Nye hansker

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Nye hansker

Post by JK95 »

Råtøft! =D> Akkurat slik jeg også ville kjøpt :thumleft 8)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Nye hansker

Post by Trondgv »

Veldig fornøyd med dem selv, de får seg en test i morgen. :thumleft Spørs om jeg klarer å holde de like hvite så lenge da, men verdt et forsøk. :lol: Burde jeg sause inn hanskene med noe impregningering eller noe? :-k
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Nye hansker

Post by Toven »

Trondgv wrote:Veldig fornøyd med dem selv, de får seg en test i morgen. :thumleft Spørs om jeg klarer å holde de like hvite så lenge da, men verdt et forsøk. :lol: Burde jeg sause inn hanskene med noe impregningering eller noe? :-k
Du må bare rengjøre de ofte :P
Et par plasser har den hvite fargen flasset av, bare et spørsmål om tid det så. Typisk på fingertupp.

Skader ikke å bruke noe impregnering for ekstra regnbeskyttelse. Jeg bruker S100 produkt:
http://biker-shop.no/vask-kjemisk/2062- ... results=11
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Nye hansker

Post by Trondgv »

Toven wrote:
Trondgv wrote:Veldig fornøyd med dem selv, de får seg en test i morgen. :thumleft Spørs om jeg klarer å holde de like hvite så lenge da, men verdt et forsøk. :lol: Burde jeg sause inn hanskene med noe impregningering eller noe? :-k
Du må bare rengjøre de ofte :P
Et par plasser har den hvite fargen flasset av, bare et spørsmål om tid det så. Typisk på fingertupp.

Skader ikke å bruke noe impregnering for ekstra regnbeskyttelse. Jeg bruker S100 produkt:
http://biker-shop.no/vask-kjemisk/2062- ... results=11
Noe spesielt du vasker hanskene med? Eller bare gnikke med vann? Den sida ser ut til å være nede for øyeblikket, men skal se nærmere på det. :thumleft
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Nye hansker

Post by Toven »

Trondgv wrote:
Toven wrote:
Trondgv wrote:Veldig fornøyd med dem selv, de får seg en test i morgen. :thumleft Spørs om jeg klarer å holde de like hvite så lenge da, men verdt et forsøk. :lol: Burde jeg sause inn hanskene med noe impregningering eller noe? :-k
Du må bare rengjøre de ofte :P
Et par plasser har den hvite fargen flasset av, bare et spørsmål om tid det så. Typisk på fingertupp.

Skader ikke å bruke noe impregnering for ekstra regnbeskyttelse. Jeg bruker S100 produkt:
http://biker-shop.no/vask-kjemisk/2062- ... results=11
Noe spesielt du vasker hanskene med? Eller bare gnikke med vann? Den sida ser ut til å være nede for øyeblikket, men skal se nærmere på det. :thumleft
Kommer inn på den biker-shop.no jeg :-k
Bruker rens fra Dr. Leather!
http://www.ebay.com/itm/Dr-Leather-Adva ... Sw2xRYcNpX

500ml flaske, så den holder en god stund. I hvert fall om du bare har hansker i skinn :P
Andre typer fungerer nok også fint. Grunnen til at jeg bruker denne er at den er laget for å skånsomt rengjøre øverste 'klarlakk', eller coating, som er på moderne skinn. Men nå som jeg satt å skrev dette.. kom jeg til å tenke på hvordan skinnet er pustende når det er behandlet på denne måten. Må se om jeg kan google meg fram til et fornufting årsak.. :P Greia er at omtrent all skinn som bil interiør er behandlet med en coating som fungerer som en klarlakk. Conditioner til skinn er unødvendig siden det ikke vil trenge gjennom denne klarlakken, og gjør igrunn mer skade ettersom det vil tiltrekke seg mer støv/sand/skitt. Det som er viktig for å opprettholde utseende er å rengjøre denne coatingen. Så kan jeg jo stille spørsmålet til meg selv hvorfor f.eks den hvite fargen flasser av noen plasser..

Skal sende en mail til Held og høre hvordan skinnet er behandlet i siste steg jeg.. :P
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Nye hansker

Post by Trondgv »

Toven wrote:
Trondgv wrote:
Toven wrote:
Du må bare rengjøre de ofte :P
Et par plasser har den hvite fargen flasset av, bare et spørsmål om tid det så. Typisk på fingertupp.

