Musikk-lyd på filmklippp :-(

Har du noen artige filmklipp eller bilder, link til det her. Photoshoptråder er også velkommen her.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Musikk-lyd på filmklippp :-(

Post by Bikeridr »

jhn wrote:
Forøvrig, denne er "privat", så den får vi ikke sett. Du må sette videoer til "offentlig".
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Musikk-lyd på filmklippp :-(

Post by jhn »

Bikeridr wrote:
jhn wrote:Hvordan legger man inn en video her sånn at videoen vises, og ikke bare linken?
Tenker du på å få opp "videoruta", slik som f.eks dette?
[youtube][/youtube]

I såfall, så må du ha videoen din "aktiv" i nettleseren. Da kopierer du hele linken, fra og med "https" til og med all teksten etter "watch?v="
Så trykker du "youtube", den høyreste knappen i innleggskrivervinduet og kopierer youtubelenken imellom de to youtube-brakettene som popper opp.
Merk, du kan ikke bruke "forkortelser" som "youtu.be" eller der det står "feat" etter den der bokstavkoden etter "watch?v="
Ja, det er det jeg tenker på.
Jeg har linket til YT før med den YT-knappen, og det har gått helt fint.
Men hva mener du med "aktiv i nettleseren"? .... litt ekkelt å avsløre all min kunnskapsløshet offentlig, men ...
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Musikk-lyd på filmklippp :-(

Post by Toven »

Jeg har musikk som blir blokkert i noen land, er vel bare tyskland som er så nazi å blokkerer men (hehehehhe)

Det jeg må gjøre er å godta at videon inneholder musikk fra insert-artist og at jeg ikke kan tjene penger på videon, men at artisten via annonse/reklame vil det.. Så får jeg beholde musikken 8)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Musikk-lyd på filmklippp :-(

Post by Bikeridr »

jhn wrote: Men hva mener du med "aktiv i nettleseren"? .... litt ekkelt å avsløre all min kunnskapsløshet offentlig, men ...
Sånn at du har klikket på akkurat den videoen (og evt satt den på pause) og da har selve video-url'en oppe i adressefeltet i nettleseren.
Og nei, det er ikke ekkelt å avsløre kunnskapsløshet, det er tvert imot helt ålreit, (ok, flauingene som ikke tør å avsløre sin kunnskapsløshet blir jo gratispassasjerer), for da får man utvekslet erfaringer. Masse jeg også ikke forstår, men får svar på når jeg må krype til korset og spørre :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Musikk-lyd på filmklippp :-(

Post by DrGreve »

Her skal dere få løsningen på alle deres problemer med youtube :)
Når dere er innlogget så trykk på avataren din oppe til høyre, deretter skaperstudio. Da får dere opp en meny til venstre, trykk på opprett og deretter på den blå linjen øverst hvor det står "Har du forskjellig musikk i videoen din? Ta en titt på de aktuelle retningslinjene for opphavsrett?"
Da får dere opp musikk som ikke gir noen begrensninger men som også er annonsestøttet. Det tar fra deg muligheten til å tjene penger på videoen, den overtar opphavsrettighaveren.
Er du i tvil om sangen er sperret i hele verden eller i enkelte land, kan du søke på sangtittel eller artist i søkefeltet og sjekke ved å trykke på sangen/søkeresultatet.

Image
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Musikk-lyd på filmklippp :-(

Post by Bikeridr »

Toven wrote:Jeg har musikk som blir blokkert i noen land, er vel bare tyskland som er så nazi å blokkerer men (hehehehhe)
Akkurat det ser ikke jeg på som noen ulempe, da jeg har et anstrengt forhold til akkurat det landet, så selv tenker jeg å aktivt velge musikk som er blokkert akkurat der 8)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Musikk-lyd på filmklippp :-(

Post by Bikeridr »

DrGreve wrote:Her skal dere få løsningen på alle deres problemer med youtube :)
Når dere er innlogget så trykk på avataren din oppe til høyre, deretter skaperstudio. Da får dere opp en meny til venstre, trykk på opprett og deretter på den blå linjen øverst hvor det står "Har du forskjellig musikk i videoen din? Ta en titt på de aktuelle retningslinjene for opphavsrett?"
Da får dere opp musikk som ikke gir noen begrensninger men som også er annonsestøttet. Det tar fra deg muligheten til å tjene penger på videoen, den overtar opphavsrettighaveren.
Er du i tvil om sangen er sperret i hele verden eller i enkelte land, kan du søke på sangtittel eller artist i søkefeltet og sjekke ved å trykke på sangen/søkeresultatet.

