Klim Badland (ny 2015)

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by ashland »

Så Bike Trollhättan hadde salg på bl.a. Badland til en trivelig pris :thumleft

http://www.biketrollhattan.se/advanced_ ... cription=1
fun is not a straight line
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by freddy123 »

Fint med tilbud men ugeldigvis for meg så har de bare i str dverg eller mammut :) så da Blirre ikke no derfra men kraftig reduserte priser var det ihvertfall :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by The Cowboy »

Ser ut til å være god kvalitet på dette og..
Har du noen erfaringer med disse plaggene fra dette merke?

Har jo selv alive fra sharkspeed, og kan ikke si det er over toppen kvalitet på det akkurat! Funker så lenge det ikke drypper fra himmelen.. hehe!
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by JohnnyTh »

Jeg er litt overrasket over at du syntes Rukka Armas var for varm over 25°C. Kanskje brannmannen er litt følsom for høye tempraturer? :D Jeg har selv Armas og synes ikke det er noe problem. Selv i 30°C så var det helt greit. Men jeg må innrømme at når tempen krøp opp i 42°C så ble det varmt.
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by JLafton »

Hei.
Jeg kjøpte meg Badland 2015mod.bukse og jakke på sensommeren, å jeg angrer ikke ett sekund, selvom det koster er det faktisk verdt det i mine øyne.
Har kjørt i alt fra steikende sol til høljregn og nå for noen dager siden kjørte jeg når det var 1-2c ute, å jeg hadde da Aklima doublewool under. Det holdt meg veldig varm, kunne nok fint brukt en tynnere ullbekledning da dressen er helt vindtett og holder kulda ute.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by tshansen »

Hallaien JLafton. Slikt liker vi å høre. Er virkelig mye med denne dressen jeg liker. Hvordan fungerer luftingen på denne dressen? Funker den slik som de viser?

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by JLafton »

Luftingen fungerer veldig bra, på de varmeste dagene har jeg kunn åpnet de lange åpningene framme på låra, åpningene på siden av brystet og de nederste på armene. Så jeg tror det skal gå ganske greit å kjøre i enda varmere klima om man åpner alle, da får man jo også igjennomluftning.

Det er jo nesten gøy å kjøre i regnvær når vannet bare preller av dressen \:D/

Veldig positiv til alle tilpasningene man har med stropper på bein og armer, da får man en veldig fin tilpasning. Alt av beskyttelse sitter som støpt, så her flytter ingen ting rundt, å det er veldig betryggende om det skulle gå gærli :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by tshansen »

Kutt ut... det kribler noe jævlig i Mastercardet

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by JLafton »

Haha =D> Skal love deg at det blir en helt annen opplevelse å kjøre MC hvis du investerer i KLIM :D
Å jeg er ingen medeier eller har noe med importøren å gjøre.
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by Flanker »

Trenger ikke dra på så jævlig som en Badlands for å bli lykkelig vettu, LordShaft! Det holder fint med en Overland også ;-)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by tshansen »

Er den like gode luftinger på? Er den like vanntett?

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by Flanker »

Guaranteed to keep you dry... Punktum! Etter 4 timer i mer eller mindre øsende regn på motorvei var det fuktgjennomslag til bjøllene, ettersom sitte- og buksestilling gjorde at det dannet seg en stillestående vanndam akkurat der. Da slår det til slutt igjennom membranen, noe som også ville skjedd med Badlands og alt annet tøy med Gore- eller SvindelTex.

Lufting: Testet i +26 på det varmeste i sommer, og null problem så lenge du er i bevegelse. Luftingen på lårene var nesten for mye.

Det er en langt mer minimalistisk dress enn Badlands, og du går vel også glipp av noe beskyttelse for brystet. Men så er prisen også mer minimalistisk, og ikke minst ser den jævlig bra ut (IMO)!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by tshansen »

Jeg kan ikke annet en å stole på den reviewen der flanker. Skal kikke litt på den dressen også.

Men jeg har en liten sjukdom at jeg liksom må kjøpe toppmodellen for det skal liksom være det beste... forklar det den som kan hehe

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by knutk »

LordShaft wrote:Jeg kan ikke annet en å stole på den reviewen der flanker. Skal kikke litt på den dressen også.

Men jeg har en liten sjukdom at jeg liksom må kjøpe toppmodellen for det skal liksom være det beste... forklar det den som kan hehe

Note4
Om jeg skal pirke litt er ikke Badlands topp-modellen. Adventure Rally er, og den koster 50% mer enn Badlands. :redface

Sikler selv på Badlands jakken. Har allerede buksa, og venter på at min 10 år gamle Rukka skal bli utslitt og begynne å slippe inn vann (men det ser ut som det skal ta sin tid).

Badlandsjakka er den rimligste Klimjakka med 3-lags laminert Goretex. Om jeg forstår det rett vil det si at i tillegg til at Goretex er laminert til ytterstoffet er den også beskyttet på baksiden, en form for Sandwich konstruksjon som stabiliserer membranen og gjør det hele mer slitesterkt (Rukkajakka mi har 3lags Goretex, og er pottetett etter 10 år og MYE brukt)

Adventure Rally jakka har masse stasj som i iallfall undertegnede absolutt ikke ser behov for. Fullstendig overkill utfra mitt behov. Men Badlands står på fremtidig handleliste.

Klims utstyr ligger generelt i øvre skala prismessig. Kvaliteten er så langt jeg kan se upåklagelig. De skiller seg ut fra sine konkurrenter ved at de ikke leverer utagbart innerfor. På den andre siden har de flere glidelåser for lufting (her går de Rukka en høy gang). Glidelåsene er vanntette, men hva som skjer etter flere års bruk gjenstår å se.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by Snikkeren »

Klim Apex er også 3-lags GoreTex, og en en smule rimeligere enn Badlands.
Post Reply