Skader ikke å bruke noe impregnering for ekstra regnbeskyttelse. Jeg bruker S100 produkt:
http://biker-shop.no/vask-kjemisk/2062- ... results=11
Noe spesielt du vasker hanskene med? Eller bare gnikke med vann? Den sida ser ut til å være nede for øyeblikket, men skal se nærmere på det. :thumleft
Kommer inn på den biker-shop.no jeg :-k
Bruker rens fra Dr. Leather!
http://www.ebay.com/itm/Dr-Leather-Adva ... Sw2xRYcNpX

500ml flaske, så den holder en god stund. I hvert fall om du bare har hansker i skinn :P
Andre typer fungerer nok også fint. Grunnen til at jeg bruker denne er at den er laget for å skånsomt rengjøre øverste 'klarlakk', eller coating, som er på moderne skinn. Men nå som jeg satt å skrev dette.. kom jeg til å tenke på hvordan skinnet er pustende når det er behandlet på denne måten. Må se om jeg kan google meg fram til et fornufting årsak.. :P Greia er at omtrent all skinn som bil interiør er behandlet med en coating som fungerer som en klarlakk. Conditioner til skinn er unødvendig siden det ikke vil trenge gjennom denne klarlakken, og gjør igrunn mer skade ettersom det vil tiltrekke seg mer støv/sand/skitt. Det som er viktig for å opprettholde utseende er å rengjøre denne coatingen. Så kan jeg jo stille spørsmålet til meg selv hvorfor f.eks den hvite fargen flasser av noen plasser..

Skal sende en mail til Held og høre hvordan skinnet er behandlet i siste steg jeg.. :P
Flott, da venter jeg til du får svar fra Held :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Nye hansker

Post by tshansen »

Skinn er som hud! Ta på deg hanskene, gni de inn med såpe og skyll rent med vann [emoji1303]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Nye hansker

Post by Toven »

LordShaft wrote:Skinn er som hud! Ta på deg hanskene, gni de inn med såpe og skyll rent med vann [emoji1303]
Enkelt å greit, sånn basic :)

Det er jo også dette som står på Held sine sider om aftercare. Nå kjøpte jeg den Dr leather saken siden jeg har skinndress, gidder ikke dusje med den :lol: Og så tror jeg at den inneholder litt saker og lurium som renser bedre enn bare håndsåpe :)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Nye hansker

Post by Trondgv »

LordShaft wrote:Skinn er som hud! Ta på deg hanskene, gni de inn med såpe og skyll rent med vann [emoji1303]
Ingenting er lettere enn det!!

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Nye hansker

Post by Toven »

Fikk svar fra en kar fra Held :)
Jeg har tatt feil angående coating på Held sine hansker. De coater dem ikke slik at det er nødvendig med balsam/tilsette ernæring.
Thanks for your email.
The leather used for our gloves is uncoated and can be treated with any kind of leather conditioner.
We recommend not to use too much conditioner, as most of it is kangaroo leather, which is very thin and can’t absorb a lot of it.

If you have any further questions, don’t hesitate to contact me.


Best Regards / Mit freundlichen Grüßen

Axel Studte
Export Manager
We leave the leather uncoated to keep it more flexible and “breathable”.
It is very important to wash kangaroo leather from time to time, as It can’t stand human sweat very well (kangaroos don’t sweat).
After the gloves have been washed, air dry them and afterwards use some of the conditioner (we recommend balsam) on it.

This is very important to maintain the strength and flexibility of the leather.

P.S.: Our catalog and webpage give some more detailed care instructions for gloves.


Best Regards / Mit freundlichen Grüßen

Axel Studte
Export Manager
Skulle gjerne fått svar fra Alpinestars, hva de gjør med skinnet.. Får aldri svar :-k
Tenkte jeg skulle kjøpe en balsam fra S100 til å bruke på hanskene, evt i tillegg til den sprayen jeg har. Sånn at jeg er sikker :D
Solo-rider
Posts: 32
Joined: 18 Oct 2015 19:47
MC: BMW 1250
Location: Vestfold

Re: Nye hansker

Post by Solo-rider »

LordShaft wrote:Det skal også nevnes at de går seg litt ut... Så jeg kjøpte mine på grensen til ubehagelig trang ny! Hadde størrelse 11 i racing hanskene, men de ble litt slafsete etter en sesong. Disse goretex hanskene er perfekt nå i størrelse 10.

