Nytt actionkamera fra Nikon

Har du noen artige filmklipp eller bilder, link til det her. Photoshoptråder er også velkommen her.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Nytt actionkamera fra Nikon

Post by tshansen »

Jeg var faktisk ikke klar over at Garmin hadde en slik versjon av kamera. Men det er som du sier, beste måten å betjene kamera på. Da kan en hele tiden skru av og på... Men, står det i standby modus hele tiden? Altså kamera skrues på også skyver en for å filme (som gopro) eller starter kamera øyeblikkelig å filme når en skrur på kamera (betjener knappen på toppen)

Batteri er helt klart det som er ankepunktet på slike kamera. Hadde vært fantastisk å hatt et som det gikk an å bruke i 6 - 7 timer før det måtte lades. Ikke 1,5 timer [-(
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Nytt actionkamera fra Nikon

Post by ojda »

Garmin sine kameraer styres vel også via gps`n. I vertfall fra de nye.
Veldig greit om det er montert annet sted en på hjelmen :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Nytt actionkamera fra Nikon

Post by supermons »

Sony sitt har vel også samme formen.

Jeg har vært fornøyd med mitt GoPro, men det er en utgammel versjon jeg ikke har brukt så mye i det siste :P
User avatar
Baffin
Posts: 45
Joined: 03 Nov 2015 22:07

Re: Nytt actionkamera fra Nikon

Post by Baffin »

:D
Last edited by Baffin on 30 Aug 2016 20:45, edited 1 time in total.
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Image
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Nytt actionkamera fra Nikon

Post by The Cowboy »

LordShaft wrote:Jeg var faktisk ikke klar over at Garmin hadde en slik versjon av kamera. Men det er som du sier, beste måten å betjene kamera på. Da kan en hele tiden skru av og på... Men, står det i standby modus hele tiden? Altså kamera skrues på også skyver en for å filme (som gopro) eller starter kamera øyeblikkelig å filme når en skrur på kamera (betjener knappen på toppen)

Batteri er helt klart det som er ankepunktet på slike kamera. Hadde vært fantastisk å hatt et som det gikk an å bruke i 6 - 7 timer før det måtte lades. Ikke 1,5 timer [-(
Du kan skru av og på kamera med egen knapp på siden.. Men du kan og skru på kamera ved å skyve "filme" knappen frem.. Men det står ikke i stand-by til du bruker det etter du har skrud det på.. Det slår seg selv av etter en liten stund.. Men det er bare en flikk frem med knappen, så tilbake og frem igjen så filmer du..
Husker ikke i farten hvor lenge det står i stand-by før det slår seg av, eller om man kan forandre på dette.. Men har selv kjørt med det og skrudd det av og på (filming - ikke filming), uten at det har slått seg av i mellom..

Men det er bare å ta en rask titt i speilet om lampen lyser så ser man fort om det er på eller ikke.. (lyser grønt - kamera er på, blinker rødt - kamera filmer, ikke lys - naturlig nok, kamera er av.. hehe)

Slik jeg har merket det, kan man ikke gå rett fra "dødt" til filming, men man må først slå det på..
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Nytt actionkamera fra Nikon

Post by The Cowboy »

ojda wrote:Garmin sine kameraer styres vel også via gps`n. I vertfall fra de nye.
Veldig greit om det er montert annet sted en på hjelmen :thumleft
Det styres ikke via GPS, men man har en GPS på elite modellen (den jeg har) men man må bruke garmin sin videoredigering, og laste ned rett til det programmet om man vil ha GPS datan med i filmen..

Dog finnes det en app man kan laste ned til telefonen, hvor man kan sjekke at kamera filmer rett og slik (om man har den på hjelmen er det ikke lett å se om vinkel og slikt er korrekt..) og det var noen andre duppeditter med den appen, men jeg sletta den da jeg syns det var plagsom å bruke..
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Nytt actionkamera fra Nikon

Post by knutk »

The Cowboy wrote:
ojda wrote:Garmin sine kameraer styres vel også via gps`n. I vertfall fra de nye.
Veldig greit om det er montert annet sted en på hjelmen :thumleft
Det styres ikke via GPS, men man har en GPS på elite modellen (den jeg har) men man må bruke garmin sin videoredigering, og laste ned rett til det programmet om man vil ha GPS datan med i filmen..

