Hvordan lage fete bakgrunner i Photoshop?

Har du noen artige filmklipp eller bilder, link til det her. Photoshoptråder er også velkommen her.
User avatar
LinnSurion
Posts: 614
Joined: 26 Apr 2005 15:20

Hvordan lage fete bakgrunner i Photoshop?

Post by LinnSurion »

Da mener jeg sånna bakgrunner som f.eks.
Image
(bakgrunnen i dette bildet, og ja jeg stjelte siggen din NoName).
Har photoshop 7.0, kan jeg lage sånna bakgrunner med photoshop? Og hvis jeg kan så hadde det vært greit om noen forklarte meg.
Takk for all hjelp på forhånd.
"I have many skills"
Nothing says "I love you" like a dorullnisse
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ja du kan lage slike ja. Har selv laget denne:

Image

Skal forestille et rustent skilt og det tok meg fem minutter å lage. Nå skal det sies at jeg vil anbefale deg å laste ned litt tilleggspakker, såkalte plugins/addons da det er mye fiffige saker man får gjort da. Man kan også lage sine egne patterns, styles osv men dette krever en del ekspertise om man vil ha noe bra. Ikke alltid, mye går på prøving og feiling og det er stort sett det jeg baserer mine egne ting på :lol:

Men les tutorials først og fremst. Så sitter du og øver deg og øver deg på én og én og til slutt så kan du de utenatt og da kan du avansere og lage dine egen vri på dem, som du så kan kombinere med andre. Det blir altså basert på et såkalt sammensurium som du selv enten godtar eller sletter for hvert steg.
Slik jeg arbeider, og jeg syntes det funker greit. Try it :)
User avatar
LinnSurion
Posts: 614
Joined: 26 Apr 2005 15:20

Post by LinnSurion »

Har du noen linker til noen gode tutorials? Prøver å google litt jeg.
"I have many skills"
Nothing says "I love you" like a dorullnisse
User avatar
LinnSurion
Posts: 614
Joined: 26 Apr 2005 15:20

Post by LinnSurion »

Se på siggen min! Se hva jeg fikk til!
En dritbra sie:
http://www.n-sane.net/index.php
Veldig bra forklart. Anbefales!
"I have many skills"
Nothing says "I love you" like a dorullnisse
User avatar
LinnSurion
Posts: 614
Joined: 26 Apr 2005 15:20

Post by LinnSurion »

Takker, der var det ganske mye å bryne seg på. :D
"I have many skills"
Nothing says "I love you" like a dorullnisse
User avatar
Doffen
Posts: 404
Joined: 28 Apr 2005 17:58
Location: Trondheim

Post by Doffen »

må nesten skaffe meg photoshop jeg og da. Har aldri prøvd programmet før, så gleder meg til i morra natt :lol: men fyrer denne versjonen ejg da Adobe Photoshop CS2 9.0....
G of the week
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Skjønner at du kommer til å laste ned Doffen så jeg ville jo selvsagt anbefale deg da å velge den versjonen du selv nevner da dette er nyeste versjon. De nyere versjonene har alt det de gamle har, pluss litt til :wink: Bruker selv CS 8.0 men det er fordi jeg er lat og ikke orker og ta backup av patterns, plugins og alt sånt :lol:
User avatar
LinnSurion
Posts: 614
Joined: 26 Apr 2005 15:20

Post by LinnSurion »

Jeg har 7.0 jeg. Går greit det.
"I have many skills"
Nothing says "I love you" like a dorullnisse
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hadde det før jeg og den er helt kurant den :) Gikk over til CS 8.0 da jeg fikk litt discount :lol:
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Alt over Photoshop 2.0 Elements duger.. :P
Selv kjører jeg CS2, men liker egentlig 7.0 best.

Alle her har vel kjøpt PS selv vel? :P :P
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kjøpt er bare et ord. Et komplisert ord som har falt ut av mitt vokabular :smt045

Men, angående de nye Photoshop entusiastene der ute så har jeg én ting å si: Har du ingen kreativitet så blir det du lager til master-shit kontra master-piece. Den første perioden startet jeg bare med verktøyene for å lære meg dem. Laget ikke noe spesielt, jeg bare lærte meg hva de gjorde og hvordan man kan bruke dem. Dette er step one, for kan man ikke verktøyene så kan man ikke bruke photoshop enkelt og greit. Jeg ser på meg selv som en som er litt over nybegynner. Jeg har sett på utrolig mange bilder som har hvert helt beyond my mind. Det er saker som krever årevis med photoshop og andre slike programmer, i tillegg til et utrolig kreativt hode. Jeg personlig ble helt hekta i starten og progresjonen gikk rett til værs. Siste halvår har det vært andre ting som skole osv som har fattet min interesse, så jeg har på en måte glemt enkelte ting, og kreativiteten og interessen har ikke akkurat vært til stede. Photoshop er som Lotto. En uvitende som sjekker det ut ser ikke hvilke muligheter man har, men begrensningene. Selv jeg skjønner hvor utrolig mye man faktisk kan gjøre med dette verktøyet. Man bruker bare gangetabellen enkelt og greit. Man mikser den med dét og det bildet der, og klipper litt her osv osv.. Det er bare sitt eget hode som setter begrensningene faktisk. Har selv et 3D program som er ganske dyrt, men som jeg ikke helt fikk til, og har ei heller prøvd så mye. Skulle gjerne likt å lært meg slikt, men først så må jeg nok gå rangstigen i 2D først ja. :roll:
User avatar
LinnSurion
Posts: 614
Joined: 26 Apr 2005 15:20

Post by LinnSurion »

Jeg får faktisk til ting, er egentlig ganske stolt.
Se
Image
"I have many skills"
Nothing says "I love you" like a dorullnisse
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Vil anbefale deg å leke litt med flammene f.eks. Er veldig mange forskjellige tutorials på flammer og jeg valgte en som jeg ikke ble helt fornøyd med, men så tenkte jeg at hvorfor ikke modifisere litt selv, og slik ble mine flammer. Syntes det ble tøft :)

Image
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Det beste er å øve øve øve.. Finn deg neon tutorials du liker, og sett igang. :D
Post Reply