Bagasjeløsninger, hva foretrekker folket?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Bagasjeløsninger, hva foretrekker folket?

Post by ojda »

Toven wrote:Så må man bare huske å gå ut 15 min i forveien for å stroppe fast skaiten.. :lol:

Neste sykkel vil jeg ha rack og kofferter, og så bare montere/demontere. Ble litt lei av den stroppinga på ukesturen for et par år tilbake :P

Det harmonerer ganske godt med mitt syn på det med myke vesker, stropping på baksetet osv :thumleft
Det fungerer helt flott for ei helgetur i ny å ne, men når touring blir nåen viktig del av mc-livet er det hard--case som gjelder, helst med lokk på toppen \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bjerknez

Re: Bagasjeløsninger, hva foretrekker folket?

Post by Bjerknez »

Nei for faen gutta :lol:

Her sitter jeg og humrer som den 40 åringen jeg er mens jeg leser at ungdommen i dag synes det er slitsomt å stroppe fast veskene bak på sykkelen. Om noen år så kjører vel alle traktorer fra dem er 20 år :lol:

Jeg kommer til å utsette traktorkjøpet til den dagen jeg MÅ ha det for å komme meg ut på to hjul. Med to prolapser i ryggen, en ryggoperasjon, litt overvekt samt en kropp på 40 år så synes jeg fortsatt en streetfighter er det beste valget. For meg.

Å kjøpe traktor fordi jeg ikke gidder å stroppe veskene kommer ikke på tale :lol:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Bagasjeløsninger, hva foretrekker folket?

Post by Toven »

ojda wrote:
Toven wrote:Så må man bare huske å gå ut 15 min i forveien for å stroppe fast skaiten.. :lol:

Neste sykkel vil jeg ha rack og kofferter, og så bare montere/demontere. Ble litt lei av den stroppinga på ukesturen for et par år tilbake :P

Det harmonerer ganske godt med mitt syn på det med myke vesker, stropping på baksetet osv :thumleft
Det fungerer helt flott for ei helgetur i ny å ne, men når touring blir nåen viktig del av mc-livet er det hard--case som gjelder, helst med lokk på toppen \:D/
Hehe, jepp :P

MEN, utstyret skal ikke stå på hele tiden [-X :lol:
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Bagasjeløsninger, hva foretrekker folket?

Post by ojda »

Nei, nei, nei. jeg tar av tankveska om kvelden :redface :lol: :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Bagasjeløsninger, hva foretrekker folket?

Post by JohnnyTh »

Jeg har vært på tur med softbags og aldri igjen. Det var en sann plage å ikk ekunne gå fra sykkelen sin noe sted for bagasjen var fritt tilgjengelig for alle.
Skal jeg på+ tur så må det være bagasjeløsninger som kan låses.
Bjerknez

Re: Bagasjeløsninger, hva foretrekker folket?

Post by Bjerknez »

ojda wrote:Nei, nei, nei. jeg tar av tankveska om kvelden :redface :lol: :lol:
Haha :lol:
User avatar
Kikken
Posts: 76
Joined: 11 Nov 2015 13:57
MC: BMW R1200GS og DRZ400S
Location: Trondheim

Re: Bagasjeløsninger, hva foretrekker folket?

Post by Kikken »

Toven wrote:Så må man bare huske å gå ut 15 min i forveien for å stroppe fast skaiten.. :lol:

Neste sykkel vil jeg ha rack og kofferter, og så bare montere/demontere. Ble litt lei av den stroppinga på ukesturen for et par år tilbake :P
Kjøp innervesker til koffertene med det samme - ingenting slår å henge to bag'er over skuldrene og rusle rett inn på hotellet 8)
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Bagasjeløsninger, hva foretrekker folket?

Post by Toven »

Kikken wrote:
Toven wrote:Så må man bare huske å gå ut 15 min i forveien for å stroppe fast skaiten.. :lol:

Neste sykkel vil jeg ha rack og kofferter, og så bare montere/demontere. Ble litt lei av den stroppinga på ukesturen for et par år tilbake :P
Kjøp innervesker til koffertene med det samme - ingenting slår å henge to bag'er over skuldrene og rusle rett inn på hotellet 8)
:thumleft :thumleft
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: RE: Re: Bagasjeløsninger, hva foretrekker folket?

