MC-1

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
kh100/125_proffen
Posts: 5
Joined: 04 Sep 2005 14:04

MC-1

Post by kh100/125_proffen »

noen som har gode/ dårlige erfaringer med dette firma i england?
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Ja, har erfaring med dem..

+rimelige priser sist jeg bestilte fra dem
+service-instillte
+hyggelig på telefonen, sitter på mye kunnskap
-du kommer ikke fra når du først snakker med ham ;) (hint: bergenser)
-TTT (ting tar tid).. de har skrytt om siden de skulle sette opp i laaange tider nå.. men har den komt?
-litt sene med leveranser utenom sesongen
kh100/125_proffen
Posts: 5
Joined: 04 Sep 2005 14:04

Post by kh100/125_proffen »

ja har prata med han der bergenseren ja :wink: tenkte de skulle få lov å skaffe brukt kh motor til meg, men de ville ikke begynne å lete etter motor i england før de hadde fått pengene. og det kunne ta lang tid før de fant noe.. virke noe skeptisk til dette opplegget. men kan jø høre om eg får det i postoppkrav... nettside burde de absolutt skaffe seg.. tror det vil komme flere kunder da.. de fleste seriøse har jo det :?
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Ja, helt klart! Det hadde de tjent stort på tror jeg... er vel planen også, bare at ttt (ting tar tid)..

Skal være forsiktig med å uttale meg om seriøsiteten til firmaet når det gjelder forhåndsbetaling.. men tror nok det er relativt trygt.. Det firmaet har eksistert lenge, og ønsker nok ikke å fremstå som uansvarlige dersom de skal bli så store som de snakker om..
Kan bare gjette på hvorfor han forlanger penger før han i det hele tatt har lett frem en motor (kanskje det er mange som spør flere om dette, og velger den billigste osv.. og at det er mye arbeid i å lete opp slike bruktdeler.. aner ikke).

Lykke til iallefall
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

De vil ikka starte nettsiden før de har kapasiteten til å ta unna jobben med de nye kundene. De prioriterer altså super service til de kundene de har fått, og hver dag får flere av _uten_ reklame.

Har handlet en god del ganger derfra nå, og kan bare si at norske leverandører har ufattelig mye å lære. Både service, leveringstid og pris er milevis bedre hos MC1.

Har fått alt jeg har bestilt på 1-2 uker, aldri fått noe feil, og utrolig deilig å slippe toll. Bare hente pakken ferdig betalt på posten.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Flott å høre at også andre har positive erfaringer med disse. Men jeg mener at endel av servicen er at jeg kan sitte å lese på nettet, i kataloger o.l. for å se hva jeg liker.. ikke få en haug med sider jeg kan bla igjennom, og få "joda, den skal jeg nok klare å skaffe" osv..
Men misforstå meg rett, jeg er fornøyd med det jeg har handlet.. men savner fortsatt STORT en nettsidet med produkter o.l. på.
-- Honda VFR (04) --
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Helt enig deg Cartman. Utrolig mange slike salgssider på nettet jeg bare blar meg kjapt forbi fordi jeg ikke gidder og surre med dill dall. En annen ting er vel at veldig mange har knøttsmå bilder av varen, og forventer å få et salg. Jeg bestiller ikke en sak på nettet som jeg aldri har sett med egne øyne, men kun i 100 x 100 format. Blir for dumt. Noe jeg også savner hos ganske mange er en wishlist. Da tråler man seg bare gjennom de produktene man måtte ønske, så velger man Add to wishlist, og så kan man kjøpe de når man føler for(har penger).
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Dere må vite at MC1 primært driver med originale deler til Japanske motorsykler, og dermed ikke fokuserer så hardt på "dill og dall". De har skaffet _alt_ jeg har spurt etter, stikk i strid med hva de selv markedsfører og har på lager. Dette medfører selvfølgelig en masse ekstrajobb og lite fortjeneste for de, så jeg ser på dette som ekstraservice. Noe slikt vil du aldri finne i en norsk sjappe, da de bare må henvise til konkurrenter som fører det du ønsker å kjøpe.

Når man først har handlet en gang hos MC1 så er alt så såre enkelt: De vet nøyaktig hvilken sykkel du har, hvor delene skal sendes og kortnr. som skal belastes. 2 ganger har jeg bestilt deler mens jeg stod i garasjen og fant ting jeg burde bytte, og under en uke etterpå var delene i posten.

Jeg har prøvd det samme hos Jeco. "Kommer til uka" sier de, så kommer det en SMS 3 uker etterpå om at delene er kommet, så må jeg ta meg fri for å hente de i arbeidstida...
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Etter å ha surfet noen timer på nettet for å finne ut hvor eg skulle bestille deler til sykkelen min bestillte eg hos en i danmark.. den 16 har det gått 2 måneder og pengene er trukket fra kontoen min for noen uker siden.. mn no venter eg de rett rundt hjørnet da..

Men det som var mest irriterenes var den j...... tollen.. fikk brev om at den og den delen låg på godssenteret og at eg måtte sende godkjennelse for at de skulle sende den videre... tok jo flere ekstra dager...

men så bestille eg service deler fra mc 1 (tennplugger. olje, oljefilter,luftfilter og bensin filter) og det tok jaggu ikkje mer enn 4 dager så fikk eg en sms om at pakken min ankom dagen etterpå :D

og med det fikk eg gratis regjøring til innvendig og utvendig av hjelm og kjedesmører :D

Så no er eg medlem hos de og får tilbud osv...

