Var med och hämtade ut en ny hoj...

Har du noen artige filmklipp eller bilder, link til det her. Photoshoptråder er også velkommen her.
Gixxerman

Re: Var med och hämtade ut en ny hoj...

Post by Gixxerman »

Har lånt meg en slik idag og det var noe helt annet gitt, men faktisk veldig artig. Et helt annet register, men når den kommer så går den veldig bra faktisk :) Bra demperkomponenter, veldig stabile og lettdoserte bremser, fin kjørestilling(sport), artid lyd med akra potte osv.

Om det er noe som trekker ned for min del, så er det gummi på fothvilerne. Jeg skjønner hvorfor, men det hører ikke hjemme på en sportsykkel. Føler jeg glir av hele tiden. Og jo, innsprøytingen burde ordnes på, for den kan oppleves litt rykkete, dog lærer man seg fort å kompensere for dette.
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Var med och hämtade ut en ny hoj...

Post by FV »

Hva er det egentlig som gjør at folk ikke kjøper BMW? De lager jo tøffe sykler!
Er det prisen som er avskrekkende?
Gixxerman

Re: Var med och hämtade ut en ny hoj...

Post by Gixxerman »

Registeret i en rekkefirer er mye enklere å vite hva som foregår. Prøv en slik(R1200S) så skjønner du. Er slapt ganske langt opp, men plutselig så kommer den. Spennende å prøve da.
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Re: Var med och hämtade ut en ny hoj...

Post by TheDuke2 »

Utseendet er det mest avskrekkende for min del ,synes BMW lager jævlig stygge sykler.
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Var med och hämtade ut en ny hoj...

Post by tshansen »

Der må jeg nødt å støtte deg!

BMW lager så stygge sykler at jeg ikke hadde tatt imot en om jeg fikk den kastet etter meg! Har ikke noe med sykkel design å gjøre!

Kan hende det er gode sykler å kjøre, driftsikre osv. Men hjelpe meg. Du skal jo like det du sitter på også! [-(
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: Var med och hämtade ut en ny hoj...

Post by MowZ »

stygg men ikke noe med design og gjøre? jeg hadde tatt en og prøvd, og evt solgt den hvis jeg fikk den slengt etter meg :D
BMW S1000RR, Simply the best!
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Var med och hämtade ut en ny hoj...

Post by FV »

LordShaft wrote:Der må jeg nødt å støtte deg!

BMW lager så stygge sykler at jeg ikke hadde tatt imot en om jeg fikk den kastet etter meg! Har ikke noe med sykkel design å gjøre!

Kan hende det er gode sykler å kjøre, driftsikre osv. Men hjelpe meg. Du skal jo like det du sitter på også! [-(
Jeg liker jo å vite at det jeg sitter på er trofast og fungerer når det skal. Lystrer det minste vink. Litt sånn som jeg liker damer :)
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Re: Var med och hämtade ut en ny hoj...

Post by TheDuke2 »

Jo, men jeg synes jo det er topp om dama ser bra ut også :P
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
Gixxerman

Re: Var med och hämtade ut en ny hoj...

Post by Gixxerman »

Ofte lett og dømme ut ifra bilder. Har selv prøvd denne sykkelen en del dager nå, og jeg er positivt overrasket både hva kjøreferdigheter og utseende angår.
Kjempeartig alternativ til R-sykkel, men som sikkert har en mye snillere forsikring. Den har ikke den villheten i seg, men er absolutt ingen sinke, og har gode kjøreegenskaper.

En del sykler trenger man å se på en del før man skjønner at den ikke er så ille utseendemessig likevel. Akkurat som zuki Hayabusa. Greit, det finnes helt klart finere sykler, men enkelte sykler er designet etter andre normer og regler. Klarer man å godta det, så er det plutselig en del andre sykler som åpenbarer seg også...
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Var med och hämtade ut en ny hoj...

Post by inunf »

Joda, artig sykkel, men hadde liksom sett for meg bedre bunndrag fra en 1200. Flyttet seg helt ok på toppen, men den store fartsfølelsen var ikke til stede. Registeret var ganske kjedelig. Var ikke mye "plutselig" over den power delivery'en der.

Men som jeg sa til deg, er jo kult med noe litt "annerledes". Sportssykel med boxer er ikke noen dårlig idè, får jo lavt tyngdpunkt og gode kjøreegenskaper. Må si at kjøreegenskapene var det som imponerte mest.
Gixxerman

Re: Var med och hämtade ut en ny hoj...

Post by Gixxerman »

Lavt tyngdepunkt er det vel ikke, den blir omtalt som top heavy av de fleste, og der skal jeg si meg enig. Dog, syntes jeg den er fin og stabil i sving, men trenger litt mer commitment for å kaste inn i sving. :)
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Var med och hämtade ut en ny hoj...

Post by inunf »

What? Harald sa at det var lavt tyngdepunkt pga. boxermotoren, og det er jeg enig i. Den kjentes mye "lettere" ut enn f. eks. ZX6 07, som tross alt har kjøreegenskaper som en blåhval.

Men fin og stabil var den.
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Var med och hämtade ut en ny hoj...

Post by FV »

inunf wrote:What? Harald sa at det var lavt tyngdepunkt pga. boxermotoren, og det er jeg enig i. Den kjentes mye "lettere" ut enn f. eks. ZX6 07, som tross alt har kjøreegenskaper som en blåhval.

Men fin og stabil var den.
Hehe, som en blåhval? Den må du utdype nærmere!
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Var med och hämtade ut en ny hoj...

Post by inunf »

Tja, blåhvaler liker ikke å svinge, gjør de? Diger, tung, klumpete og fæl. Kjedelig register. Ikke noe for meg.
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Var med och hämtade ut en ny hoj...

Post by FV »

inunf wrote: Ikke noe for meg.
Det kan så være, men å si at en 600R ikke liker å svinge og at den er tung blir å tøye grensene litt langt. Men jeg forstår, det er ikke en RS250 ;)
Post Reply