Dog finnes det en app man kan laste ned til telefonen, hvor man kan sjekke at kamera filmer rett og slik (om man har den på hjelmen er det ikke lett å se om vinkel og slikt er korrekt..) og det var noen andre duppeditter med den appen, men jeg sletta den da jeg syns det var plagsom å bruke..
Har oppfattet det slik at VIRB også kan styres fra GPS Zumo LM390/590?

Uansett, spennede at Garmin hiver seg på.
GoPro har vært konge på haugen, men de har jobbet lite med brukervennlighet.
Når firma som Garmin og Nikon hiver seg på med sine resurser bidrar det til å puste alle aktørene i nakken Dette gagner oss alle, uanset hvilket merke vi velger :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Nytt actionkamera fra Nikon

Post by Tommas »

Så ikke dumt ut TomTom Bandit heller. Tipper vi får en solid evolusjon i årene fremover.

Konkurranse er bra :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Nytt actionkamera fra Nikon

Post by ojda »

knutk wrote:
The Cowboy wrote:
ojda wrote:Garmin sine kameraer styres vel også via gps`n. I vertfall fra de nye.
Veldig greit om det er montert annet sted en på hjelmen :thumleft
Det styres ikke via GPS, men man har en GPS på elite modellen (den jeg har) men man må bruke garmin sin videoredigering, og laste ned rett til det programmet om man vil ha GPS datan med i filmen..

Dog finnes det en app man kan laste ned til telefonen, hvor man kan sjekke at kamera filmer rett og slik (om man har den på hjelmen er det ikke lett å se om vinkel og slikt er korrekt..) og det var noen andre duppeditter med den appen, men jeg sletta den da jeg syns det var plagsom å bruke..
Har oppfattet det slik at VIRB også kan styres fra GPS Zumo LM390/590?

Uansett, spennede at Garmin hiver seg på.
GoPro har vært konge på haugen, men de har jobbet lite med brukervennlighet.
Når firma som Garmin og Nikon hiver seg på med sine resurser bidrar det til å puste alle aktørene i nakken Dette gagner oss alle, uanset hvilket merke vi velger :thumleft
Samme konklusjon her :thumleft
Mener det var en app på min zumo590 til actioncam :-k
Skal sjekke når jeg kommer hjem :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Nytt actionkamera fra Nikon

Post by ojda »

Sitat fra link under.

VIRB® Compatible

zūmo 590LM is compatible with our VIRB action cameras (sold separately). Control VIRB using your zūmo display and you can easily record and relive every ride.


https://buy.garmin.com/en-US/US/on-the- ... 45273.html


Rett skal være rett 8)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
joo
Posts: 152
Joined: 13 Oct 2011 19:53
MC: BMW GSA 2018
BMW GS 2007
BMW R80GS 1995
Yamaha veldigammel XT600

Re: Nytt actionkamera fra Nikon

Post by joo »

Den Nikonen så svært bra ut!
Når de nå ENDELIG begynner å selge Oculus Rift (har venta lenge, noen år...) så vil dette bli en helt ny verden :thumleft

Og så må man sannsynligvis sette seg ned og bygge en rå PC med grafikkort fra øverste hylle...
Her tror jeg det vil gå mye penger bare brillene blir å få tak i, er nok en backorder som man ikke har sett maken til.
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Nytt actionkamera fra Nikon

Post by The Cowboy »

ojda wrote:Sitat fra link under.

VIRB® Compatible

zūmo 590LM is compatible with our VIRB action cameras (sold separately). Control VIRB using your zūmo display and you can easily record and relive every ride.


https://buy.garmin.com/en-US/US/on-the- ... 45273.html


Rett skal være rett 8)
Det der hadde ikke jeg fått med meg :P hehe
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Nytt actionkamera fra Nikon

Post by Spiritofwinter »

joo wrote:Den Nikonen så svært bra ut!
Når de nå ENDELIG begynner å selge Oculus Rift (har venta lenge, noen år...) så vil dette bli en helt ny verden :thumleft

Og så må man sannsynligvis sette seg ned og bygge en rå PC med grafikkort fra øverste hylle...
Her tror jeg det vil gå mye penger bare brillene blir å få tak i, er nok en backorder som man ikke har sett maken til.
Lenge siden jeg prøve Oculus Rift første gang, og snart et år siden et par kollegaer av meg kjøpte seg til å ha hjemme.
Post Reply