The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: RE: Re: The world according to Desmo.

Post by ArcticTiger »

Desmo wrote:
pollti wrote:Skjønner og skjønner.... Skjønner ihvertfall ikke åffer HG gikk helt ballistic i går over Rusthaug Minien. Jeg måtte vaske og støvsuge den i timesvis før hun kom og inspiserte og da gikke det helt i dosselossen med alt. Underkjent så det holdt. Hun knurret,glefset og vasket i timesvis og uttrykte bla trusler og skjellsord over at gearspak mansjetten ikke er askebeger. At det forhindret skogsbranner og ubehag for villblomstene i veikanten kjøpte hun ikke den onde,onde kvinnen. Men nå er den gullende rein og virusfri innvendig hvertfall.
Hun har utstedt ordre fra beskjed om at den skal vaskes utvendig og. Jeg satser steinhardt på at det blir regn til natta så forsvinner all måkedritten på tak og ruter og familielykken blir gjenopprettet igjen. \:D/ Hun må slutte å påstå at jeg er lat og ikke bryr meg men hun har ikke skjønt at det er fulltidsjobb å finne på unnskyldninger hele tide. Ånkli anstrengende er det [-(
Du er vel ikke lat, Pollti? Er vel som meg, og slett ikke redd for å spare deg? [emoji12][emoji12][emoji12]
Jeg vurderer sterkt å legge asfalt på hele tomta, og male den grønn der det nå er løvetann, kløver og mose. Det eneste som hindrer meg er den monetære situasjonen. Får ikke en spadefull med asfalt for det som står på konto i dag. Kommer inn et beløp i morgen, men dem pengene er det gravd hull til. Huttetu!

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
Asfalt ække noen endelig løsning mot Løvetann Desmo. Den vokser rett gjennom asfalten, siden asfalt er ikke noe tett belegg. Og kløvern er jo en trivelig vekst, biene liker den. Og måsan er da god å myk å gå på, og så vokser den ikke så fort heller. Så å asfaltere tomta ville vært bortkasta penger.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Helt enig med Arctic Tiger...men ville brukt stål fra døra Olsenbanden åpnet for å komme inn i Norges Banks hvelv..
ellers håper jeg inderlig at du vinner i lotteriet og kan anskaffe tohjuling igjen !!
Skjer dette kan du la ugresset gro...men klipp hos han 94-åringen !!
deretter åpner flymuseet på gardermoen att ....dugnadsånden har du alt du.

:thumleft :smt041


pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Nå kan jeg opplyse dere om at det er gørra late mennesker som driver verden fremover ! De finner opp ting de for å slippe å gjøre noe. HG er er ånkli ilter enda, nå er det fordi jeg ikke gidder å vaske Minirusthaugen. Regnværet gorde susen. Hun påstår at Gudmund Cappelen kommer til å få Snill Gutt Statuetten og jeg er ikke på den lista engang sier hun. Trist men leit :-s
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

pollti

ser du fortsatt har tilgang til nettet..... =D>
og jeg som trodde du var pollti Eirik Jensen....

blir borte fra kjærringa i 21 år han...... :smt015
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Utrolig hva enkelte gjør for å slippe unna dressur kurset :shock:
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Som n Desmo sjøl sa.....skriv ve hårdassmål frå Innlæinnet æ det ingen som skjønne nåå... \:D/

Dessværre , språkmålet våres æ norrmalt i våres slækt
Om på forumet vi legg ut nå vettugt på dialækt
Da skjønne itte dekk andre einn eneste dritt
himle mæ aua å dekk smeille tæl som mæ dynamitt :smt073 :puke
sjøl itte ve i Inlæinnet æ da langtifrå helt pærfækt !!
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

HG snakker mere og mere kaudervelsk når vi kjører vestover. Passering av Haukeli, da må hu skrive orderene sine for da skjønner jeg enda mindre enn vanlig. Og på vei østover så slipper hun å skrive,igjen ved passering av Haukeli. Ække lett med dikkalekter :redface
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:HG snakker mere og mere kaudervelsk når vi kjører vestover. Passering av Haukeli, da må hu skrive orderene sine for da skjønner jeg enda mindre enn vanlig. Og på vei østover så slipper hun å skrive,igjen ved passering av Haukeli. Ække lett med dikkalekter :redface
Nei, det er synd å høre på den oppvoksende slekt på Toten. Dem snakker rent Oslomål. Ikke noe itte og hjælp der nei. Det er litt stusselig synes jeg. Jeg er selv innflytter til bygda, så egentlig er det ikke min dialekt. Det var bare det, at jeg var så og si nyfødt da jeg ble kjørt til Toten av adoptivforeldrene mine. Dem la meg i en babybag baki BMW 700'en til O! Store! og så kom jeg til Lena.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Språket er alltid i forandring. Vi snakker ihvertfall ikke som hverken som hverken foreldrene eller besteforelderene våre. Noen ganger så lurer jeg på om ungene mine er oppvokst i Norge. De har forresten ikke kommet seg helt etter latteranfallene de fikk da jeg spurte etter regnemaskinen min [-(
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Bikeridr »

pollti wrote:De har forresten ikke kommet seg helt etter latteranfallene de fikk da jeg spurte etter regnemaskinen min [-(
Hardu prøvd å forhøre deg om de vet hvor lydbåndsopptakeren din er? :lol:
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Eller Maxi-singlene?
for ikke snakke om rensekassetten....for lydhodet.

:smt003
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Tidene forandrer seg, ja. Men om det er til det bedre kan være et diskusjonstema. Jeg selte på "tobeins-blakken" i dag også for å være på møte med Lørdagsgjengen. Nå har kara ikke dukket opp enda,men det gjør ikke noe. Det er aircondition på Helt Mætt kafé, så det er levelig inne. ImageImageImageImageImageImage

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Bikeridr & mekkis, nå kan jeg opplyse om at jeg er helt moderne, nesten litt in! HG Skropelen var dønn håpløs når en skulle strømme ånkli råkknråll så i den brukte jeg Discman og kabel som var forståelig. Også fikk jeg brukt alle CDene mine. Trodde det var samme talentløse opplegget i Al Faen da den kom i hus, men der fikk jeg ikke Discman til å virke. Så var det å ringe den yngste arveløse og hun viste meg hvordan streamingen i Al Faen virket og det var genialt enkelt. Bare å velge data og så starte Spåttifai så strømmer mild taffelmusikk av Hendrix,Zappa og Zeppelin ut av Bose anlegget.
Det som ikke er så genialt på Al Faen er å peile olje på motoren. Det kan bare gjøres på skjermen, og fremgangsmåten som står der er feil noe som jeg lærte av erfaring. Har du ikke lest instruksjonsboka spørte Al Faen Mekkisen. Nei sa jeg, det er jo nederlag. Bra sa Al Faen mekkisen, for det som står der er litt feil det og :shock: Faen ta meg håpløst når en må være datafrik på 12 år for å peile olje ! [-( Men nå vet jeg det, og det av nød for en Giulia med peilepinne finnes bare på utgaven med Ferrari V6 motor og kjøper jeg det stapper HG meg i flisekutteren :-k og det kan jo bli litt ubehagelig.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Ja er set ikke det ene så er det det andre sa kjærringa da hu blødde neseblod.
Blitt digitaldestruktet det meste av de analoge gledene. Men å eta kan jeg fortsatt gjøre på gamlemåten. \:D/
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

pollti wrote:Bikeridr & mekkis, nå kan jeg opplyse om at jeg er helt moderne, nesten litt in! HG Skropelen var dønn håpløs når en skulle strømme ånkli råkknråll så i den brukte jeg Discman og kabel som var forståelig. Også fikk jeg brukt alle CDene mine. Trodde det var samme talentløse opplegget i Al Faen da den kom i hus, men der fikk jeg ikke Discman til å virke. Så var det å ringe den yngste arveløse og hun viste meg hvordan streamingen i Al Faen virket og det var genialt enkelt. Bare å velge data og så starte Spåttifai så strømmer mild taffelmusikk av Hendrix,Zappa og Zeppelin ut av Bose anlegget.
Det som ikke er så genialt på Al Faen er å peile olje på motoren. Det kan bare gjøres på skjermen, og fremgangsmåten som står der er feil noe som jeg lærte av erfaring. Har du ikke lest instruksjonsboka spørte Al Faen Mekkisen. Nei sa jeg, det er jo nederlag. Bra sa Al Faen mekkisen, for det som står der er litt feil det og :shock: Faen ta meg håpløst når en må være datafrik på 12 år for å peile olje ! [-( Men nå vet jeg det, og det av nød for en Giulia med peilepinne finnes bare på utgaven med Ferrari V6 motor og kjøper jeg det stapper HG meg i flisekutteren :-k og det kan jo bli litt ubehagelig.
Truer a med Fliskuttern, så får du bare ta fram Løvblåsern, så tenker jeg a roer seg :roll:
Post Reply