The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by voodoodoo »

Glemte å si at jeg leide en kliss ny fjattfjatt i Kroatia i fjor. Kvalte den i et kryss og dro inn clutchen og starta den og da starta mottor'n baklengs. Var litt tsjugga tsjugga og vibrasjoner men den gikk. Motsto fristelsen til å teste alle 6 gear bakover så det ble kjapp restart og da snurra den riktig.

Bilen gikk som den skulle etter det men jeg er glad jeg leide og ikke eide.


Ja særlig
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

mekkern wrote:
At det er dussinvare på huggeriene og atpåtil overhalte... gjør at jeg tviler litt på kvaliteten....[/quote]

Du bør ikke tvile så mye. Motoren er noe av det bedre og er brukt i en drøss av småbiler fra Grande Motori, er derfor det er så mange av de.
Tar jeg ikke feil så er det en motor født på 60 tallet .
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Fiat "Fem klundre"? Å, kjære folk...…. Sammenlignet med den opprinnelige med tosylindret hekkmotor er'n jo diger. Men når jeg møter de nye langs veiene nå om dagen letter jeg på høyrefoten. Vil ikke ha ei slik lita nøle som setter seg fast i luftfilteret på "Nye File-bilen". :lol: :lol: :lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Visste det,vinteren er ikke forbi,,,,for noen år siden brukte jeg flere timer hjem fra nattskift,8 km kom 30 cm like før påske.
Så vårfornemmelser hadde jeg last week...slik er det bare serru.. :redface

Var på Sjusjøen i helga,gikk en tur og møtte overraskende nok nesten bare B?-registrerte biler i rikmannskretsene3..

Så også en kar som sto og tisset langs vegen,bestilte "pølse og brød" og fikk et smil tilbake !

Ha en god natt !! :-({|=
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Traff en trailersjåfør på saga i dag,og som jeg har for vane sa jeg morn morn til ham.
Hvaorfor går du her uten hjelm, ?sa`n
Siden jeg kommer utenfra området nevnte jeg at det ikke ligger hjelmer ved bommen en kan ta på,og derfor...fragte ich
Hva faen ?sa`n
Hmm,hvis du er like blid og hyggelig i trafikken også er det jaggu synd på oss andre !`sa jeg
...for en nå hjertesvak og gammal enstøing er det en god begynnelse på dagen å treffe den nye Leif Juster....
og ellers..
Haben sie es gut auf Totenschlager og legg ikke ivei med en traktor med henger på glatta da \:D/ :smt006
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Gikk fra uføretrygd til pensjon,samme gjorde kjerringa.Sammen går vi ned 7000 i måneden,og da jeg prøver å finne ut dette blir jeg sendt fra den ene etter den andre i NAV...
Gå dit...ring dit...venter i kø en halv time...treffer ei dame og gjensidig forstår vi ikke hva den andre sier...kontakt NAV Brumunddal...ring samme nummer som i sted...
Jeg blir snart,som Prøysen skrev...Nå er je så sint på dessa,så je tåle itte å sjå meg sjøl !

:-# [-X [-X
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Tommas »

intruder wrote:Gikk fra uføretrygd til pensjon,samme gjorde kjerringa.Sammen går vi ned 7000 i måneden :-# [-X [-X
Har nettopp gått en runde på det samme for en jeg kjenner. Nytt skattekort måtte til, det hjalp en del, men selv med litt mindre skatt så ble det noen kroner mindre pr mnd i fasit :(
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Pensjon er lavere enn arbeidsinntekt og da blir det lavere utbetaling når en går fra uføretrygd til pensjon også. At det føles urettferdig skjønner jeg godt.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Godt å ha Politikommandanten , DET skal værra sant sann :thumleft

På første utbetalingen hadde trygden gått ned med 2500, mens de gjorde det kunststykke å øke skatten med samme beløp..
Så det er så en kan bli så sint at en knytter næva i bukselomma,som naboen sa da han nevnte kjerringa si sånn i forbifarten
\:D/
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Venter meg ikke gull og grønne skoger om jeg blir trygdet. Håper bare at jeg slipper å søke om økonomisk nødhjelp hver 14. dag slik som nå. Med AAP har jeg rett og slett ikke mulighet til å betale løpende utgifter jeg har. NAV Østre Toten begynner å bli lei meg. Det skal dem ikke være, for det er jeg som er lei dem.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Nå er motoren ferdig bygd på Flyat 806. Gearspak og bremsepedal er fjærbelastet og de virker, sabla plundrete men fikk det til. Gasspedalen er bare en rund knott. Clutch pedalen sitter direkte på gearkassa akkurat som på en traktor. Jeg trodde grenrørene var det som lå mellon V`en men det er antagelig bensin , Motoren er en Lombardi V 12 bombefly motor så innsugs rørene er svære ! Litt uheldig i dag og brakk av et kjølerør og slange men når alt rundt kommer på vil det ikke syntes tror jeg. Neste runde blir rattet, det skal vikles inn i skinn, og styring. Produsenten har forutsett pølsefingrer så det ligger bestillings skjema for deler en måtte tukle bort og mail adresse for å gjøre det på nett. Foreløbig har jeg bare rotet bort en del men jeg hadde noe i Brukt, men brukbart avdelingen min som kunne brukes. Litt sølv maling så ble det grei løsning.
Men det trengs mere hobby verktøy. Lupe som sitter på hodereim, flere pinsetter, en hobby skrustikke og "mikro" hobby filer. Neste bil skal bli bedre !
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

intruder wrote:På første utbetalingen hadde trygden gått ned med 2500, mens de gjorde det kunststykke å øke skatten med samme beløp..
Så det er så en kan bli så sint at en knytter næva i bukselomma,som naboen sa da han nevnte kjerringa si sånn i forbifarten
\:D/
Da må det være noe galt Intruder. Når inntekten går ned så må det være feil at skatten øker like mye som lønnsnedgangen du har ? Snakk med skatte kontoret ditt. På nett finner du gratis advokat råd og. Det er noe galt kan det virke som.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Overgang til pensjon kan gjøre de fleste matte i planeten...

De har fått "samordning" på hjærnen.. dette er jo en av grunnene til at mange pensjonister har inngått skilsmisser...selv om jeg ikke har satt meg inn i "årets" utgaver av svindel og bedrag fra NAV.. :-#
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Har registert en ganske stor skatteøkning på pensjonen jeg tar ut. Den har øket med rundt 4000 pr måned ser det ut til fra 2018. Det er mye penger men hva skatten ville vært hvis jeg hadde valgt å kutte ut å jobbe fullt ved siden av vet jeg ikke. En blir født uten ei krone på konto, og sånn dør en og :D
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Siden vi er så ånkli opptatte av pensjon. Min utgave av Odd Skryte og Ivar Duste sin musikk for oldiser.



\:D/
Post Reply