger, og utrolig nok kommet meg gjennom helga. Det som blir litt spennende er om den lokale kooperative får igjen havregryn i morra. Da er beholdningen i benkeskapet på et lavmål. Ellers er jeg koronafri og i anstendig humør, så sant jeg ikke er på butikken og blir påminnet bygdefolkets egoisme.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Folk er dønn korttenkte. I går ringte en kamerat som er sykehus ansatt fra hytta si. Jeg ønsket ham riktig god jul og spurte om han var våken eller gikk i søvne... :roll:
Her har jeg begynt vårklargjøring av uteplassene. Terasseflisene ble handskrubbet og like fine som da de var nye. Det gjenstår ca 35 kvm tre platting og steinsettingen av oppkjørselen, begge er lett grønskete
så da måtte jeg tilfredsstille shopping genet med en batterisak med roterende børste fra Jula til 848 fjelldollar. Litt husvask og mirakell børste så håper jeg både steinene og plattingen blir jomfrulig reine igjen.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Folk er dønn korttenkte. I går ringte en kamerat som er sykehus ansatt fra hytta si. Jeg ønsket ham riktig god jul og spurte om han var våken eller gikk i søvne... :roll:
Her har jeg begynt vårklargjøring av uteplassene. Terasseflisene ble handskrubbet og like fine som da de var nye. Det gjenstår ca 35 kvm tre platting og steinsettingen av oppkjørselen, begge er lett grønskete
så da måtte jeg tilfredsstille shopping genet med en batterisak med roterende børste fra Jula til 848 fjelldollar. Litt husvask og mirakell børste så håper jeg både steinene og plattingen blir jomfrulig reine igjen.
Vet ikke om jeg tør å håpe på vår så tidlig. Vi har fortsatt en og en halv måned som kan gi snøvær hos oss. Til og med på Mai kan det snø her. Men jeg tar det som kommer enten det er ferdig måkt eller at hr. Honda må ın ækksjn.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Faren til vesla som kommer til sommeren heter Amed og er fra Afrika..... :thumleft
Husker jeg og bror min var på Oslotur som småryss rundt 1960....da så vi en neger på Kal Joaan....
noe slekk hadde vi æiller sett borti tyttebærskogen heme.... :smt119 :smt120

siterer Vassendgutane ::
Det er greit å være neger i Norge i dag om du spiller fotball på et eliteserielag
Er du neger i Norge og ikke gjør det bra kan du pelle deg hjem til Afrika..... :smt059

(( har hatt svigerdøtre- og sønner som har flydd rundt og parret seg i øst og vest...som kaniner... :smt026 ))
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Epler pleier ikke å falle så veldig langt fra stammen vet du Intruder :lol:
I dag var det 12 grader i solveggen forresten. Måtte det bare fortsette. Rusthaug bilen fikk sommerdekk og flere bæreposer med søppel ble rasket sammen og hivd. Den har ikke vært stelt med på 14 måneder og så ut deretter i kupeen. I morgen får den kanskje spa behandling inn og utvendig :shock:
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Flightradar24

kanskje litt artig å følge med i disse tider gutter :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Epler pleier ikke å falle så veldig langt fra stammen vet du Intruder [emoji38]
I dag var det 12 grader i solveggen forresten. Måtte det bare fortsette. Rusthaug bilen fikk sommerdekk og flere bæreposer med søppel ble rasket sammen og hivd. Den har ikke vært stelt med på 14 måneder og så ut deretter i kupeen. I morgen får den kanskje spa behandling inn og utvendig :shock:
Jeg vil heller anbefale såpe og vann inn- og utvendig på Rusthaug bilen mot for å gå på den med spade. Spader et redskap beregnet på bruk i jord, grus og sand. Ikke på biler, samme hvor elendige de er. [emoji12][emoji12]

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Du har tydeligvis ikke sett Rusthaugen ! Nå har slitasjevarslerene foran gitt opp livet, og akkurat det er bare en feil som snart gir den høyt kvalifisert til å bli en strøken Pollti Bil. Slitasjevarslere, tvilsom sentral lås, dekktrykkvarsling lever sitt eget liv, vannlekkasje et eller annet sted i bagasjerommet, radioten bare kødder når den kommer til E18, kabelklysa til bakluka er tapet på plass, og rust i begge fordørene. En feil til så blir den ånkli strøken Polllti bil. \:D/ \:D/
Og spa behandling av bil det innebærer vann og såpe det Desmo og ikke spade. Spabehandling er foreløbig droppet, det er ødeleggende for Rusthaugens omdømme. :?
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Du har tydeligvis ikke sett Rusthaugen ! Nå har slitasjevarslerene foran gitt opp livet, og akkurat det er bare en feil som snart gir den høyt kvalifisert til å bli en strøken Pollti Bil. Slitasjevarslere, tvilsom sentral lås, dekktrykkvarsling lever sitt eget liv, vannlekkasje et eller annet sted i bagasjerommet, radioten bare kødder når den kommer til E18, kabelklysa til bakluka er tapet på plass, og rust i begge fordørene. En feil til så blir den ånkli strøken Polllti bil. \:D/ \:D/
Og spa behandling av bil det innebærer vann og såpe det Desmo og ikke spade. Spabehandling er foreløbig droppet, det er ødeleggende for Rusthaugens omdømme. :?
Kunne ha inspisert Rusthaugen i går, da jeg var på ekspedisjon til Tønsberg sammen med en kamerat. Han hadde kjøpt noe brukt stereoanlegg av en av gutta på Kaldnes. Vi utførte transaksjonen på p-plassen før gutten skulle på ettermiddagsskift. Så ble fronten på Nye Fille-bilen atter vendt mot nord og Toten. Turen forløp uten de store sinnsbevegelser, med ett unntak. Det var noen som hadde det travlere enn oss langs Eikeren. Der er det som kjent magert med forbikjøringssletter. Dem tre som kjørte forbi utmerket seg med dårlig planlegging. 1.mann grei nok. 2.mann burde ha ventet. Og 3.mann skulle i hvert fall holdt seg bak. Men heldigvis for dem var det ingen møtende så det gikk bra.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Transaksjon ja......For mange år siden solgte jeg ei hagle som jeg leverte kjøper utenfor fabrikken på Langmoen...
Fabrikksjefen så dette på avstand og gjorde meg etterpå oppmerksom på at OM han hadde hatt diarè... :smt027
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Da var du bare 5,3 km unna da jo Desmo.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Nå har jeg gått en tur på skaren...ved 11 tida begynte jeg å tråkke gjennom og tydde til fast mark.. 8)
Som engang ivrig innen LO og DNA...((var ikke av partipampan i LO og DeENa ))som Rotmoa sang om altså...
Må lea seg litt veit dekk...
og nå ska jadden Høggern snart pensjonere seg å !!!
Post Reply