Image
Takk for tips. Se det, da lærte jo jeg også noe nytt uten å måtte avsløre min kunnskapsløshet offentlig. :lol:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Musikk-lyd på filmklippp :-(

Post by Toven »

Bikeridr wrote:
Toven wrote:Jeg har musikk som blir blokkert i noen land, er vel bare tyskland som er så nazi å blokkerer men (hehehehhe)
Akkurat det ser ikke jeg på som noen ulempe, da jeg har et anstrengt forhold til akkurat det landet, så selv tenker jeg å aktivt velge musikk som er blokkert akkurat der 8)
Haha, ikke sant \:D/
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Musikk-lyd på filmklippp :-(

Post by jhn »

Prøver igjen
[youtube][/youtube]

Nå hadde jeg videoen oppe å gikk, kopierte hele adressen øverst på skjermen, trykket på YT-knappen og limte inn adressen i mellom YT-klammene ... sånn gikk det
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Musikk-lyd på filmklippp :-(

Post by Toven »

jhn wrote:Prøver igjen
[youtube][/youtube]

Nå hadde jeg videoen oppe å gikk, kopierte hele adressen øverst på skjermen, trykket på YT-knappen og limte inn adressen i mellom YT-klammene ... sånn gikk det
Privat den videon
User avatar
Ambro
Posts: 453
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: Musikk-lyd på filmklippp :-(

Post by Ambro »

Nevnte denne i Busa sin tråd, men tar der her også.

https://incompetech.com/music/

Her ligger det musikk som er fritt tilgjengelig så lenge du legger til i beskrivelsen av videoen hvor du har hentet den fra, du kan også tjene penger på videoen på youtube selv om du bruker denne musikken.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Musikk-lyd på filmklippp :-(

Post by DrGreve »

jhn wrote:Prøver igjen
[youtube][/youtube]

Nå hadde jeg videoen oppe å gikk, kopierte hele adressen øverst på skjermen, trykket på YT-knappen og limte inn adressen i mellom YT-klammene ... sånn gikk det
Sett videoen til offentlig og prøv på nytt,
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Musikk-lyd på filmklippp :-(

Post by Bikeridr »

jhn wrote:Prøver igjen
[youtube][/youtube]

Nå hadde jeg videoen oppe å gikk, kopierte hele adressen øverst på skjermen, trykket på YT-knappen og limte inn adressen i mellom YT-klammene ... sånn gikk det
Først og fremst: Du må fjerne alt f.o.m "&index", deretter må du sette videoen til offentlig, jfr DrGreves innlegg. Hvis ikke, så får dine forumkompiser opp kun dette:
Image
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Musikk-lyd på filmklippp :-(

Post by jhn »

[youtube][/youtube]
:thumleft
Takker og bukker.
Det står Skjøtningberg, men det er jo når vi forlater plassen. Ei bitte lita frafløtta bygd et par mil fra Kjøllefjord
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Musikk-lyd på filmklippp :-(

Post by Bikeridr »

jhn wrote:[youtube][/youtube]
:thumleft
Takker og bukker.
Det står Skjøtningberg, men det er jo når vi forlater plassen. Ei bitte lita frafløtta bygd et par mil fra Kjøllefjord
Se der, ja.. Nå ble det bærre lækkert :thumleft
Den TDM'en jeg hadde i Norge var en grusdödare, men jeg er ikke redd for grusveier med FJR'en jeg har nå heller, så det blir nok en jævlig bra tur opp til Slettnes Fyr, som jeg ser det :D
Post Reply