Hvordan løfte opp sykkelen etter velt

Har du noen artige filmklipp eller bilder, link til det her. Photoshoptråder er også velkommen her.
User avatar
MvAgustaRider
Posts: 46
Joined: 22 Jan 2009 21:48
MC: MV Agusta F4 1000R

Re: Hvordan løfte opp sykkelen etter velt

Post by MvAgustaRider »

LordShaft wrote:Det finnes vel ikke noe feil måte å løfte opp sykkelen etter velt. Så lenge du får den opp.

Men du skal huske på at din metode er mye større belastning for rygg, lår og armer. Du må bruke mye mere rein muskelkraft enn moment når du løfter opp. Noe som kan være veldig vannskelig for folk som ikke er så sterk. Som gjennomsnittsdama i Norges land!

Men at din metode er feil er bare tull. Men kanskje ikke best ;-)
Saken er bare at, prøvde å finne en film jeg ikke fant, du veldig lett kan ende opp med og kun bikke sykkelen over på andre siden, og med deg følgende etter. Ikke alltid sykkelen velter til høyre, og ikke alle som i det hele tatt skjønner/husker å sette på støtta. Så en video av en snut i statene som skulle prøve den metoden på sin harley. Ble til at han ble med sykkern over til andre siden. Jeg lo så jeg grein for å si det mildt.

Forøvrig er det ikke snakk om muskelkraft i form av armkraft, men beinkraft, ved min metode. Man skal jo ikke løfte hele sykkelen, langt der i fra. Man skal kun bikke den opp. Det er lettere enn man først tror selvom sykkelen i seg selv kanskje er veldig tung.
Som sagt er det viktig å sitte med rak rygg så man ikke feilbelaster denne, og at armene er strake. Man ønsker minst mulig belastning, og bruk av de kraftigste musklene, som vi har i beina.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hvordan løfte opp sykkelen etter velt

Post by tshansen »

Jeg er helt enig med deg MvAgusta! Jeg har selv min egen metode på å løfte opp sykkelen, noe jeg fikk gleden av å tørr trene litt på i fjor høst!

Men det er mange måter å få opp sykkelen på, der er mange forskjellige sykler med forskjellig vekt. Og hva som er best er hvilken teknikk nettopp du er vant til og føler deg komfortabel med. Jeg har selv sett video der sykkelen bikket for langt å knuste på andre sida også ;-) Lei den... hehe.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply