Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: RE: Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by hakhap »

ArcticTiger wrote:Eg vil klage på at nå er det altfor lenge siden Desmo har oppdatert oss om været på Lena [-X
Lurer på hvem hun Lena er og hva hun synes om dette?

misspelled with auto correct
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: RE: Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by jhn »

hakhap wrote:
ArcticTiger wrote:Eg vil klage på at nå er det altfor lenge siden Desmo har oppdatert oss om været på Lena [-X
Lurer på hvem hun Lena er og hva hun synes om dette?

misspelled with auto correct
Husker jeg lurte på det samme en gang ... man kunne stadig lese at "i dag drypper det av eller på Lena" elns
User avatar
Palma
Posts: 4744
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Palma »

Apropos vær, må har jeg sett på Farmen på tv noen uker, det er i Østfold, hvorfor i huleste har de fullmåne hver uke der nede og ikke her????

Sendt herifra!
Bjerknez

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Bjerknez »

Palma wrote:Apropos vær, må har jeg sett på Farmen på tv noen uker, det er i Østfold, hvorfor i huleste har de fullmåne hver uke der nede og ikke her????

Sendt herifra!
Den fullmånen har ikke jeg sett noe til i skrivende stund... men det kan jo være fordi det ikke er et direktesendt program :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by tshansen »

Jeg vil gjerne benytte anledningen til å klage på "dere" satans idioter som beveger dere ute i mørket, med svarte klær, traver over overgangsfelt som dere er udødelig og har alle rettigheter!

Dere har alle rettigheter, men det må da være litt forståelse for at nå når det er mørkt, dårlig lys fra gatelysene, biler med lys imot og våt asfalt som suger alt av lys! Det er umulig å se dere før det er for sent!! Holdt på å kjøre på en skolegutt i dag! Heldigvis holdt jeg lavere fart enn normalt å klarte å stoppe i tide! Ble så redd at jeg ble rasende! Får heller beklage språkbruken neste gang jeg skulle treffe på vedkommende [emoji33]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by ojda »

Tror det er de samme som krysser 20 cm bak bilen din mens du er i ferd med å rygge :evil:
Gjerne på mørke parkeringsplasser der folk kommer fra alle retninger.
Er det noe som heter "Brekte bein-fetishisme", jeg bare lurer :twisted:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by tshansen »

Jeg lurer på hvor hardt mann må bli påkjørt før man syntes det er kult å gå med refleks! Problemet er bare at bilisten mister lappen uten diskusjon i et slikt tilfelle!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by mekkern »

ojda wrote:Tror det er de samme som krysser 20 cm bak bilen din mens du er i ferd med å rygge :evil:
Gjerne på mørke parkeringsplasser der folk kommer fra alle retninger.
Er det noe som heter "Brekte bein-fetishisme", jeg bare lurer :twisted:
Akkurat det der lurer jeg på.. hvis en begynner å rygge ut så nærmest løper folk for å komme bak bilen selv om en har fått trill på bilen..
Lever folk så kjedelige liv at de MÅ oppsøke fare for litt spenning????
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Toven »

Folk som surrer avgårde, i 10-20kmt under fartsgrensa - ofte vimsende i kjørefeltet og har ikke evne til å bruke blinklys :evil: :evil: :evil:
Bjerknez

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Bjerknez »

Jeg regelrett hater nettsider som bruker Times New Roman som font. En utrolig fæl font som er sååå 1990! :evil:

Såååå enig:
https://www.prepressure.com/fonts/inter ... most-hated
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by tshansen »

Bjerknez wrote:Jeg regelrett hater nettsider som bruker Times New Roman som font. En utrolig fæl font som er sååå 1990! :evil:

Såååå enig:
https://www.prepressure.com/fonts/inter ... most-hated
Hahaha da forslår jeg at du aldri selger sykkelen din, for det lille den får deg ut av huset og vekk fra skjermen gjør det mer godt enn du tror selv hehe [emoji23][emoji23]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:
Bjerknez wrote:Jeg regelrett hater nettsider som bruker Times New Roman som font. En utrolig fæl font som er sååå 1990! :evil:

