Erfaring etter en tur med 12V varmeklær.

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Erfaring etter en tur med 12V varmeklær.

Post by ojda »

2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Erfaring etter en tur med 12V varmeklær.

Post by tshansen »

Ride Bergen selger Gebring
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Erfaring etter en tur med 12V varmeklær.

Post by ojda »

Litt vanskelig for andre å avgøre hva som holder for deg.
Å jeg tror nok helt klart du vil synes en vest med varme i kragen er "bare helt fantastisk" :thumleft

Faktorer som kommer inn ved valg er også pakkstørrelse (ei jakke tar mye plass i kofferten) :(

Bruk som jakke når man ikke er på sykkelen?
Pris, og ikke minst strømkilde.

Ta deg god tid til å tenke igennom hva du er best tjent med [-X
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Erfaring etter en tur med 12V varmeklær.

Post by mekkern »

Jeg gikk for vest med usb kontakt/ batteri.
Dette av mulighet til å kunne bruke vesten som fritidsplagg til andre ting også.og mindre pakkplass.

Gjennom sist sesong/høst så brukte jeg den en del og er fornøyd med varmenivå og fleksibilitet.

Sto stille flere steder og hadde det lunt og godt mens mange klaget på kulda.
https://www.varmekle.no/no/Product/Deta ... eteknologi
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Erfaring etter en tur med 12V varmeklær.

Post by Kant1 »

Som "trendsetter" på disse gubbejakkene, så TROR jeg, du vil bli mest fornøyd med jakke.
Armene er eksponert for mye fartsvind på en Speed Triple, og JEG ville absolutt ikke valgt bort det å få varmet opp de opp.
Og min erfaring etter 4 sesonger med gubbejakke, er at det er verd hver krone. :thumleft
Pluss moms, og renter.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Flattop
Posts: 228
Joined: 22 May 2007 00:16
MC: BMW K 1200 LT 2003
Location: Vegsund, Ã…lesund

Re: Erfaring etter en tur med 12V varmeklær.

Post by Flattop »

Jakka som selges fra Varmekle er tynn. Pakker du den ned tar den liten plass.

Har du den på så bygger den ikke mye under dressen.

Kan benyttes som jakke etter kjøreturen også. Den ser 'normal' ut.

Den tåler ikke regn, så der er jo noen begrensninger på i hvilket vær du bruker den som ytterjakke. Det er vindstopper i den.

Vil anbefale å kjøpe jakke, jeg har en vest fra Oxford også, men mener at varmen i ermene er en stor fordel.

Buksen som hører til er litt mer av stillongs/treningtights variant.
Last edited by Flattop on 02 Feb 2019 21:19, edited 1 time in total.
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Erfaring etter en tur med 12V varmeklær.

Post by Borg »

Var innstilt på en vest, men da ble det jakke :)
Her var det jo også med fjernkontroll samt tilkopling til batteriet.
løsprisen på disse var ikke snaue :shock:
Dette bør gjøre underverker på jobbpendlinga på vårparten :thumleft
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Erfaring etter en tur med 12V varmeklær.

Post by Kant1 »

Borg wrote: Dette bør gjøre underverker på jobbpendlinga på vårparten :thumleft
I den grad det er verd noe... det har du mitt ord på at det vil gjøre
;-)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Erfaring etter en tur med 12V varmeklær.

Post by ojda »

Gratulerer, å jeg satser 2 Kvikklunsj på at kant1 har rett =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Erfaring etter en tur med 12V varmeklær.

Post by mekkern »

Litt varme på kroppen gjør underverk ja.. :thumleft
Tommy66
Posts: 1
Joined: 17 Feb 2019 15:39
MC: kxz mountain claimber

Re: Erfaring etter en tur med 12V varmeklær.

Post by Tommy66 »

Flattop wrote:Gikk i høst til innjøp av varmejakke og -bukse fra en herværende forhandler.

https://www.varmekle.no/Product/Details ... ll-12-volt

og

https://www.varmekle.no/Product/Details ... se-12-volt

Kom meg ikke ut i fjor for å teste ut klærne men i dag var anledningen her.
8.5 grader og regnbyger. Utvilsomt et perfekt vær for å teste ut slike utstyr.