Post by Epylypzon »

Bjerknez wrote:Nei for faen gutta [emoji38]

Her sitter jeg og humrer som den 40 åringen jeg er mens jeg leser at ungdommen i dag synes det er slitsomt å stroppe fast veskene bak på sykkelen. Om noen år så kjører vel alle traktorer fra dem er 20 år [emoji38]

Jeg kommer til å utsette traktorkjøpet til den dagen jeg MÅ ha det for å komme meg ut på to hjul. Med to prolapser i ryggen, en ryggoperasjon, litt overvekt samt en kropp på 40 år så synes jeg fortsatt en streetfighter er det beste valget. For meg.

Å kjøpe traktor fordi jeg ikke gidder å stroppe veskene kommer ikke på tale [emoji38]
Men hvilken erfaring fra turer har du da bortsett fra 1-2 turer til Vestlandet hvor du blir innlosjert?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Bjerknez

Re: RE: Re: Bagasjeløsninger, hva foretrekker folket?

Post by Bjerknez »

Epylypzon wrote:
Bjerknez wrote:Nei for faen gutta [emoji38]

Her sitter jeg og humrer som den 40 åringen jeg er mens jeg leser at ungdommen i dag synes det er slitsomt å stroppe fast veskene bak på sykkelen. Om noen år så kjører vel alle traktorer fra dem er 20 år [emoji38]

Jeg kommer til å utsette traktorkjøpet til den dagen jeg MÅ ha det for å komme meg ut på to hjul. Med to prolapser i ryggen, en ryggoperasjon, litt overvekt samt en kropp på 40 år så synes jeg fortsatt en streetfighter er det beste valget. For meg.

Å kjøpe traktor fordi jeg ikke gidder å stroppe veskene kommer ikke på tale [emoji38]
Men hvilken erfaring fra turer har du da bortsett fra 1-2 turer til Vestlandet hvor du blir innlosjert?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Selv om jeg bor gratis så må jeg vel ha med bagasje....?
Eller tenker du på telt?

Om jeg sover i hytte eller sover hos familie blir jo ett fett. Bagasjen må med uansett. Jeg får med både klær, laptop, tannbørste og finstasen i kriegaveskene og tankvesken. Men plass til overs har jeg ikke. Men får plass til noen pils på innsiden av jakka :lol:
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Bagasjeløsninger, hva foretrekker folket?

Post by ojda »

Ser ingenting galt i å være fornøyd med Kriegaen,
Men er selv av den mening at det finnes bedre måter :?
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bjerknez

Re: Bagasjeløsninger, hva foretrekker folket?

Post by Bjerknez »

ojda wrote:Ser ingenting galt i å være fornøyd med Kriegaen,
Men er selv av den mening at det finnes bedre måter :?
Det finnes mer praktiske løsninger ja, så klart. Det er jo åpenbart mye enklere og slenge et brett med brus opp en en toppboks, eller en bløtkake for den saks skyld, men jeg tror at jo mer plass man har, jo mer bruker man.

Hadde jeg kjørt en sykkel med alskens sidevesker og bagasjeløsninger så hadde jeg trolig tatt med meg mer for komforten sin skyld. Det for min del føler jeg fjerner litt av sjarmen ved å være på tur. Men samtidig så ser jeg hvorfor noen velger den måten. Det er jo som nevnt veldig praktisk. :thumleft
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Bagasjeløsninger, hva foretrekker folket?

Post by JohnnyTh »

Bjerknez wrote:
ojda wrote:Ser ingenting galt i å være fornøyd med Kriegaen,
Men er selv av den mening at det finnes bedre måter :?
Det finnes mer praktiske løsninger ja, så klart. Det er jo åpenbart mye enklere og slenge et brett med brus opp en en toppboks, eller en bløtkake for den saks skyld, men jeg tror at jo mer plass man har, jo mer bruker man.

