Dagens Avis-utklipp

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Okda »

hakhap wrote:
Tungtvannsaksjoner på Vemork ble iverksatt mot bedre vitende

Det var allerede kjent at tyskerne hadde oppgitt sitt atomvåpenprosjekt.
https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... r-Borresen

misspelling with autocorrect
- og alt som svirret i luften på den tiden var jo helt udiskutabelt. Når en tysk fysikkforsker sier - neii, vi lager jo ikke noen atombombe - ikke ønsker vi å lage noe sånt heller - så var jo det overbevisende for alle kunne jo alt a-bomber og sånne ting.

En sak er sikker og det er at dersom tyskerne virkelig hadde fått til en a-bombe før USA og krigens slutt så hadde de brukt den uten betenkninger og vunnet krigen. At "signaler" fra en kant sa at dette var lagt på hylla, ville jo ikke si det samme som at ikke noen jobbet med dette i "naborommet". Slike ting var jo litt hemmelige under krigen. Tyskerene var opptatt av å hente hjem tungtvann og bruken av dette var atomkraftrelatert og det var vel egentlig mer nok til å stoppe denne produksjonen...
OkDa
Fjr 1300
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Tommas »

Okda wrote:Tyskerene var opptatt av å hente hjem tungtvann og bruken av dette var atomkraftrelatert og det var vel egentlig mer nok til å stoppe denne produksjonen...
Helt enig, her var det like greit å ikke ta noen sjanser.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by hakhap »

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by ole m. »

Ja, viktig å stå imot veiprising med GPS. Datatilsynet er blitt tannlaust etter Georg Apenes, de gjør ikke jobben sin i denne saken.
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Palma »

Spørs om det blir sporing av tohjulinger og da, hvis de får muligheten til å melke en skvett der og ..

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by mekkern »

Det er jo noen smartinger som tror det blir billigere da.... :lol:

når jeg som nesten aldri kjører bomveier skal bli med på å betale for veier jeg ikke bruker så sparer ikke jeg penger vil jeg tro... og hvis det skal tikke inn ei melding om at jeg er trukket 1800kr fordi jeg trillet i 64kmh i nedoverbakken borti gata ? ja da er det jaggu slutt.... :evil:
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by mekkern »

User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Tommas »


Krenkefest :lol:
User avatar
Ambro
Posts: 453
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Ambro »

https://www.aftenposten.no/verden/i/wEl ... a-markedet
](*,)
Hvis «Air Max» leses opp ned og baklengs, kan deler av logoen minne om hvordan Allahs navn skrives med arabiske tegn.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Tommas »

Kreativt :lol:



https://www.nettavisen.no/na24/byradet- ... 86076.html
Mens titusenvis av mennesker dro på VM-fest i fjor, ble det gjort folketelling i Oslo for Bilfritt byliv. Så ble tallene sammenliknet med året før.
- Dette bekrefter at den grønne politikken fungerer, uttalte Hanna Marcussen (MDG), byråd for byutvikling i Oslo da rapporten om MDGs presisjeprosjekt «Bilfritt byliv» ble lagt frem sent i fjor.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by jhn »

Jeg leste i gjennom denne saken nå nettopp.
https://www.nrk.no/hordaland/xl/alene-m ... 1.14381609
Jeg har lest overskriften tidligere og tenkt "uffda, skummelt, men godt det gikk bra"
Beundringsverdig av både båt- og redningsmannskapet.
Jeg har selv ligget å duppet og ventet på hjelp ved Svalbard etter en brann ombord ... det endte godt for vår del også.
Men man føler seg temmelig liten og hjelpesløs i sånne situasjoner.
Jeg kjenner at jeg er meget takknemlig for, og en smule stolt av norsk sjøredningstjeneste.
Om det er noen her inne som har det som jobb ... takk skal du ha. :thumleft
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by jhn »

Jeg synes jo denne var litt artig
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8 ... tent=row-1
"Lederen av Aps kvinnenettverk i Troms. Leder Tonje Randisdatter Tunstad trodde først ikke sine egne ører da hun hørte om «Gutteklubben Kuken». Jeg var overbevist om det var kødd første gang jeg hørte det" ... sier hun :lol: :lol: \:D/ :lol:
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by mekkern »

jhn wrote:Jeg synes jo denne var litt artig
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8 ... tent=row-1
"Lederen av Aps kvinnenettverk i Troms. Leder Tonje Randisdatter Tunstad trodde først ikke sine egne ører da hun hørte om «Gutteklubben Kuken». Jeg var overbevist om det var kødd første gang jeg hørte det" ... sier hun :lol: :lol: \:D/ :lol:
:lol:
Diskusjonen rund dette med "gutteklubber".... hva er forskjell på dette og "kvinnenettverk" sånn egentlig? Formålet virker for meg ganske likt?selv om nettverk høres litt mer yrkesrelatert..
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by jhn »

mekkern wrote:
jhn wrote:Jeg synes jo denne var litt artig
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8 ... tent=row-1
"Lederen av Aps kvinnenettverk i Troms. Leder Tonje Randisdatter Tunstad trodde først ikke sine egne ører da hun hørte om «Gutteklubben Kuken». Jeg var overbevist om det var kødd første gang jeg hørte det" ... sier hun :lol: :lol: \:D/ :lol:
:lol:
Diskusjonen rund dette med "gutteklubber".... hva er forskjell på dette og "kvinnenettverk" sånn egentlig? Formålet virker for meg ganske likt?selv om nettverk høres litt mer yrkesrelatert..
Det er det jeg også tenker. At lederen i i kvinnenettverket blir i harnisk over navnet "kuken" ... hun tror det er kødd ..
det spisser det litt ekstra. Det synes jeg er direkte artig
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by mekkern »

jhn wrote:
mekkern wrote:
jhn wrote:Jeg synes jo denne var litt artig
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8 ... tent=row-1
"Lederen av Aps kvinnenettverk i Troms. Leder Tonje Randisdatter Tunstad trodde først ikke sine egne ører da hun hørte om «Gutteklubben Kuken». Jeg var overbevist om det var kødd første gang jeg hørte det" ... sier hun :lol: :lol: \:D/ :lol:
:lol:
Diskusjonen rund dette med "gutteklubber".... hva er forskjell på dette og "kvinnenettverk" sånn egentlig? Formålet virker for meg ganske likt?selv om nettverk høres litt mer yrkesrelatert..
Det er det jeg også tenker. At lederen i i kvinnenettverket blir i harnisk over navnet "kuken" ... hun tror det er kødd ..
det spisser det litt ekstra. Det synes jeg er direkte artig
Tror ikke hun var i stand til å se DEN..... =D>

Hva med kvinnegruppen "Ottar".. meg bekjent er det et mannsnavn... mulig det er derfor jeg ser på dem som litt "traktorle****"?men det er sikkert tilsiktet...... :roll:
Post Reply