At det i tillegg var første tur for seaongen gjorde det hele litt bedre.

Så testriggen ble tatt frem fra dvalen, speilene klipset på plass og føreren inntok salen igjen.

Koblet buksen inn i ei kobling på jakka, koblet jakka til det originale strømuttaket på LT'en og dro avsted.

Det følger med en hendig fjernkontroll som styrer varmen i tre steg.

På, skolding, pluss ganske så varmt, og sånn til å leve med.

Blei litt bekymret og irritert over at buksen, som har de samme varmevalgene, ikke ble styrt av fjernkontrollen. Trodde den var i ustand, men det viste seg når jeg fyllte litt vårluft i dekka så virket buksa som den skulle.

Så konklusjonen er at fjernkontrollen tar kun jakka mens buksa styres indivuelt.
Det viste seg å være en god ting.

For de som kjører noe mer nakene sykler så blir det en del mer luftmengde på overkropp enn på lår slik at det er nok mere behov for å justere varmen på overkroppen enn på lårene. Så at buksa er på en fast varmemengde og at jakka med stor letthet lar seg regulere gjør totalopplevelsen god.

Og at varmen er der er dønn sikkert. Jeg hadde fjernkontrollen i tankveska, og før enn jeg hadde fått venstrehanda tilbake på holkene kjente jeg varmen i armene på jakka, og da var det bare kun kort tid før enn jeg måtte ta varmen helt ned

Da mine bilder går til Google-foto får ikke jeg en riktig nok URL til å elegant legge frem bilder. Så jeg poster bare et album, der jeg kan forklare hva bildene viser.

Sykkelen er en 2003 BMW K1200LT. Har satt på lys for å gi burister enda en indikasjon på at den "mopeden" som kommer på hovedveien som de skal kaste seg inn på, kanskje holder noe mer enn 45km/h.

Bilde 2 viser jakke og bukse. De går ikke an å sette sammen som f.eks en Mcdress, og jakka har glidelåsen 'feil vei' men er behagelige å ha på.

Bilde 3 viser jakken sitt koblingspunkt. Med trykknapp for å styre varmen dersom en ikke har fjernkontroll.

Bilde 4 viser buksen sitt koblingspunkt. Den kan gå inn i ei koblingsboks innfelt i jakka, slik at en trenger bare ett koblingspunkt til sykkelen, eventuelt rett på strømuttaket dersom du ikke har jakka på. Varmen styres som jakka i tre styrker, dog IKKE gjennom fjernkontrollen, men gjennom trykknappen som er sydd på ei leppe som man kan trekke ut av Mc buksen for lettere tilgjengelighet.

Bilde 5.
Det følger med jakka en hendig pose til å pakke ned jakken når den ikke er i bruk. Der er også fjernkontrollen, dom ikke ser ut til å ha spesielt høy IP-klasse. Derfor lå den i tankveska.

Den har et LEDlys som fargemessig avstemmer med varmenivået på jakka.

Det medfølger et strømuttak som kobles til batteriet, dersom sykkelen ikke har strømuttak som jeg har originalt. (Den kjøpte jeg separat)

Siste bildet viser hvordan ting blir koblet opp under bruk.

Der er også muligheter til å knytte på også varme hansker og varmesåler. Der er koblinger i ermene og i enden av buksebeina.

https://goo.gl/photos/cVcnB7zsVbHem8VZ6

transfers reims
Så etter at jeg hadde forlystet meg i gråværet og prøvd ut klærne så kom jeg hjem og tok siste grepene på lammelåret jeg satt i ovnen klokken 930 i morges.
Det er utrolig behagelig å vite at kjøttet er ferdig når det passer oss, og ikke at jeg må være hjemme til angitt klokkeslett for å servere søndagsmiddagen.
Dette anbefales på det sterkeste!

Kan også tilråde å skaffe seg ei slik jakke, eventuelt også bukse dersom du er lysten på å strekke sesongen litt, eller bare vil høyne komfortnivået når du kjører på tur.
Bravo mr
Post Reply