Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by knutk »

LordShaft wrote: Vi skal naturligvis ta en kikk på dette.... Men noe sier meg at feilen ligger et annet sted, eller kanskje i en kombinasjon av fler ting? :-k :-k Skal ta dette videre Onkel :thumleft
Ville begynt å lete blant innstillingene for passord/innlogging.

I de fleste system har de lagt inn en "time out" verdi, dvs. om man ikke har aktivitet i siden innen for en oppgitt periode vil passordet kreves på nytt.
Tanken bak er at om man feks. sitter å surfer på en lånt maskin på offentlig sted (arbeidsplass, cafe etc) og deretter forlater maskinen uten å logge inn så vil man forhindre at andre får ubegrenset tilgang.
Problemet var mer relevant for noen år siden, før telefon/nettbrett, men funksjonen sitter der, og kan feks. typisk være på 60min. Den blir typisk nullstillet hver gang man bytter side/tråd. Således vil skriving av innlegg ikke oppdatere timeren siden man ikke navigerer til annen side/innlegg.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Tommas »

Jeg husker at dette problemet har dukket opp en gang før...

Skal ikke nevne hvem det gjaldt, men det ble nevnt ctr + a & ctrl + c den gangen også 8)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by tshansen »

knutk wrote:
LordShaft wrote: Vi skal naturligvis ta en kikk på dette.... Men noe sier meg at feilen ligger et annet sted, eller kanskje i en kombinasjon av fler ting? :-k :-k Skal ta dette videre Onkel :thumleft
Ville begynt å lete blant innstillingene for passord/innlogging.

I de fleste system har de lagt inn en "time out" verdi, dvs. om man ikke har aktivitet i siden innen for en oppgitt periode vil passordet kreves på nytt.
Tanken bak er at om man feks. sitter å surfer på en lånt maskin på offentlig sted (arbeidsplass, cafe etc) og deretter forlater maskinen uten å logge inn så vil man forhindre at andre får ubegrenset tilgang.
Problemet var mer relevant for noen år siden, før telefon/nettbrett, men funksjonen sitter der, og kan feks. typisk være på 60min. Den blir typisk nullstillet hver gang man bytter side/tråd. Således vil skriving av innlegg ikke oppdatere timeren siden man ikke navigerer til annen side/innlegg.
Ja dette forstår jeg også, men siden jeg selv har skrevet lengre tråder, og reiseskildringer fra Mac (hjemme) tapatalk på veien og PC fra jobb uten å oppleve dette forstår jeg ikke helt hvor problemet ligger [emoji848] skal naturligvis dobbeltsjekke det du sier, men får det ikke til å stemme
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by jhn »

Jeg tror ikke det har noe med inaktivitet å gjøre ... det har skjedd flere ganger at jeg har glemt å logge ut laptopen, den har stått pålogget opp mot et par døgn uten å bli brukt..
Men det har skjedd det samme med meg som med trådstarter ... da har jeg mistenkt eget utstyr og nettverk.
Det er vanskelig å tro at det ligger noe i systemet her inne, da ville det vel skjedd oftere?.
Men jeg har lagt merke til at etter å ha postet et innlegg står "offline" under avataren helt til jeg går inn på en ny tråd eller klikker på " nye innlegg" eller tilsvarende ... men jeg er egentlig ikke utlogget .... om det var forståelig
Bjerknez

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Bjerknez »

Det er vel to ting som kan gjøre at man kan oppleve å bli logget ut uten å logge ut fysisk selv.