Såååå enig:
https://www.prepressure.com/fonts/inter ... most-hated
Hahaha da forslår jeg at du aldri selger sykkelen din, for det lille den får deg ut av huset og vekk fra skjermen gjør det mer godt enn du tror selv hehe [emoji23][emoji23]
Haha, driver og leser meg litt opp på "typography" og da kommer man naturligvis over en del merkelige sider når det kommer til fontvalg. Designmessig er den fonten (ved siden av en knippe andre" en katastrofe. :lol:
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by jhn »

Bjerknez wrote:
LordShaft wrote:
Bjerknez wrote:Jeg regelrett hater nettsider som bruker Times New Roman som font. En utrolig fæl font som er sååå 1990! :evil:

Såååå enig:
https://www.prepressure.com/fonts/inter ... most-hated
Hahaha da forslår jeg at du aldri selger sykkelen din, for det lille den får deg ut av huset og vekk fra skjermen gjør det mer godt enn du tror selv hehe [emoji23][emoji23]
Haha, driver og leser meg litt opp på "typography" og da kommer man naturligvis over en del merkelige sider når det kommer til fontvalg. Designmessig er den fonten (ved siden av en knippe andre" en katastrofe. :lol:
Hvilken er den beste da ... eller minst katastrofe blandt de som har øyne for slikt?
Bjerknez

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Bjerknez »

jhn wrote:
Bjerknez wrote:
LordShaft wrote: Hahaha da forslår jeg at du aldri selger sykkelen din, for det lille den får deg ut av huset og vekk fra skjermen gjør det mer godt enn du tror selv hehe [emoji23][emoji23]
Haha, driver og leser meg litt opp på "typography" og da kommer man naturligvis over en del merkelige sider når det kommer til fontvalg. Designmessig er den fonten (ved siden av en knippe andre" en katastrofe. :lol:
Hvilken er den beste da ... eller minst katastrofe blandt de som har øyne for slikt?
Finnes vel ingen fasitsvar på dette tror jeg. Kommer mye ann på innholdet og hvordan det skal formidles etc. Blir en del prøving og feiling når man setter opp nettsider etc. og skal velge ut font typer etc.

Men Times New Roman, Arial, Comic Sans, Verdana etc. er fonter som alle programmer på maskiner rundt om kring støtter. Så hvis en webside bruker en font som ikke nettleseren din programmet støtter så vil nettleseres/programmet erstatte med en standard font som den har.

Altså en såkalt "søppelfont" som må være der som en reserve..på en måte.

Nå snakker jeg mye ut fra egne meninger da det som sagt er en del smak og behag, men å bruke Times New Roman på en side som handler om eleganse (mote etc.) blir åpenbart feil. Slike "Handwritten" fonts som ligner på løkkeskrift kan være fint enkelte ganger, men aldri som brødtekst. Men styr unna den innebyggede Comic Sans fonten.

De fleste i dag bruker såkalt web fonts fra google og andre steder. Fonter jeg selv liker som jeg mener passer bra på naytrale sider er: Raleway, Ubuntu, Open Sans, Oswald (som overskrift i upper case), Roboto etc. Dette er fonter som som i mine øyne stort sett ser bra ut uten å blir for glorete.

En annen viktig ting på hjemmesider i dag er linjeavstand. Hvis avstanden mellom linjene er for tett så blir den tunglest og rotete. Man får litt inntrykk av at "mest mulig informasjon på minst mulig plass" på en måte.

Så noe konkret svar har jeg ikke, men de fontene som er veldig populære i dag på hjemmesider er de jeg har nevnt over.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by tshansen »

Hva som er populært er ikke nødvendigvis det som er riktig :lol: :lol: Se bare på de helvetes kardashians eller hva de heter. Nei takke seg til god gammeldags skrift :plystre

Å smaken er jo som baken :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply