Hvilken mellomklasse-MC? (Kas MC??)

Prat om mellomtung MC
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Hvilken mellomklasse-MC? (Kas MC??)

Post by Adele »

freddy123 wrote:ikke glem at du kan kjøpe deg en eldre sykkel etter det gamle a2 regelverket da :D foreksempel en gsxr600 eller hva enn du måtte ønske men da etter det gamle regelverket så er det 34hk som gjelder :D

jeg skal snart selge min a2 sykkel, men det hørtes ut som den vil bli litt for dyr etter hva du skriver...

en annen ting som er greit å huske på er at kjøper du en relativt ny sykkel, så behøver det ikke koste deg allverden visst du er flink og holder den strøken osv...

jeg vil fraråde deg og kjøpe alt for gammelt visst du ikke kan skru eller kjenner noen som kan hjelpe deg med det, verksted blir fort dyrt og da i noen tilfeller kunne man like gjerne hatt en nyere sykkel :D

lykke til :thumleft

Jaa..men jeg kjøper heller en nyere sykker for litt mer med 48hk enn en eldre (men fortsatt relativt dyr sykkel) med 34? Hvis forskjellen mellom den sykkelen jeg virkelig vil ha og en eldre mellomtung-sykkel bare er 10-15.000 så strekker jeg helelr budsjettet mitt så langt det lar seg gjøre, om du skjønner? En supersport tror jeg at jeg skal holde meg litt unna mtp, og de er vel ikke helt nybegynnervennlige?

Hvilken sykkel er det du skal selge (: ?
Og tusen takk!
=^_^=
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Hvilken mellomklasse-MC? (Kas MC??)

Post by Adele »

Nå har jeg tenkt masse og kommet frem til at budsjett-grensen settes ved 30.000. Planen er å eie motorsykkelen til jeg kan kjøre fulleffekt.

Syklene jeg har vurdert på bakgrunn av budsjettet og kravet om at de må være komfortable nok til daglig pendling, men allikevel morsomme og litt sportslige er:
SV 650S
GPZ 500S

I tillegg har jeg blitt gjort oppmerksom på CB500, ER-5 og GS500 og som mange av dere har sagt så blir markedet større og større nå som sommeren nærmer seg. Jeg tenker også å poste finn-annonser jeg finner interessante her senere også kan dere (hvis dere vil) komme med deres egne tanker basert på annonsen og sykkelen.
=^_^=
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Hvilken mellomklasse-MC? (Kas MC??)

Post by inunf »

JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hvilken mellomklasse-MC? (Kas MC??)

Post by JK95 »

inunf wrote:Har du sett denne?
For et smykke av en 90-taller :smt007
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Hvilken mellomklasse-MC? (Kas MC??)

Post by Adele »

inunf wrote:Har du sett denne?

Den er kjempe interessant, men Bergen er litt langt unna /:. Jeg skal prøve å speide litt mer nøye en sånn en, kanskje dukker det opp en som er nærmere.
=^_^=
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Hvilken mellomklasse-MC? (Kas MC??)

Post by Adele »

Delte denne på Finn-annonsen, men gjør det her også i håp om å få mer respons. Hadde en plan om å holde et budsjett på 30.000, men så kom jeg over dette tilbudet http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=73885576. Denne kan jeg jo fint selge om 1-3 år uten å tape så mye penger? Dette ser jo ut til å være en utrolig god pris?


Dette virker egentlig som en kjempe god avtale! Jeg ser at 2016 modellene går for 80.000! 2014-2015 modellene som ligger ute går for 65-75.000.



Jeg kan fortsatt kjøpe hele sykkelen uten lån og dersom jeg får tilbake omtrent det jeg kjøper den for om 2-3 år vil det være helt fantastisk!
=^_^=
Post Reply