The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Nå blei jeg ånkli skuffa Desmo over at du betviler mine sveisekunnskaper :roll: Jeg har jobbet som punktsveiser på skipsverksted og har sveisekurs til og med, det var for sånn ca 394 år siden. Tror alt er glemt og disse nymotens sveiseapparatene skjønner jeg like mye av som vaskemaskin og induksjons kokeplater som er stort sett ingenting :-k Men jeg klarer å sveise så det ser ut som hønsdritt ihvertfall.
Nevøen min som er DNV sertifisert og sveiser alt mulig rart til off shore industrien ristet mildt på hodet og betegnet resultatet som professjonelt uprofft. Makan til fisefin fyr ! [emoji38]
Ja, Pollti, sveisekunster må holdes ved like. Jeg vil ikke si mer om mine, enn at jeg klarer så vidt å dra strøm over jern. Jeg fikk godkjent på fagprøven som inneholdt blant annet sveising av plata som jeg skulle montere hydrauliske sylindre og andre komponenter på. Men det vaaaaaar en drøy mannsalder siden. Om jeg klarer å punkte sammen noe nå betviles sterkt.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

intruder wrote:Mens je ha skrivi nedenforstående har jaggu en Gaute skrivi om biler...men åssen vart det Gaute..stå utedassen din att nordpå...??Nårges mest omskrivne utedass...dassforfatter Tor Gotaas va liddeli fornøyd me`n tællåmed...

Åssen er sveisen din ellers a pollti....hanekam..hentesveis hell ....hell slekk Bitelssveis , samtidig som du klimprer på gittar ??

Uttafor Prima Kusen i dag tala je ve ein kar som har Messle Mens med STOR stjerne i fronten..
Husker far min skulle prøve ny bil...je å bror min satt på låvbrua og ventet på en Messle men dær dukka n jaggu opp mæ en Skodda Olivia stationwagon.... :-# men den var en tro tjener lengi . sea vart det en 1000 MB...

Den dag i dag syns je fortsatt det er noe spessielt med Messjedess.....æ dekk enige ? :-k :roll:
Charmedes-Blekkbenz kan dere få ha i fred for meg. Gamle W123 VAR bedre sammenskrudd enn alt annet. Og det var den siste av de gammeldagse Benz'ene. Etterkommerne skulle selges fort som f**** og koste mindre å bygge. Da kuttet DaimlerBenz hjørner og tok innersvingen på seg selv.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

En liten tilstandsrapport fra flatbygda på Toten i dag. ImageImageImageImageImage

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Lurer meg på jeg sa gutten......ja gjør det du sa jenta... :-k
lurer på en ting til jeg...har Jesus Kristiansen stått opp enda...?
og så er det andre lovnader de geistlige fantaserer / juger om ...
lurer på om Kristiansen har kommet ut av skapet egentlig...

han som kjøpte huset etter bror min har to Ladda biler...han må da ha tiltro til Sjølin ...
og så har han en Hayyabussa, kjører som bare f.... :arrow: :arrow:

God hverdag att i mårå !! :thumleft
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

ArcticTiger wrote:
pollti wrote:Nå blei jeg ånkli skuffa Desmo over at du betviler mine sveisekunnskaper :roll: Jeg har jobbet som punktsveiser på skipsverksted og har sveisekurs til og med, det var for sånn ca 394 år siden. Tror alt er glemt og disse nymotens sveiseapparatene skjønner jeg like mye av som vaskemaskin og induksjons kokeplater som er stort sett ingenting :-k Men jeg klarer å sveise så det ser ut som hønsdritt ihvertfall.
Nevøen min som er DNV sertifisert og sveiser alt mulig rart til off shore industrien ristet mildt på hodet og betegnet resultatet som professjonelt uprofft. Makan til fisefin fyr ! :lol:
Den sprekka i Pollti-biln, det var vel bare tull å søle bort kostbart sveise-matriell på den :roll: Tenker det hadde hållt med å påppe fast litt gammalt bølge-blekk og lagt ei larve med Tekk-7 rundt [-X :thumleft

Men det hadde vært like mye tull som det jeg gjorde. Egentlig så hadde det vært nok å klippe opp en bit av en fiskeboll boks og klædde den fast med Tec 7. Siden skaden ikke er i bærende del av karosseriet så er alt utover å se på skaden og banne litt og legge teppet tilbake sterkt overdrevet. Toppen av kvalitetsfix hadde jo vært å bore et par hull i bagasjeroms gulvet så vannet hadde rennt ut igjen.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Å, hjælpes meg Pollti. Ikke noe bærende del av karosseriet? Nei, men heter det ikke SELVBÆRENDE karosseri, da? Da er vel det å regne som en enhet. Hele sulamitten. Trodde jeg i min enorme enfoldighet.

Snørydderen vår er en omtenksom mann. Han brukte traktoren med Tokvam-freseren som jordfres en gang i vinter. Grus og torv ble uten videre lempet inn i hagen min. Han ville at jeg skulle ha litt sysselsetting nå som det er blitt vår. Så jeg lot meg rive med i dag og pyntet bort bøsset.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Tjaaa, kan være at du har rett Desmo. Sprekken i plata er noen cm over der hvor den bøyer seg opp mot bagasjeromslåsen. Den blir holdt øye med ihvertfall selv om jeg ikke er bekymret. Hadde sprekken vært mellom feks bakhjulene så hadde det vel bare vært å starte spiker produksjon ?
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Hæinn Svein Brekke var i si tid på Elveromstur med en gammal rustete Wartburg.
Hæinn vart stoppe ta Pollti som bemerket at jaggu va dænna bilen rustete.
Polltimæinn løftet på ei treplate i gulvet på bilen.......under var det et stort hull.... :shock:
Si meg , hva er det der for noe da ?
Dætta ja , sa n Svein...dætta er Ælveromsvegen det veit du............ [-X
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

intruder wrote:Hæinn Svein Brekke var i si tid på Elveromstur med en gammal rustete Wartburg.
Hæinn vart stoppe ta Pollti som bemerket at jaggu va dænna bilen rustete.
Polltimæinn løftet på ei treplate i gulvet på bilen.......under var det et stort hull.... :shock:
Si meg , hva er det der for noe da ?
Dætta ja , sa n Svein...dætta er Ælveromsvegen det veit du............ [-X
Vi på rette si'a har dænna historia, å. Eneste dær var itte høle' tældække'. Å svare' på spørsmåle' i frå øvrigheta var; Riksvæg 4.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

I dag er klorofyll kommunisten i meg glad :shock: Bartetrynet og jeg inspiserte froskedammen i jungelen og nå har den utryddningstruede Spissnese frosken endelig lagt egg. I fjor så var det nattefrost i mai og alt av egg gikk ad helvete til. Har trodd alle froskene var borte i år siden egglegginga har vært sen. Heldigvis tok jeg feil. Måtte de få mange avkom i år ! \:D/
Og Bartetryne er dømt til å stå i band i uoverskuelig fremtid så rådyr kalvene kan vokse opp i ro og fred.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:I dag er klorofyll kommunisten i meg glad :shock: Bartetrynet og jeg inspiserte froskedammen i jungelen og nå har den utryddningstruede Spissnese frosken endelig lagt egg. I fjor så var det nattefrost i mai og alt av egg gikk ad helvete til. Har trodd alle froskene var borte i år siden egglegginga har vært sen. Heldigvis tok jeg feil. Måtte de få mange avkom i år ! \:D/
Og Bartetryne er dømt til å stå i band i uoverskuelig fremtid så rådyr kalvene kan vokse opp i ro og fred.
Ja, det er best å holde Bartebusken i stramme tøyler. Vi fikk se hva en dyrlege av en ordfører i fri dressur var kapabel til her om dagen. Nevnte øvrighetsperson er styreleder i Toten Travselskap AS. Selskapet eier en gård der det står oppstallet en del travhester. Ordføreren og broren, som er trener hadde anlagt privat fylling like ved gården med all mulig søppel. Fine feiere disse Senterpartistene.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Er ikke mye bedre med SP her. De er sååå fornærma fordi de ikke får gjennomslag for ikke å bygge nye boliger i leirvelling ved vannkanten. Det blir nok litt skandale når grunn arbeidene begynner. Og ny bru til fastlandet er fysjom. De vil bygge en paralell bru som vil rasere industri og 2 bolig områder og et stort Ramsar område. Det hadde nok blitt veldig miljø vennlig og flott! Nå er de gått i opposisjon og gråter svære krokodille tårer. Hulk hulk hulk.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Nå har sommeren kommet til Toten. I April? Å, du søte, milde som vi skal få svi senere. Jeg byttet hjul på Nye Fille-bilen i dag også. Sommerhjul i April? Å, det blir ris til egen bak...........
Men det var fint å ta verandaen i bruk igjen. ImageImageImageImage

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ojda »

pollti wrote:I dag er klorofyll kommunisten i meg glad :shock: Bartetrynet og jeg inspiserte froskedammen i jungelen og nå har den utryddningstruede Spissnese frosken endelig lagt egg. I fjor så var det nattefrost i mai og alt av egg gikk ad helvete til. Har trodd alle froskene var borte i år siden egglegginga har vært sen. Heldigvis tok jeg feil. Måtte de få mange avkom i år ! \:D/
Og Bartetryne er dømt til å stå i band i uoverskuelig fremtid så rådyr kalvene kan vokse opp i ro og fred.
Har vi egentlig fått noe bilde av denne "barte-befengte"?
Om ikke bør han vel presenteres behøvelig, slik det sømmer seg 8)

Skulle han mot formodning allereda være presentert bør dær avhjelpes med en sømmelig link :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Her i heimen har vi Newfoundlandshunden Moses på besøk innimellom.. :thumleft
ojda har vel hatt nuffe han også.?
Vel 70 kg og relativt late de nuffene....Svart som Anton på TV...
Den første vi hadde het Eldar Anorakk,bror til Elmer Automat og tispa Gjeldfri.
Eldar ble nordisk champion...ble ikke høy på pæra av den grunn...sølepytter og desslike var stadig gjevt...
døde ung av kreft..
:mrgreen:
Post Reply