Statens Vegvesen fersker seg på høyt nivå

Har du noen artige filmklipp eller bilder, link til det her. Photoshoptråder er også velkommen her.
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Statens Vegvesen fersker seg på høyt nivå

Post by Mantis »

http://www.adressa.no/streaming/nyheter ... 711266.ece
:lol:

"Høyeste hastighet på en moped var 78 km/t."
Enten er det noe riv ruskene galt med den rampa eller så er dette bare mopeder som har fjernet en liten blombering..
Hva hadde sjedd om de hadde benka min da?
"Høyeste hastighet på en moped var over 100 km/t." Hadde det stått da...
Ikke det at jeg skryter av det, men tror de hadde fått seg en god bakoversveis om de så det ja :D
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

Har blitt stoppa, og skulle på rulla med sykkelen min. Den runda 100km/t og da stoppa dei og begynte å gni seg i hendene, heilt til eg tok fram vognkortet og pekte på 124ccm. Blei sure miner på dei då... :D
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Smalababb wrote:Har blitt stoppa, og skulle på rulla med sykkelen min. Den runda 100km/t og da stoppa dei og begynte å gni seg i hendene, heilt til eg tok fram vognkortet og pekte på 124ccm. Blei sure miner på dei då... :D
Haha!
Det må være verdens deiligste følelse :D
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

Smalababb wrote:Har blitt stoppa, og skulle på rulla med sykkelen min. Den runda 100km/t og da stoppa dei og begynte å gni seg i hendene, heilt til eg tok fram vognkortet og pekte på 124ccm. Blei sure miner på dei då... :D
Blev dom sura för att de inte fick sätta dit dig, eller för att de hade kastat bort tid på att "moppe-testa" en lätt mc?
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

rerell wrote: Blev dom sura för att de inte fick sätta dit dig, eller för att de hade kastat bort tid på att "moppe-testa" en lätt mc?
Litt begge deler tenker eg.
Men det beste var at han som skulle køyre sykkelen på tralla ikkje fant kicken... venta i 2min før eg viste han start knappen, og så gjekk det 1min før han fant ut at han måtte holde inne clutchen samtidig som han trykka på start knappen! 8)

Og ja Mathiazz, var deilig følelse.
Blei stoppa dagen etter eg solgte px'n, den blei og stoppa i kontroll og greide 70 på tralla... Men den gjekk gjennom! :lol:
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

Hadde en kamerat som kjørte en trimma Camino,og den gjorde 85-90,men hver gang det var kontroll med rampe utenfor skolen ble han bare vinket forbi...."det går jo ikke ann å trimme en automat" sa de :lol: Dette er 14-15 år siden da.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Desmo-Dude wrote:Hadde en kamerat som kjørte en trimma Camino,og den gjorde 85-90,men hver gang det var kontroll med rampe utenfor skolen ble han bare vinket forbi...."det går jo ikke ann å trimme en automat" sa de :lol: Dette er 14-15 år siden da.
haha! Var tider før. Nå skal alle tas, samma hva :?
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Hvor mye tåler disse rullene sånn egentlig? Var jo kontroll på skolen i høst dagen før jeg var ferdig med å skru. Hadde jeg blitt ferdig en dag tidligere hadde jeg kanskje måttet på rulla? Tviler ikke et sekund på at de gutta der ikke ser forskjell på en RS 50 og en RS 250... Og hvordan funker det når du f. eks. nettopp er ferdig med en motoroverhaling og holder på med innkjøring?
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

inunf wrote:Hvor mye tåler disse rullene sånn egentlig? Var jo kontroll på skolen i høst dagen før jeg var ferdig med å skru. Hadde jeg blitt ferdig en dag tidligere hadde jeg kanskje måttet på rulla? Tviler ikke et sekund på at de gutta der ikke ser forskjell på en RS 50 og en RS 250... Og hvordan funker det når du f. eks. nettopp er ferdig med en motoroverhaling og holder på med innkjøring?
Da vil jeg tror du får en lapp om at du må vise den på statens vegvesen om en månedstid :wink:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Med tanke på at den trallen ikke tar hensyn til luftmostand og jeg har toppfart dreving på mopeden fordi jeg kjørte mye på motorvei med den ville jeg nådd kanskje 140 på den trallen, men i realiteten klarer jeg ikke å dra ut 6. giret på den på flaten.
- Skyt her -
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Blir omtrent som det jeg håper på når jeg er ute med DR-Z'en. Å bli stoppet i mopedkontroll med en tung MC......... En kan jo alltids drømme. :lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

Eike_Oak wrote:Med tanke på at den trallen ikke tar hensyn til luftmostand og jeg har toppfart dreving på mopeden fordi jeg kjørte mye på motorvei med den ville jeg nådd kanskje 140 på den trallen, men i realiteten klarer jeg ikke å dra ut 6. giret på den på flaten.
Motorveg med en mopped?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

.
Last edited by Banditbiker on 07 Nov 2008 09:16, edited 1 time in total.
User avatar
derbi sm
Posts: 653
Joined: 31 Jan 2007 00:13
Location: tromsø

motorvei

Post by derbi sm »

e ikke det ulovlig? :roll: hehe.. men et e vel ikke så farlig :D
Tempo Corvette 380 73 modell
------------------------------------------------------
derbi supermotard med gianelli eff.anlegg 50ccm
_______________________________________
hva har jeg sagt om å kjøre fra en ferrari med derbien din?
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

RH racing wrote:
Eike_Oak wrote:Med tanke på at den trallen ikke tar hensyn til luftmostand og jeg har toppfart dreving på mopeden fordi jeg kjørte mye på motorvei med den ville jeg nådd kanskje 140 på den trallen, men i realiteten klarer jeg ikke å dra ut 6. giret på den på flaten.
Motorveg med en mopped?
Kjørte motorvei ca 25% av tiden jeg kjørte med moped, var slik jeg ble tatt for trim. Bor så nærmt motorvei at det er såvidt lettsykkelen får bli varm før jeg farer ut i akseleraksjonsfeltet.

Men tro det eller ei, mopeden min klarte seg langt bedre i akseleraksjonsfeltet enn mange biler, men forskjellen var kanskje at jeg dro girene litt lengre ut :P
- Skyt her -
Post Reply