1. Det er en cookie instilling i forumet som er innstillt på og slette innlogginger etter en viss tid.

2. Det kan være et sikkerhetsprogram som med viten eller ikke er instillt på og slette cookies fra nettleser.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by tshansen »

Det er så jævlig artig når du våkner til 5 grader og strålende solskinn... også har saltbilene vært ute hele natten å pisset ned alt av hovedveier i distriktet... Kyss meg i driten for noen klovner :evil: :evil:

Jaja, i denne solsteiken er det ikke lange tiden før det meste tørker opp \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Toven »

LordShaft wrote:Det er så jævlig artig når du våkner til 5 grader og strålende solskinn... også har saltbilene vært ute hele natten å pisset ned alt av hovedveier i distriktet... Kyss meg i driten for noen klovner :evil: :evil:

Jaja, i denne solsteiken er det ikke lange tiden før det meste tørker opp \:D/
Fins det noen oversikt eller lignende man kan se hvor og når det saltes? :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by tshansen »

Toven wrote:
LordShaft wrote:Det er så jævlig artig når du våkner til 5 grader og strålende solskinn... også har saltbilene vært ute hele natten å pisset ned alt av hovedveier i distriktet... Kyss meg i driten for noen klovner :evil: :evil:

Jaja, i denne solsteiken er det ikke lange tiden før det meste tørker opp \:D/
Fins det noen oversikt eller lignende man kan se hvor og når det saltes? :)
Nei, ikke som jeg vet om hvertfall... Men det er veldig lett å se når alle hovedveier er våt og alt av sideveier er tørr og fin :lol: Skulle vært en online tjeneste som ga full oversikt over hvor det saltes =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Toven »

LordShaft wrote:
Toven wrote:
LordShaft wrote:Det er så jævlig artig når du våkner til 5 grader og strålende solskinn... også har saltbilene vært ute hele natten å pisset ned alt av hovedveier i distriktet... Kyss meg i driten for noen klovner :evil: :evil:

Jaja, i denne solsteiken er det ikke lange tiden før det meste tørker opp \:D/
Fins det noen oversikt eller lignende man kan se hvor og når det saltes? :)
Nei, ikke som jeg vet om hvertfall... Men det er veldig lett å se når alle hovedveier er våt og alt av sideveier er tørr og fin :lol: Skulle vært en online tjeneste som ga full oversikt over hvor det saltes =D>
Ah.. skjønner :) Yessda, hadde vært kjekt! Blir bare litt usikker på området her nå, sludda på morran og meldt litt under null om nettene fremover :-#
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by JK95 »

Vent til jeg kommer sør igjen du, Toven,da er det helt sikkert trygt :lol: 8)
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Toven »

JK95 wrote:Vent til jeg kommer sør igjen du, Toven,da er det helt sikkert trygt :lol: 8)
Håper da det [-o< :D
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by JK95 »

Toven wrote:
JK95 wrote:Vent til jeg kommer sør igjen du, Toven,da er det helt sikkert trygt :lol: 8)
Håper da det [-o< :D
Hvis ikke blir jeg pissed :evil: 4 uker stuck i kongens klær blir utrivelig nå som det blir mer og mer sesong pr dag som går :?
Bjerknez

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Bjerknez »

Jeg vil rette en urettferdig klage til de som snakker indisk-engelsk på youtube. dem høres jo helt fjerne ut! :evil:
Bjerknez

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Bjerknez »

Irriterer meg litt over en Porsche Cayenne eier som tidligere i dag snek i bensinkøen for å rekke å fylle før prisene ble satt opp. Kan være greit å spare en hundrelapp eller to når man først har kjøpt seg en bil til 2 mill...

Men blunker ikke to ganger før man blåser to mill på en Cayenne samt et verditap på 100.000 i det man kjører ut døra, men i bensinkøen går man liksom over marg og bein for å spare noen slanter!

(Nei, var ikke meg han snek seg forran. Jeg satt og drakk kaffe på kontoret når jeg så hendelsen.
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Gielas »

Bjerknez wrote:Irriterer meg litt over en Porsche Cayenne eier som tidligere i dag snek i bensinkøen for å rekke å fylle før prisene ble satt opp. Kan være greit å spare en hundrelapp eller to når man først har kjøpt seg en bil til 2 mill...

Men blunker ikke to ganger før man blåser to mill på en Cayenne samt et verditap på 100.000 i det man kjører ut døra, men i bensinkøen går man liksom over marg og bein for å spare noen slanter!
Jo rikere jo kjipere?
Gielas
Post Reply