Æ'ndalitten
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
kan ikke kjøre på en stund framover, både fordi jeg ikke får bøyd beinet nok til å sette foten på fotpedalen, fordi jeg enda ikke kan trø på beinet og avhenger av krykker og fordi jeg ikke kan sette sykkelen i gir.
Blir 18 nå til sommeren og har tenkt å ta kl. A for jeg antar det blir sykkel på meg en gang i fremtiden.
Men når det gjelder trøsykkel derimot, så blir det nok opptrening på spinning så snart beinet bøyes nok
Blir 18 nå til sommeren og har tenkt å ta kl. A for jeg antar det blir sykkel på meg en gang i fremtiden.
Men når det gjelder trøsykkel derimot, så blir det nok opptrening på spinning så snart beinet bøyes nok
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
Er mye bedre nå, hyggelig du spør.
Går rundt uten krykker mesteparten av tida, de er greie å ha hvis jeg må gå fort eller langt, men ellers klarer jeg meg uten.
Er en del styrketrening igjen før jeg når normalen bare.
Trenger 20-30 grader på bøyen før jeg går normalt ned trapper og løper også, men alt kommer med tia.
Kneet er fortsatt litt hovent og ømt, merker at det var en kraftig smell jeg fikk.
Men jeg satser på å bli så godt som helt bra igjen. Løper til sommeren er jeg heldig
Går rundt uten krykker mesteparten av tida, de er greie å ha hvis jeg må gå fort eller langt, men ellers klarer jeg meg uten.
Er en del styrketrening igjen før jeg når normalen bare.
Trenger 20-30 grader på bøyen før jeg går normalt ned trapper og løper også, men alt kommer med tia.
Kneet er fortsatt litt hovent og ømt, merker at det var en kraftig smell jeg fikk.
Men jeg satser på å bli så godt som helt bra igjen. Løper til sommeren er jeg heldig
blir det mere sykkelkjøring på deg da? eller har du fått skrekken? har enda ikke krasjet så jeg har skadet meg med sykkel.. men vi krasjet en gang i sverige.. og han jeg satt på da brakk armen tre steder + ødela en virvel i ryggen.. men jeg kom fra det med kun små merker..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
Det er godt å høre at du ikke har fått helt skrekken fra å kjøre!
Det kommer nok til å sette sine spor i kjøringa di framover, men det er kanskje bare bra?!
Ellers håper jeg bare du kommer raskt til hektene igjen! Håper vi sees på veien en gang
Det kommer nok til å sette sine spor i kjøringa di framover, men det er kanskje bare bra?!
Ellers håper jeg bare du kommer raskt til hektene igjen! Håper vi sees på veien en gang
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
Skal inrømme at jeg har hatt meg mange turer der jeg har vridd litt mer på gassen enn det som kanskje var forsvarlig. Nå var jeg på vei et sted når ulykken skjeddee, så jeg kjørte i villmann eller noe serlig over fartsgrensen på turen.
Så kanskje det er bra hvis jeg klarer å begrense meg, jeg tror i hvertfall det.
Har kjørt sykkel siden jeg var ni år, starta forresten på en illsint kawasaki med mer krefter enn lettsykkelen og under halve motorvolumet, på den gikk aldri galt.
Men jeg vet jo ikke hvordan det blir før jeg setter meg på en sykkel igjen og skal ut og kjøre. Plutselig finner jeg ut at det ligger en mental sperre på lur:P
Så kanskje det er bra hvis jeg klarer å begrense meg, jeg tror i hvertfall det.
Har kjørt sykkel siden jeg var ni år, starta forresten på en illsint kawasaki med mer krefter enn lettsykkelen og under halve motorvolumet, på den gikk aldri galt.
Men jeg vet jo ikke hvordan det blir før jeg setter meg på en sykkel igjen og skal ut og kjøre. Plutselig finner jeg ut at det ligger en mental sperre på lur:P
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
Lenge siden jeg har oppdatert her ser jeg.
Håper noen er glade for å høre at det går fremover med foten. Er et stykke igjen til full bøy og styrke, men det holder fint til daglig bruk.
Må bare litt mer krefter til så jeg kan holde oppe en sykkel som holder på å kante, så er jeg fornøyd
Siden jeg er lat og ikke gidder lage noen ny post i forumet så spør jeg her.
Hvordan er det å "støpe" kåpedeler til MC i glassfiber med tanke på pris, vekt og utseende i forhold til de vanlige plastdelene.
Sitter med masse sprekte kåpedeler og massevis med knekte fester som jeg må få orden på. Vil helst bruke så lite penger som mulig, siden det er et par ting jeg må kjøpe.
Må blandt annet kjøpe girstangen som kommer ut fra motoren, ny sal bak og ganske sikkert også frontlykt og undertray. I tillegg kommer 4 blinklys og noen pedaler.
Dette blir forferdelig dyrt, men håpet mitt er å få den i kjørbar stand og å få solgt den så jeg ikke sitter med en ubrukelig 125cc.
Kunne jo solgt den som banesykkel, men hvem kjøper den til det
EDIT: fant ut at det kommer til å bli MYE billigere enn å kjøpe orginalkåper, men blir det veldig tungt?
Forstår at jeg kan pusse finnishen så god jeg vil ha den.
Håper noen er glade for å høre at det går fremover med foten. Er et stykke igjen til full bøy og styrke, men det holder fint til daglig bruk.
Må bare litt mer krefter til så jeg kan holde oppe en sykkel som holder på å kante, så er jeg fornøyd
Siden jeg er lat og ikke gidder lage noen ny post i forumet så spør jeg her.
Hvordan er det å "støpe" kåpedeler til MC i glassfiber med tanke på pris, vekt og utseende i forhold til de vanlige plastdelene.
Sitter med masse sprekte kåpedeler og massevis med knekte fester som jeg må få orden på. Vil helst bruke så lite penger som mulig, siden det er et par ting jeg må kjøpe.
Må blandt annet kjøpe girstangen som kommer ut fra motoren, ny sal bak og ganske sikkert også frontlykt og undertray. I tillegg kommer 4 blinklys og noen pedaler.
Dette blir forferdelig dyrt, men håpet mitt er å få den i kjørbar stand og å få solgt den så jeg ikke sitter med en ubrukelig 125cc.
Kunne jo solgt den som banesykkel, men hvem kjøper den til det
EDIT: fant ut at det kommer til å bli MYE billigere enn å kjøpe orginalkåper, men blir det veldig tungt?
Forstår at jeg kan pusse finnishen så god jeg vil ha den.
- Tekumseh
- Posts: 2072
- Joined: 03 Aug 2006 01:50
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Re: Æ'ndalitten
Med stålplast/sparkel, glassfibermasse, pussemaskin og ny lakk, vil du nok kunne reparere store plastdeler, kåper osv enkelt. Men viktig å si i fra om det når du selger, slik at du ikke får den i retur en måned etter salget. Men andre deler lønner det seg vel å kjøpe nye av. Hva med huggerier og sånt da? Kanskje du finner mye på et MC-huggeri. Tror det var en tråd om disse på forumet en gang..
Godt å høre at du begynner å bli bra etter smellen!
Godt å høre at du begynner å bli bra etter smellen!