The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Sånn HausGestapo logikk er helt på trynet de lux ! For når hu skal bytte møbler i stua så er det jo dønn logisk å bytte farge på kjøkken veggene :shock: HG og ei interiør dame griset i flere timer i går med malingsprøver og annet dill dall. Interiør dama prøvde å berolige meg med at alt er klart til jul. Hun sa ikke hvilket år. :twisted: Jøvla ondskapsfulle møkkakjærringer !!! Det er krise stemning i pollti heimen som vil medføre konsumering av mange liter kånjakk for å roe gemyttene og unngå opptøyer [-(
Har ikke du privat Pollti-kammer eller slik "Mænkeiv" som er så populært nå? Jeg har et helt hus.....
Image
Her var det i overkant "keivmæn" stil på innredningen, men nå er det tid for fredagsvask for Kirsten sykepleier kommer på besøk i kveld. Så da får jeg ha fersk duft av grønnsåpe og salmiakk over neiden.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Ifølge TV reklamen kan du nå satse 100 spenn,spille for bonusen og bestille en sykkel på ei kort stund...For jeg trur på Carew og Riise,de største nissene vi har. :cry:
Reklame suger...hva suger den ? :roll:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

intruder wrote:Ifølge TV reklamen kan du nå satse 100 spenn,spille for bonusen og bestille en sykkel på ei kort stund...For jeg trur på Carew og Riise,de største nissene vi har. :cry:
Reklame suger...hva suger den ? :roll:
Nå lyt je svara på totning! Rekklame syg peeing! Tenk hvor billig enkelte ting kunne vært om det ikke skal sponses og profileres i hodet og stumpen. Kroneksempelet må vel være et statseid firma på Hamar som brukte 110 millioner på å forandre litt på fargene i en "X"...… [-X [-X [-X
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Men så et seriøst innlegg fra meg;

Så snart jeg får penger fra NAV må jeg fylle diesel på Tiguanen å sette kursen mot Kolbotn. Min Gamle Mors yngste (86-87 år) bror har fått påvist kreft i bukspyttkjertelen. Så jeg satser på å slå "Mannen med ljåen" slik at jeg kan ta farvel med onkel Ottar Eiliv i Jotunveien. Og ikke bare i Sofiemyr Kirke.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Skikkelig dritt det greiene der...
Har du Vipps på "Huhahei"tlf din? :-k
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

mekkern wrote:Skikkelig dritt det greiene der...
Har du Vipps på "Huhahei"tlf din? :-k
Jada….. Fikset det helt på egenhånd, så om det virker er en heeeelt annen tale. Men nå kommer trygda i dag, så da kan jeg være så normal som det går an. Liker ikke å "ligge innpå" andre enn samfunnet, for jeg får jo ikke redusert skattetrekk om jeg får AAP.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Nei det er jo så..... men det er jo hyggelig å kunne hjelpe hvis det skulle knipe og haste...så kan en jo ta det litt over langen etterpå..der har vi nok vært de fleste av oss. :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

mekkern wrote:Nei det er jo så..... men det er jo hyggelig å kunne hjelpe hvis det skulle knipe og haste...så kan en jo ta det litt over langen etterpå..der har vi nok vært de fleste av oss. :thumleft
Nå.…..nå...nå er det så jeg er på nippet til å grine. Ikke av sorg eller sinne, men glede. Godt å vite at det finnes folk som vil hjelpe. Men nå bor jeg på Toten, og er tydeligvis akseptert som ekte totning til tross for innflytterbakgunnen. Jeg har litt penger å betale til bake til naboer, venner og kjente som jeg fikk låne før helgen, så jeg får ordne opp i det først og fremst. \:D/ \:D/ \:D/
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Turen til Kolbotn, eller helt nøyaktig Tårnåsen i går gikk nokså knirkefritt. Enkelte bilister i formiddagstrafikken i Osloområdet som ikke visste hva speil er. Men det var jeg forberedt på. Refrainet gikk bedre siden jeg forlot Odins Vei 21.45. Tok litt tid før "Nye Fille-bilen" var varm, og jeg var varm i trøya. :twisted: :twisted: :twisted: Jeg vet at bi-xenon gir godt lys, men at gjøker med LED-bars eller lastebiler med taket fullt av elg-lys fikk det travelt med å blende ned når jeg ga F***. Gutta på Esso'n nede i gata skaffet meg Osram D1S Night Breaker pærer i sommer, og DET syns. De pærene gir nok lys til å lyse opp våt asfalt og blender meg nesten når jeg kommer til trafikkskilt med hvit bunn...... \:D/ \:D/ \:D/ Gammal totning lyt jo sjå å kjøre om kvæll…..

Onkel var jo redusert, men han var kjekkere enn fryktet. Disse tantene mine der inne har ikke vært rundt kreftsyke til daglig før så de syns nok det er verre enn det jeg syns. Men jeg la merke til at onkel satte pris på besøket . Jeg er jo ikke sykepleier, men Min Gamle Mor hadde kreft med spredning da hun ble syk av det, og fikk være hjemme helt til hun måtte på sykehus for å holdes i live før hun sovnet stille inn.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

Godt du fikk besøkt Onkern din :D :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

ArcticTiger wrote:Godt du fikk besøkt Onkern din :D :thumleft
Gjorde godt også for alle involverte. Vi fikk unna mye god prat i går, og familien fikk vite sider ved meg som de ikke visste om. Som da det litt yngre søskenbarnet nevnte at 2.Juledagsbesøket på Toten stod høyt i kurs hos henne, storebror og lillesøster fordi jeg hadde Donaldblader og andre bøker. Ting dem tre ikke kunne få siden onkel ikke tjente å godt som O!Store! (Faren min). "Ja" sa jeg "Jeg hadde tingene, men du hadde søsknene" Da så hun litt overrasket på meg og etter noen sekund kom; "Ja, det har du rett i" litt stille fra det jordmorutdannede søskenbarnet mitt. Da jeg gikk sa hun; "Jeg klarer ikke å følge deg alltid, for du er så underfundig av og til....." :-k :-k :-k
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Tok "Nye Fille-bilen" med utpå Totenåsen i stad for å fange inn litt gammelt lys. Jeg har funnet meg en som er på en tømmervei og så godt skjermet som det går an mot lys nede fra bygda. "Nye Fille-bilen" er jo skapt for litt dårligere vei. Det er heller jeg som må holde igjen for det kan jo gå åt skogen bokstavelig talt.....
Jeg vet dette er amatørmessig, men jeg er en amatør, så bær over med meg.....
Image
Image
Image
Image

Det er ikke lett å fotografere stjerner når månen er så full som i kveld, så jeg tenkte jeg skulle utfordre svirebroren til en lys-konkurranse. Fjernlyset på "Nye File-bilen" mot månen.
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Bikeridr »

Synes du har fått det bra til, jeg :thumleft
Til og med fått med deg Karlsvogna på øverste bildet :)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Hæ...Karlsvogna på det øverste bildet og en etterkommer av Folkevogna på det nederste,kænn en si...

8)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

intruder wrote:Hæ...Karlsvogna på det øverste bildet og en etterkommer av Folkevogna på det nederste,kænn en si...

8)
Kan vel si som han veteranskytteren som lærte meg anvisingens edle kunst; "Anvis blink på skive 3!" :thumleft
Vedkommende sa også, "Jør som dæ je sier..... Itte slik je jør!", og så humret han godt. :-k :lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply