The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

stikker du innom og drar over gulvene og tørker litt støv her også?

I så fall er du nok ikke helt frisk.. :lol:

Hvis ikke går det nok bra. :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Har vært og er av den mening at det er bedre med litt støv i krokene enn et rent helvete... =D>

Da jeg gikk på skolen var det fire unger som hadde ei mor som var hysterisk renslig : Da barna kom hjem fra skolen fikk de en middagstallerken gjennom kjøkkenvinduet og måtte spise i bryggerhuset....
Fytterakkern !!

---------
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Intruder, skjønner dama godt jeg ! I sin tid så klarte jeg å få en boks med spagetti til å eksplodere på komfyren, det ble et salig griseri :D I all min manglene klokskap så ringte jeg et vaskefirma men det ble et værre hævlete ut av det når HG dukket opp etter å ha vært i vesterled siden det var så mistenkelig rent. Jeg er enda ikke tilgitt :shock:
Så fikk vi oss bikkje og da trengte jeg ihvertfall ikke oppvaskmaskin når hun beundret fjell og dype daler. Blei ei svinedyr affære det og når hun oppdaget at bikkja slikket tallerekene før de ble skyllt i varmt vann og ble satt inn i skapet igjen. Alt av servise ble byttet ut og bikkja og jeg måtte sove på sofaen i ei uke til straff.
Moralen er at det er bortkastet energi å vaske noe som helst [-X
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

mekkern wrote:stikker du innom og drar over gulvene og tørker litt støv her også?

I så fall er du nok ikke helt frisk.. [emoji38]

Hvis ikke går det nok bra. :thumleft
Skøyer'n! Det er grenser for hva jeg biter på. [emoji6]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

intruder wrote:Har vært og er av den mening at det er bedre med litt støv i krokene enn et rent helvete... =D>

Da jeg gikk på skolen var det fire unger som hadde ei mor som var hysterisk renslig : Da barna kom hjem fra skolen fikk de en middagstallerken gjennom kjøkkenvinduet og måtte spise i bryggerhuset....
Fytterakkern !!

---------
Holder det på et vettugt nivå med vasking her i hjemmets lune arne.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Tar et lite tak for naboen på 92 i dag. Han kjører bil, og har tilhengerfeste på Astraen. Men jeg stoler mindre på ryggeferdighetene med tilhenger som han besitter . Jeg er ingen ræser sjøl, men fikser rygging til husbruk. Så nå har jeg fylt tilhengerkakken med kvist og sånn. Om vel en times tid kjører jeg lasset på miljøstasjonen nede på Krabyskogen. ImageImageImage

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
ImageImage
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Er helt sikker på at du utestenger deg selv snart Desmo siden dette her er blitt Jif blogg :shock: Så da har jeg fulgt opp det og testet sentralstøvsuger og bank kodebrikker. Det fungerte helt utmerket, brikka forsvant som dugg for sola men regningene ble liggende så da må jeg antagelig fiske ut kodebrikka da ? Hg får fint hysebesøk i morgen og jeg har fått ordre fra beskjed om å luke i et bed. Når jeg ikke testet sentralstøvsugærn og kodebrikker så har jeg jo fulgt alle ordre hun kom med. At lasersynet har fungert litt dårlig i dag er da ikke min skyld ? [-( Nå truer hu med at jeg må luke og bruke lommelykt i kveld hvis jeg ikke får ut fingærn øyeblikkelig :roll: Det kommer jo ihvertfall ikke til å skje for vakumet er så stort at fingærn nok sitter ånkli godt fast. Men i morgen tidlig kl 8 så er det ferdig og fram til det skal jeg trekke a maksimalt. Hu lærer jo aldri \:D/
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Er helt sikker på at du utestenger deg selv snart Desmo siden dette her er blitt Jif blogg :shock: Så da har jeg fulgt opp det og testet sentralstøvsuger og bank kodebrikker. Det fungerte helt utmerket, brikka forsvant som dugg for sola men regningene ble liggende så da må jeg antagelig fiske ut kodebrikka da ? Hg får fint hysebesøk i morgen og jeg har fått ordre fra beskjed om å luke i et bed. Når jeg ikke testet sentralstøvsugærn og kodebrikker så har jeg jo fulgt alle ordre hun kom med. At lasersynet har fungert litt dårlig i dag er da ikke min skyld ? [-( Nå truer hu med at jeg må luke og bruke lommelykt i kveld hvis jeg ikke får ut fingærn øyeblikkelig :roll: Det kommer jo ihvertfall ikke til å skje for vakumet er så stort at fingærn nok sitter ånkli godt fast. Men i morgen tidlig kl 8 så er det ferdig og fram til det skal jeg trekke a maksimalt. Hu lærer jo aldri \:D/
Nå............ Jeg får visst god hjelp med å gjøre bloggen til jiftblogg. Lovens lange tarm gjør sitt ytterste etter mine beregninger. Bare det at han følger HG' ordre virker ytterst suspekt.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Endelig kan 16 åringer kjøre mopedbil. Nå tror jeg ikke noe på at det vil slå særlig godt an men går jo an å håpe ?
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Hæ...fra før har vi de helsikes traktorene og syklistene og mopedistene...og nå enda flere mopedbiler..
Og klarer ikke Erna og Siv å fjerne bomringene så.... 8)
Og jeg og Intruder blir forbikjørt av flere og flere av disse sinkene... :redface
og .. og
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Endelig kan 16 åringer kjøre mopedbil. Nå tror jeg ikke noe på at det vil slå særlig godt an men går jo an å håpe ?
De 16-åringene her på bygda som ikke kjører 125 eller er scooter-bærter sitter 2 meter til værs i ei bondeglede. Og det skal liksom være trygt? Dem kan gjøre det i følge norsk lov, men har du trafikkforståelse nok til å være en trygg medtraffikant med tonnevis med traktor under rævva?

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Disse store traktorene med STOR redskap påmontert er nærmest umulig å kjøre forbi og å møte dem på trange bygdeveier er nærmest kul umulig...
...og det florerer av unge entreprenører som farter rundt med stor traktor,stor tilhenger og ei lita gravemaskin... :evil:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

intruder wrote:Disse store traktorene med STOR redskap påmontert er nærmest umulig å kjøre forbi og å møte dem på trange bygdeveier er nærmest kul umulig...
...og det florerer av unge entreprenører som farter rundt med stor traktor,stor tilhenger og ei lita gravemaskin... :evil:
Samme leksa her på vestsida av Mjøsa. Det var en fra Nordre Land eller deromkring som endte opp i skogen med traktor, tilhenger og gravemaskin. Riggen hans begynte å pendle pga høy fart ned bakkene fra Vingromsåsen til Vingrom i sommer. Guttlarven klarte seg, men det materielle gikk gjennom blyvinna.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Så har høsten begynt. Tåke og sippregn...... Akkurat det været de lokale agrarer trenger for å berge årets avling. Nei, nå skulle det vært oppholdsvær og vind. Jeg har ikke noe som skal berges i hus, men det er andre som har det. Tenker litt på dem også.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Bøndene klager uansett . I fjor klaget de på dårlig avling og i år har de ikke lagerplass nok :roll:
Post Reply