Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - koser seg i Amsterdam :)

Post by Jeanette »

Hehe, spørs vel om "utlandet" blir et annet land enn Norge, gitt ;) Keen på å oppleve mest mulig nå som jeg har sjansen! Er forøvrig også derfor jeg har sett rundt på både fly- og togbilletter til andre europeiske byer - det er mye billig som frister :D ;)
User avatar
Galilee
Posts: 934
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Jeanette sin blogg - koser seg i Amsterdam :)

Post by Galilee »

Jeanette wrote:Hehe, spørs vel om "utlandet" blir et annet land enn Norge, gitt ;) Keen på å oppleve mest mulig nå som jeg har sjansen! Er forøvrig også derfor jeg har sett rundt på både fly- og togbilletter til andre europeiske byer - det er mye billig som frister :D ;)
Med en motorsykkel har du kjøpt deg billett til alle byer i Europa, og du kan dra så ofte du vil. :D
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Jeanette sin blogg - koser seg i Amsterdam :)

Post by Northman »

Nederland har vel også MC-vennlig vintervær?
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - koser seg i Amsterdam :)

Post by Jeanette »

Vinterværet her skal ikke være så gæli for mc-kjøring. Sies at det sjelden blir kaldere enn 5 grader, og at det stort sett er regn i stedet for snø. Kan komme noen snøfall, men de forsvinner omtrent like fort som de kommer. Har ikke helt bestemt meg for hva jeg gjør mtp. sykkel ennå. Savnet her nede nå er ikke det største; det blir nok verre hjemme til sommeren dersom jeg ikke har sykkel. Får se hva som skjer :)

Galilee: Riktig det! Men om jeg ikke har mc, får tog/fly gjøre nytta ;)
Erlend
Posts: 77
Joined: 21 Mar 2009 20:57

Re: Jeanette sin blogg - koser seg i Amsterdam :)

Post by Erlend »

Hører rykter om at dette er deg Jeanette. Stemmer det? :D

User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Jeanette sin blogg - koser seg i Amsterdam :)

Post by supermons »

Noe sier meg at Jeanette sin fazer er "litt" penere kjørt :P

Er nok ikke dumt å reise litt i nærheten når du først er nede der, er vel ganske så mye koslige byer rundt der :)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - koser seg i Amsterdam :)

Post by Jeanette »

Erlend: Er nok ikke det gitt! Jeg tar det nok litt penere på veien, selv om jeg liker å dra på i ny og ne jeg også O:)

supermons: Ja, det skal være flere koselige byer rundt om her i Nederland, og også i andre nærtliggende land. Er jo ikke lange avstanden til mange av Europas land med sentralstasjonen her som utgangspunkt =)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - koser seg i Amsterdam :)

Post by Jeanette »

Jeanette har kjøpt seg sykkel igjen!!

Image

Image

..riktignok tråsykkel da, men det får gjøre nytta her i Amster ;) :lol:
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Jeanette sin blogg - har kjøpt seg "ny" sykkel s. 237 ;)

Post by supermons »

Gratulerer! Madammen hilser og sier den var kul!

Ser ut som den er litt daffere enn den gamle men, hvor mange hestekrefter er det i denne? :P
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - har kjøpt seg "ny" sykkel s. 237 ;)

Post by frode »

Hehe, grattis! Ser deg for meg i fullt skinn og kneskrap på den der :D
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Jeanette sin blogg - har kjøpt seg "ny" sykkel s. 237 ;)

Post by inunf »

Grattis! Feit sykkel!
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Jeanette sin blogg - har kjøpt seg "ny" sykkel s. 237 ;)

Post by carboy »

Det var da Voldsomt og du skulle Fleske til med "NY" sykkel da, Gratulerer masse :D

Pass på lappen da! :)
-Carboy-
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - har kjøpt seg "ny" sykkel s. 237 ;)

Post by Jeanette »

Hehe, takker folkens ;) Blir et råskinn i Amsterdams gater nå ja.. Eller ikke! :lol: I forhold til den forrige er nok antall hestekrefter mer avhengig av eieren! Og kneskap? Hmm.. Det får tas opp til vurdering!

Har sykla lite foreløpig, kjøpte den på onsdag, men jeg kommer nok til å bli ganske så glad i sykkelen etter hvert; i mange tilfeller er det faktisk raskere å komme seg fra a til b på sykkel enn med kollektivtransport. Som dere kanskje vet er jo alt mye mer tilrettelagt for tråsykler her enn hjemme i Norge, mtp. sykkelfelt, egne lys i lyskryss osv. Må si det var en smule rart å se en kø av sykler på rødt lys første gangen :-k Og så merker jeg at jeg drar nytte av erfaringen på motorsykkel hjemme, mtp. å være synlig i trafikken - tydelige signaler, vanen med å sjekke blindsonen osv.

Ellers kan jeg jo nevne at jeg skal til Zurich i november! Drar på helgetur med et par venninner, og siden vi reiser om natta får vi så og si hele lørdagen og søndagen i Sveits før vi reiser tilbake til Amsterdam natt til mandag. Vi har ingen konkrete planer om helga ennå, men vi har lyst til å få med oss et glimt/inntrykk av Alpene, så vi planlegger en tur til en av fjelltoppene ikke så langt fra Zurich. Både Mount Titlis og Mount Pilatus er muligheter, der jeg spesielt har fått anbefalt Mount Pilatus fra turistinformasjonen i Zurich. Det er kanskje ikke så rart at det frister når dere ser dette bildet?:

Image

Forøvrig savner jeg å kjøre motorsykkel.. Tenker stadig tilbake på alle de flotte turene jeg var på i fjor høst, med flotte farger og frisk luft rundt om i fjellene. Høsten her nede er også deilig nå, fint vær og hakket varmere enn hjemme, men det blir likevel ikke helt det samme. Skal en tur hjem i slutten av oktober da, så da håper jeg på deilig (sen)høstvær de dagene :)
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Jeanette sin blogg - har kjøpt seg "ny" sykkel s. 237 ;)

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Må gå som en kule den der! :lol:
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Jeanette sin blogg - har kjøpt seg "ny" sykkel s. 237 ;)

Post by Lølle »

Gratulerer så mye :-)
Husk å låse den - alltid.
Det er millioner av sykkeltyverier i byen hvert år.
Ulåst = stjålet.
Image
Image
Post Reply