Crosserdekk i lyng

Prat om ATV og Cross
Post Reply
cloakafort
Posts: 1
Joined: 11 Jul 2015 23:30

Crosserdekk i lyng

Post by cloakafort »

Hei! Jeg hadde en femtikubikker før i tiden, men det var med kåper og hele greia, en TZR faktisk. Men jeg tok aldri sertifikatet på den, og nå er den solgt.

Men jeg husker litt hvordan det var å faktisk kjøre "motorsykkel" (to hjul, en liten totaktsmotor) - og ønsker meg tilbake til det. Men saken er at jeg har et annet formål, også.
Rundt der jeg bor så har vi store nakne fjell med mye lyng, som jeg kunne tenke meg å kjøre på. Har B sertifikat til nå, men tenker på å ta mellomtung-lappen om en mellomtung crosser faktisk klarer å ta seg frem i lyng, slik at jeg får kjøre litt i utmark. Det er ikke mye turstier, og vil ikke forstyrre gående uansett.

Ser at denne delen av forumet er litt inaktivt, men tenkte jeg skulle prøve likevel. Så - blir en mellomtung motorsykkel med grove dekk å klare å ta seg frem her? Prøvde å bruke youtube for å finne ut, men der kjører folka bare på grussti.

Image

Selv så kan jeg tenke meg at -
Området mellom dekk (motor og ramme generelt) blir å nå ned i lyngen. Dette er ikke hardt, men å komme over en knapp bakketopp kan være vanskelig.
Dekkene blir å 'flyte' på lyngen og ikke gi skikkelig fremdrift eller kontrollevne.

Har noen erfaring å dele?
Post Reply