Og det virker som om han har ganske god peiling på det han driver å jobber med...

Så han er abslutt å anbefale fra min side....
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kan selv varmt anbefale å bestille varer fra statene. Det spiller ingen rolle om de ikke sender utenlands(only domestic) for da bruker du bare Jetcarrier.com. Det fine her er også at du kan bestille fra flere forskjellige butikker, for så å sende alt samlet til en adresse i New York. Herfra blir alt samlet, og sendt samlet hjem til moderlandet, Noreg. Sånn jeg kjøpte kjøreutstyret mitt hvertfall :)
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Hørtes jo veldig greit ut.. men er ting bye billigere der borte?
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Slik jeg fant ut så ligger ganske mye til halv pris der borte, men for å få det hjem til dørstokken så kan du plusse på 25% til. Man sparer altså 25%, hvilket kan bli et betydelig beløp. Hjelmen min f.eks kostet 2000kr til dørstokken. Utsalgspris i Norge er 3000kr. You do the math 8)
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Keihin wrote:Dere må vite at MC1 primært driver med originale deler til Japanske motorsykler, og dermed ikke fokuserer så hardt på "dill og dall". De har skaffet _alt_ jeg har spurt etter, stikk i strid med hva de selv markedsfører og har på lager. Dette medfører selvfølgelig en masse ekstrajobb og lite fortjeneste for de, så jeg ser på dette som ekstraservice. Noe slikt vil du aldri finne i en norsk sjappe, da de bare må henvise til konkurrenter som fører det du ønsker å kjøpe.

Når man først har handlet en gang hos MC1 så er alt så såre enkelt: De vet nøyaktig hvilken sykkel du har, hvor delene skal sendes og kortnr. som skal belastes. 2 ganger har jeg bestilt deler mens jeg stod i garasjen og fant ting jeg burde bytte, og under en uke etterpå var delene i posten.

Jeg har prøvd det samme hos Jeco. "Kommer til uka" sier de, så kommer det en SMS 3 uker etterpå om at delene er kommet, så må jeg ta meg fri for å hente de i arbeidstida...
Mulig jeg har forklart meg dårlig, prøver igjen (selv om det hele blir litt feil, føler jeg står på feil side av bordet... nb: jeg kommenterer hva mer jeg kunne ønske fra denne bedriften, ikke at jeg ikke er fornøyd med det de har utført i forhold til meg til nå)..
som sagt, prøver igjen:
Når jeg snakker om en nettside så tenker jeg selvsagt ikke bare for dill og dall.. slitedeler, dekk, eksosanlegg osv. Jeg liker å kunne surfe på en nettside og sjekke pris, sammenligne, og deretter velge hva jeg skal kjøpe. Liker ikke å måtte bestille ting over telefon uten i det minste å ha sett dem. Nå skal det sies at jeg har bestilt en god del fra MC1, og dette skyldes blant annet nice prize (så tror ikke de taper kunder på å legge sine priser ut på det store internett).
Leveringsfrister er viktig, spesielt i sesongen vår (som er altfor liten her i Norge), men selv har jeg bare bestilt utenom sesongen og har da fått oppgitt at de samler opp... ingen problem dette, jeg har ikke dårlig tid, og vil gjerne ha det billigere enn fort når vi snakker om vinterhalvåret.
At andre firma suger på levering kan så være, kan ikke kommentere Jeco (ingen kjennskap til dem), men da må de regne med å tape kunder.. jeg handler ikke igjen en plass jeg ikke er fornøyd med pris, service o.l.

Når det gjelder denne nettsiden har de proklamert at den skal komme "snart" for flere år siden.. her er ikke akkurat hurtighet en avgjørende faktor ;)

For alle som ikke har handlet hos MC1, jeg har veldig positive erfaringer med pris på det de skaffer... sjekk opp!

(kanskje en link dit også?? ---> trykk her )
-- Honda VFR (04) --
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Gixxerman wrote:Slik jeg fant ut så ligger ganske mye til halv pris der borte, men for å få det hjem til dørstokken så kan du plusse på 25% til. Man sparer altså 25%, hvilket kan bli et betydelig beløp. Hjelmen min f.eks kostet 2000kr til dørstokken. Utsalgspris i Norge er 3000kr. You do the math 8)
Hvis dette skal stemme må du bestille utrolig små leveranser. MC1 har fast pris for porto, og den er 5, 10, 15$ (Husker ikke) alt etter størrelse. Dette inkluderer all frakt fra dem til din dør, og fortollingen er "gratis", dvs. inkludert i prisene.

Min erfaring er at besparelsen ligger på nærmere 50%, og enkelte ganger langt over. F.eks. sjekket en kompis opp en god del deler til sin VFR hos forhandler i Norge: 33.000,- (bremseskiver, demper osv). Fra MC1 ble samme delelista vel så 1 tredjedel...
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kommer vel også litt ann på akkurat hva det er man kjøper :)
Post Reply