Hadde jeg kjørt en sykkel med alskens sidevesker og bagasjeløsninger så hadde jeg trolig tatt med meg mer for komforten sin skyld. Det for min del føler jeg fjerner litt av sjarmen ved å være på tur. Men samtidig så ser jeg hvorfor noen velger den måten. Det er jo som nevnt veldig praktisk. :thumleft
Ikke enig, men det kommer selvsagt ann på egendisiplinen. Jeg har alltid med meg toppboks på tur. Prøver å ha den tom slik at jeg kan bruke den til å låse inn kjøreutstyr I når jeg skal ett eller annet og skal forlate sykkelen. Ikke alltid gøy å dra rundt på alt utstyret I 40°C pluss. Når jeg så handler noe mat så bruker jeg toppboksen til den frem til den er spist.
Bjerknez

Re: Bagasjeløsninger, hva foretrekker folket?

Post by Bjerknez »

JohnnyTh wrote:
Bjerknez wrote:
ojda wrote:Ser ingenting galt i å være fornøyd med Kriegaen,
Men er selv av den mening at det finnes bedre måter :?
Det finnes mer praktiske løsninger ja, så klart. Det er jo åpenbart mye enklere og slenge et brett med brus opp en en toppboks, eller en bløtkake for den saks skyld, men jeg tror at jo mer plass man har, jo mer bruker man.

Hadde jeg kjørt en sykkel med alskens sidevesker og bagasjeløsninger så hadde jeg trolig tatt med meg mer for komforten sin skyld. Det for min del føler jeg fjerner litt av sjarmen ved å være på tur. Men samtidig så ser jeg hvorfor noen velger den måten. Det er jo som nevnt veldig praktisk. :thumleft
Ikke enig, men det kommer selvsagt ann på egendisiplinen. Jeg har alltid med meg toppboks på tur. Prøver å ha den tom slik at jeg kan bruke den til å låse inn kjøreutstyr I når jeg skal ett eller annet og skal forlate sykkelen. Ikke alltid gøy å dra rundt på alt utstyret I 40°C pluss. Når jeg så handler noe mat så bruker jeg toppboksen til den frem til den er spist.
Har man mer plass, så blir det ofte til at man tar mer med seg. Det er jo grunnen til at man faktisk anskaffer seg mer plass...?
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Bagasjeløsninger, hva foretrekker folket?

Post by JohnnyTh »

Bjerknez wrote:
JohnnyTh wrote:
Bjerknez wrote: Det finnes mer praktiske løsninger ja, så klart. Det er jo åpenbart mye enklere og slenge et brett med brus opp en en toppboks, eller en bløtkake for den saks skyld, men jeg tror at jo mer plass man har, jo mer bruker man.

Hadde jeg kjørt en sykkel med alskens sidevesker og bagasjeløsninger så hadde jeg trolig tatt med meg mer for komforten sin skyld. Det for min del føler jeg fjerner litt av sjarmen ved å være på tur. Men samtidig så ser jeg hvorfor noen velger den måten. Det er jo som nevnt veldig praktisk. :thumleft
Ikke enig, men det kommer selvsagt ann på egendisiplinen. Jeg har alltid med meg toppboks på tur. Prøver å ha den tom slik at jeg kan bruke den til å låse inn kjøreutstyr I når jeg skal ett eller annet og skal forlate sykkelen. Ikke alltid gøy å dra rundt på alt utstyret I 40°C pluss. Når jeg så handler noe mat så bruker jeg toppboksen til den frem til den er spist.
Har man mer plass, så blir det ofte til at man tar mer med seg. Det er jo grunnen til at man faktisk anskaffer seg mer plass...?
Mulig jeg var uklar. Man må ikke fylle opp alt selv om man har plassen. Det er utrolig greit med litt fri lagringsplass når behovet er der.
Når det er sagt så pleier denne ledige plassen å bli mindre og mindre etter som ukene går på tur :)
Post Reply