Æ'ndalitten

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

kan ikke kjøre på en stund framover, både fordi jeg ikke får bøyd beinet nok til å sette foten på fotpedalen, fordi jeg enda ikke kan trø på beinet og avhenger av krykker og fordi jeg ikke kan sette sykkelen i gir.

Blir 18 nå til sommeren og har tenkt å ta kl. A for jeg antar det blir sykkel på meg en gang i fremtiden.
Men når det gjelder trøsykkel derimot, så blir det nok opptrening på spinning så snart beinet bøyes nok :P
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

Godt å høre at du er ved godt mot.
Ha fortsatt god bedring, håper du friskner til så du får se om du får fullført tømrerutdannelsen din og se fremover.
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Fikk en klump i halsen når jeg leste det som skjedde :(
God bedring!
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Borg
Posts: 1685
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Hei, ser du er innom :) Hvordan går det med fremgangen på formen.? Trener du jevnlig?
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Har lest innlegget ditt om ulykken flere ganger, og det setter virkelig en støkk i meg! Utrolig godt skrevet, og det er noe helt annet (og "bedre") å lese det på denne måten, enn en liten avisnotis.

Hvordan går det med deg nå? Forhåpentligvis fremover?
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Er mye bedre nå, hyggelig du spør. :wink:
Går rundt uten krykker mesteparten av tida, de er greie å ha hvis jeg må gå fort eller langt, men ellers klarer jeg meg uten.
Er en del styrketrening igjen før jeg når normalen bare.
Trenger 20-30 grader på bøyen før jeg går normalt ned trapper og løper også, men alt kommer med tia.
Kneet er fortsatt litt hovent og ømt, merker at det var en kraftig smell jeg fikk.

Men jeg satser på å bli så godt som helt bra igjen. Løper til sommeren er jeg heldig :D
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

blir det mere sykkelkjøring på deg da? eller har du fått skrekken? har enda ikke krasjet så jeg har skadet meg med sykkel.. men vi krasjet en gang i sverige.. og han jeg satt på da brakk armen tre steder + ødela en virvel i ryggen.. men jeg kom fra det med kun små merker..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Er ikke redd for å kjøre igjen, men sykkelen er ikke helt i orden som du sikkert forstår. Kan hende det blir dyrt å fikse den opp igjen.
Jeg få se til sesongen igjen hva jeg gjør, men kjører jeg ikke så er det fordi jeg ikke har sykkel å kjøre.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Det er godt å høre at du ikke har fått helt skrekken fra å kjøre!

Det kommer nok til å sette sine spor i kjøringa di framover, men det er kanskje bare bra?!

Ellers håper jeg bare du kommer raskt til hektene igjen! Håper vi sees på veien en gang :wink:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Fint å høre at det går fremover, og at du ikke har fått skrekken for sykkelkjøring :D Bare å ta tida til hjelp!
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Skal inrømme at jeg har hatt meg mange turer der jeg har vridd litt mer på gassen enn det som kanskje var forsvarlig. Nå var jeg på vei et sted når ulykken skjeddee, så jeg kjørte i villmann eller noe serlig over fartsgrensen på turen.
Så kanskje det er bra hvis jeg klarer å begrense meg, jeg tror i hvertfall det.

Har kjørt sykkel siden jeg var ni år, starta forresten på en illsint kawasaki med mer krefter enn lettsykkelen og under halve motorvolumet, på den gikk aldri galt.
Men jeg vet jo ikke hvordan det blir før jeg setter meg på en sykkel igjen og skal ut og kjøre. Plutselig finner jeg ut at det ligger en mental sperre på lur:P
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Æ'ndalitten wrote:... Plutselig finner jeg ut at det ligger en mental sperre på lur:P
Ikke sant.. Det vet du jo ikke før du har prøvd! Men å prøve er da ett steg i riktig retning det, så får selvtilliten og gleden ved å kjøre sykkel komme etter hvert dersom den mentale sperra skulle dukke opp.
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Lenge siden jeg har oppdatert her ser jeg.
Håper noen er glade for å høre at det går fremover med foten. Er et stykke igjen til full bøy og styrke, men det holder fint til daglig bruk.
Må bare litt mer krefter til så jeg kan holde oppe en sykkel som holder på å kante, så er jeg fornøyd :P

Siden jeg er lat og ikke gidder lage noen ny post i forumet så spør jeg her.
Hvordan er det å "støpe" kåpedeler til MC i glassfiber med tanke på pris, vekt og utseende i forhold til de vanlige plastdelene.

Sitter med masse sprekte kåpedeler og massevis med knekte fester som jeg må få orden på. Vil helst bruke så lite penger som mulig, siden det er et par ting jeg må kjøpe.
Må blandt annet kjøpe girstangen som kommer ut fra motoren, ny sal bak og ganske sikkert også frontlykt og undertray. I tillegg kommer 4 blinklys og noen pedaler.
Dette blir forferdelig dyrt, men håpet mitt er å få den i kjørbar stand og å få solgt den så jeg ikke sitter med en ubrukelig 125cc.
Kunne jo solgt den som banesykkel, men hvem kjøper den til det :roll:

EDIT: fant ut at det kommer til å bli MYE billigere enn å kjøpe orginalkåper, men blir det veldig tungt?
Forstår at jeg kan pusse finnishen så god jeg vil ha den.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Hei du, hyggelig med et livstegn igjen!
Og at det går bedre med foten er jo suverent!! :D

Ellers kan jeg nok ikke hjelpe deg mtp. kåpespørsmålet, der har nok noen andre et bedre svar på lur ;)
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Æ'ndalitten

Post by Tekumseh »

Med stålplast/sparkel, glassfibermasse, pussemaskin og ny lakk, vil du nok kunne reparere store plastdeler, kåper osv enkelt. Men viktig å si i fra om det når du selger, slik at du ikke får den i retur en måned etter salget. Men andre deler lønner det seg vel å kjøpe nye av. Hva med huggerier og sånt da? Kanskje du finner mye på et MC-huggeri. Tror det var en tråd om disse på forumet en gang..

Godt å høre at du begynner å bli bra etter smellen! :)
Post Reply