Vurderer anskaffelse av tatovering

Diskutèr tattoo, piercing eller andre former for kroppskunst.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by RH racing »

LordShaft wrote:Hehe ja der har jeg BARE hørt dårlige historier om! En kompis av meg presterte å besvime når han tok der! Så etter hva jeg har hørt, skal dette være en av de generelt tøffeste plassene å tattoovere seg på overkroppen... Men jeg har ingen egen erfaring (enda ;-) )
å besvime er jo noe di fleste kan gjøre...men da gjerne pga tom mage eller lite væske...det gjør ikke så vondt at du besvimer... men kan være ganske heavy ja... Xn min har en svær ørn på ribbeiene, over brustet og opp på halsen... ho hadde vondt... men besvimte ikke... og ho har ikke høy smert terskel...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by Shortybebeh »

Siden du ber om ærlige meninger (for du gjorde vel det?) så må jeg jo si at som dame så synes jeg nok at ankeltatovering på menn er femi ja. Annerledes hvis man har dekket leggen selvfølgelig. En enslig, enkel tatovering på ankelen på en mann gir meg automatisk tanker om femininitet ja.

Dainese-logoen er jo helt grei den, hvis du ikke har noe som betyr noe for deg.
I valg av motiv er det greit å spørre seg selv om man vil være komfortabel med å få dullion spørsmål om "hva den betyr for deg", å måtte svare at "den egentlig ikke betyr så mye for deg annet enn at du liker klærne", for deretter å få spørsmålet om "hvorfor du tok den hvis den ikke betyr noe for deg", og fortsatt være komfortabel med å svare "fordi du bare hadde lyst på noe", og få et "åh ja............." tilbake og vite at alle tenker at de er sikker på at du kommer til å angre på at du tok den om 3-7 år.. x dette spørsmålet med minst 2 ganger i uka på sommerstid og 1 gang i mnd på vinterstid, gjennomsnittlig. Det er ganske mange ganger i året, og man blir ganske fort lei uansett hva svaret ditt er...

Hadde jeg vært deg hadde jeg ventet til jeg fant noe som betød noe spesielt, eventuelt til du fant et kult motiv du kan identifisere deg med på ett eller annet nivå, og så tatt denne tatoveringen i middels til stor størrelse på et skikkelig maskulint sted; som overarm, underarm, bryst eller rygg/skulder.

My 2 cents. :)
Death Is The Road To Awe.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by Lord Erik »

Det var akkurat et slikt svar jeg var ute etter. Ikke nødvendigvis med den konklusjonen, men med det innholdet og den formen for argumentasjon. Jeg har opplevd å bli stilt identiske spørsmål om og om igjen fra jeg var vegetarianer, og det var ærlig talt utrolig slitsomt i lengden. Men det er vel ikke noe man slipper unna uansett hva man tatoverer, eller om man skiller seg ut på andre måter.

Jeg må nesten konkludere med det samme som deg, og tror jeg lar være å tatovere en "ubetydelig" tatovering på et område jeg føler meg usikker på om jeg vil ha tatovert. Takk for svar. :smt020
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by RH racing »

viss du virkelig 100% vet du vil ha en tattooering så vet du og hvor du selv vil ha den... lag den en backpiece av sykkelen din eller no :D
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by Shortybebeh »

Lord Erik wrote:Det var akkurat et slikt svar jeg var ute etter. Ikke nødvendigvis med den konklusjonen, men med det innholdet og den formen for argumentasjon. Jeg har opplevd å bli stilt identiske spørsmål om og om igjen fra jeg var vegetarianer, og det var ærlig talt utrolig slitsomt i lengden. Men det er vel ikke noe man slipper unna uansett hva man tatoverer, eller om man skiller seg ut på andre måter.

Jeg må nesten konkludere med det samme som deg, og tror jeg lar være å tatovere en "ubetydelig" tatovering på et område jeg føler meg usikker på om jeg vil ha tatovert. Takk for svar. :smt020
Hehe.. ja, man får det spørsmålet uansett hva man tatoverer, og man BLIR drittlei. Men for meg er det derfor viktig å i hvertfall være stolt over svaret. ;-)
Det er jo det som gjør at man ikke angrer på en tatovering. At man med rak rygg kan forklare hva den betyr for deg og hvorfor du har tatt den, og være stolt av den, gang etter gang etter gang!

Mannfolket sliter med det samme som deg. Han skal tatovere seg men vet ikke hva slags motiv enda. Det er viktig at den betyr noe, så vi ransaker hele livet hans for å finne noe som betyr så mye at han kan være stolt over betydningen resten av livet. Om ikke av betydningen så i hvertfall den delen av livet hans den representerer!
Ting forandrer seg jo! Tatoverer han en kawasaki på ryggen og så bytter ut sykkelen med en ducati, så kan han i hvertfall fortsette å være stolt av tatoveringen, fordi den representerer alle turene vi hadde sammen på sykkelen, alle vennene vi fikk, alle ulykkene han overlevde, den tiden i livet hvor den sykkelen var hans absolutte favoritt, ikke nødvendigvis at kawasaki er det eneste som duger. Da gjør det ikke noe å bytte sykkelmerke og fortsatt være stolt av tatoveringen.

Innerst inne vet jo bare du hva som er riktig for deg, og så lenge du er fornøyd med valgene du gjør, så er det ingen som kan få deg til å verken skamme deg eller angre. Så du må bare være ærlig med deg selv. :)
Death Is The Road To Awe.
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by ErlingSG »

Når folk spør hva tatoveringene mine betyr svarer jeg bare at "den står for hvor jævlig tøff jeg er" med et lurt smil ;)
Hva de betyr holder jeg for meg selv :)
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by RH racing »

ErlingSG wrote:Når folk spør hva tatoveringene mine betyr svarer jeg bare at "den står for hvor jævlig tøff jeg er" med et lurt smil ;)
Hva de betyr holder jeg for meg selv :)
med ett sånnt svar bør du legge noen bilder her..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by ErlingSG »

Javel? Har bare tre små tatoveringer, men er fornøyd jeg.. Inntil videre ;)

Bildene ligger her på forumet de..
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by RH racing »

ErlingSG wrote:Javel? Har bare tre små tatoveringer, men er fornøyd jeg.. Inntil videre ;)

Bildene ligger her på forumet de..
ja...derfor gidder jeg lete gjennom alt av forum sider ;) link us!!
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Post Reply