Styr unna dette lakkeringsverkstedet... eller ikke :)

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Hentet nylakkert bensintank og forskjerm hos Affern i kveld. Resultatet var over all forventning. Dønn likt originallakken. Og til avtalt pris. :P
gofer
Posts: 3
Joined: 26 Sep 2008 16:10
MC: 1966 T120 Triumph Bonneville
1996 Triumph Speed Triple
Location: Buskerud

Re: Styr unna dette lakkeringsverkstedet... eller ikke :)

Post by gofer »

I 2006 fikk jeg lakkert tanken på min 1966 Bonneville av en "lakkerer" i Lørenskog. Det første jeg bemerket var at han hadde glemte å lakkerer en god del under tanken, tanken var returnert og ferdig lakkert. I tillegg hadde jeg bedt om en 3mm gul stripe som skulle skille Grenadier Red og Alaskan White på tanken, den var minst 5mm. Finishen var rimelig elendig for en som er utdannet lakkerer. (Slakterer). Men det kostet en del, så jeg bestemt meg for å ikke gjøre noe annet med det. Farge messig kunne jeg leve med det, men den 5mm gul strip irriterte meg grenseløs. :(
Da fikk jeg hører om Afferen's MC Lakker på Åros, og tenkte at jeg skulle prøve dem. Siden har jeg vært tilbake med forskellige deler 3-4 ganger, senest idag med bensin tanken som hadde en sveise skade og skal hel lakkeres om igjen på nytt, med riktig 3mm stripe.
Både Afferen og Camilla har utført meget bra lakkering for meg på diverse sykkel deler, riktig nok er det hovedsaklig sort deler, dog god kvalitet. Pris: Jeg er klar over at for det samme kostnad for å lakkerer en bensin tank i Norge, kunne jeg har fått hele sykkelen lakkert i U.S.A. for samme pris, men........... "Hey man, we live in Norway" og det er den pris som gjelder. Pris har vi alltid avtalte på forhånd, og at det kan komme noen avvik har jeg enten blitt ringte eller sendt en e.mail med forklaring enten fra Afferen eller Camilla. Valg er mitt om jeg ønsker og har tilleggs reparasjoner. Kvittering har jeg ikke alltid fått, dog jeg har noen.
Det kan virker sånn at disse to står til tjeneste nesten når som helst. Jeg har vært hos Afferen både om kvelden og på helg. Og idag fikk jeg et kopp kaffe!!! Service, ingenting å klage over. :D
Muligens den original klage er basert på en misforståelse, men jeg ser ingen grunnlag til å sverte Afferen's MC Lakkering.
Gixxer4life
Posts: 14
Joined: 18 Aug 2008 20:27
MC: 2005 Yamaha R6
Location: Trondheim

Re:

Post by Gixxer4life »

RH racing wrote:er da ikke lett å kunne gi bort lakk kode om denne er hjemmeblandet da.. på cosworten jeg hadde tidligere hadde vi tatt utgangspunkt fra en audi farge.. men denne blei mixet og trixet med så mye at denne var ugjenkjennelig.. ikke lett å lage kode på disse..
Egentlig ganske greit, finns egne fargescannere som tar av slikt, og de lager da en mixe-formel for den aktuelle fargen :)
2005 Yamaha R6
Lots of Carbon - Flushmount front signals - Led taillight with integrated signals - Pazzo shorty levers - Evotech sliders - Solo seat cowl - Leovince sbk slipon - Bohemian racing rearsets -
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Re:

Post by RH racing »

Gixxer4life wrote:
RH racing wrote:er da ikke lett å kunne gi bort lakk kode om denne er hjemmeblandet da.. på cosworten jeg hadde tidligere hadde vi tatt utgangspunkt fra en audi farge.. men denne blei mixet og trixet med så mye at denne var ugjenkjennelig.. ikke lett å lage kode på disse..
Egentlig ganske greit, finns egne fargescannere som tar av slikt, og de lager da en mixe-formel for den aktuelle fargen :)
ja..men disse er sjeldent 100%..så om man har en spesielfarge vil man få fargeforskjeller...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Post Reply