Men hansker er jo som hjelm, det må prøves

Hallo.
Trenger nye hansker og ser at dere skryter av disse Held hanskene.
Ingen her i området som selger dem. Så må kjøpes på nett. Ergo får jeg ikke prøvd disse.
Slik jeg tolker det her bør jeg gå ned en størrelse i forhold til de jeg bruker i dag. Noe dritt med for store hansker , men enda verre med for små.

Ellers .. Har noen av dere som har kjøpt disse hanskene fått prøvd den i skikkelig regnvær over lengre tid ?
Er på jakt etter hansker som holder seg tørre innvendig og ikke blir tunge pølser når en kjører i regn.
Tar gjerne imot tips om andre typer hansker som har Teflon overflatebehandling utvendig.
På forhånd takk for svar :D
User avatar
Canutus
Posts: 47
Joined: 28 May 2017 16:08
MC: BMW
K1300R
Location: Vinje, Sentralt midt mellom Oslo, Bergen, Kristiansand, og Stavanger

Re: Nye hansker

Post by Canutus »

Hei
Jeg har touringhanske fra Held og er bra fornøyd med de.
De har GoreTex, men de er nok ikke tett i lengre tid i regn. Har hatt de ett år (16000km), og de holder fasongen godt, og ser fremdeles fin ut.
Har ikke sånn håndbeskytter på styret, men har varmeholker, og da fungerer de for meg fra 0-25grader.
Mine er str 11, og det er vel det jeg vanligvis bruker, og ville ikke hatt disse mindre.
Sitter godt på hånden, ingen ubehagelige sømmer el., men noe trang å ta på når de er våt.
https://shop.held.de/en/ladies/gloves/t ... K-11&c=428
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Nye hansker

Post by tshansen »

Canutus wrote:Hei
Jeg har touringhanske fra Held og er bra fornøyd med de.
De har GoreTex, men de er nok ikke tett i lengre tid i regn. Har hatt de ett år (16000km), og de holder fasongen godt, og ser fremdeles fin ut.
Har ikke sånn håndbeskytter på styret, men har varmeholker, og da fungerer de for meg fra 0-25grader.
Mine er str 11, og det er vel det jeg vanligvis bruker, og ville ikke hatt disse mindre.
Sitter godt på hånden, ingen ubehagelige sømmer el., men noe trang å ta på når de er våt.
https://shop.held.de/en/ladies/gloves/t ... K-11&c=428
Det gjør ikke mine heller når jeg bruker varmeholker. Da "snur" gore tex'en og det trekker inn vann. Prøv de i regnvær uten varmeholker. Da er de tett i forhold til mine erfaringer :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Nye hansker

Post by Bikeridr »

Det jeg har lært meg igjennom 30 år aom motorsyklist er dette: Ingen hansker utenom fiskehansker er tette. Spesielt ikke med varmeholker.
Tynne lærhansker med varmeholker (jadda du blir blaut) er det som holder fingrene varme.
Uten varmeholker bruker du dykkerhansker hvis du vil holde varmen.

Held har noen gode hansker med "vindusvisker" på venstre tommel som er bra, men du holder deg ikke tørr. Igjen; *varmeholker*.
Helt uten varmeholker fungererer de hanskene som har "thinsulate" i navnet, men de holder ikke lengere enn ca 12 timer i regn.

Dog, dette er mine erfaringer. Jeg bruker "tynne" ikke vanntette hansker (samt Held med "vindusvisker") og varmeholker og aksepterer det faktum at jeg blir våt på hendene men er likevel varm grunnet varmeholker.

("As a side note;" da jeg sjekket inn på "Alvdal Motell, Videoutleie, Bensinstasjon og Fiskemottak" regnet det røde og grønne samegutter og jeg var "søkkblaut" på nevene, men fortsatt god og varm grunnet varmeholker, så, da jeg skrev meg inn i hotellboken (pre-internett), røk det av hendene mine som en ekte heksedoktor :) )
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Nye hansker

Post by Toven »

Evig takknemmelig for at jeg fikk tak i slike på Ride i Bergen sist tur =D>
Omtrent komplett idiot å kjøre med, men det funker :lol:
Image

Var innom alle BT imellom hjemme og Kongsberg på leit etter en løsning, og overtrekk i størrelse annet enn large.. men DET klarer de ikke lage..
Post Reply