Hva har du kjøpt i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
JRO
Posts: 1292
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JRO »

Ble litt kjøretøy med 2 hjul på meg også. :D \:D/ =D>

ImageEl sparke sykler by Ronnie Olsen, on Flickr
User avatar
mekkern
Posts: 5118
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by mekkern »

90kmh utgaven formoder jeg.... :smt002
User avatar
JRO
Posts: 1292
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JRO »

mekkern wrote:90kmh utgaven formoder jeg.... :smt002
Nei, her går det i lovlige versjoner 22 km/t. [-X :-k
User avatar
Borg
Posts: 1685
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Borg »

JRO wrote:
mekkern wrote:90kmh utgaven formoder jeg.... :smt002
Nei, her går det i lovlige versjoner 22 km/t. [-X :-k
Er dette til barnebarna eller bestemor og bestefar :erte
User avatar
JRO
Posts: 1292
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JRO »

Borg wrote:
JRO wrote:
mekkern wrote:90kmh utgaven formoder jeg.... :smt002
Nei, her går det i lovlige versjoner 22 km/t. [-X :-k
Er dette til barnebarna eller bestemor og bestefar :erte
Ja, her berører du det vanskelige spørsmålet. Jeg har 2 barnebarn på 10 og 8 år, bestefar mente at el sparkesykler var ypperlige julegaver og gikk til innkjøp av 2 stk el sparke sykler til ca. 8 000 kr. Både kona og dattera mente at dette var dårlige julegaver, feil tidspunkt for å kunne bruke gaven ( mitt på vinteren med mye snø) noe jeg mente var av mindre betydning. Så var det alderen til barnebarna 10 og 8 år, var dette riktig alder for el sparkesykler ville de nå dra av gårde og aldri komme tilbake til foreldrene ville de forsvinne ut i evigheten på sine sparkesykler?
Jeg mente dette var å dra det litt langt, de ville nok komme hjem igjen for å lade sparkesyklene, men jeg vant ikke igjennom med dette argumentet heller.

Så jeg vet ikke Borg, kanskje må jeg bruke disse på butikken for å handle øl. :D :thumleft \:D/ En til hvert ben.
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ArcticTiger »

@JRO: :D :smt041 Haha, det var Dagens! Og med det samme jeg har deg på tråden: Virker Vaffelpressa di på Søndag :-k
User avatar
JRO
Posts: 1292
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JRO »

ArcticTiger wrote:@JRO: :D :smt041 Haha, det var Dagens! Og med det samme jeg har deg på tråden: Virker Vaffelpressa di på Søndag :-k
Uten å ha verifisert dette med Vaffelbakekona (hun er i bursdagsfeiring i dag) så sier jeg ja, Velkommen skal du være. Hvis noen andre har mc planer søndag så kan jeg (eller Vaffelbakekona) sikkert ta i mot på verandan gjester på søndag. :D :thumleft \:D/
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ArcticTiger »

JRO wrote:
ArcticTiger wrote:@JRO: :D :smt041 Haha, det var Dagens! Og med det samme jeg har deg på tråden: Virker Vaffelpressa di på Søndag :-k
Uten å ha verifisert dette med Vaffelbakekona (hun er i bursdagsfeiring i dag) så sier jeg ja, Velkommen skal du være. Hvis noen andre har mc planer søndag så kan jeg (eller Vaffelbakekona) sikkert ta i mot på verandan gjester på søndag. :D :thumleft \:D/
Gielas og jeg har tenkt oss en liten lufte-tur :D Litt værforbehold antakeligvis, men vi kan holde kontakten.
User avatar
JRO
Posts: 1292
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JRO »

ArcticTiger wrote:
JRO wrote:
ArcticTiger wrote:@JRO: :D :smt041 Haha, det var Dagens! Og med det samme jeg har deg på tråden: Virker Vaffelpressa di på Søndag :-k
Uten å ha verifisert dette med Vaffelbakekona (hun er i bursdagsfeiring i dag) så sier jeg ja, Velkommen skal du være. Hvis noen andre har mc planer søndag så kan jeg (eller Vaffelbakekona) sikkert ta i mot på verandan gjester på søndag. :D :thumleft \:D/
Gielas og jeg har tenkt oss en liten lufte-tur :D Litt værforbehold antakeligvis, men vi kan holde kontakten.
Den er grei, du har vel mobil nummeret mitt. :D :thumleft
User avatar
Borg
Posts: 1685
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Borg »

JRO wrote:
Borg wrote:
JRO wrote:
Nei, her går det i lovlige versjoner 22 km/t. [-X :-k
Er dette til barnebarna eller bestemor og bestefar :erte
Ja, her berører du det vanskelige spørsmålet. Jeg har 2 barnebarn på 10 og 8 år, bestefar mente at el sparkesykler var ypperlige julegaver og gikk til innkjøp av 2 stk el sparke sykler til ca. 8 000 kr. Både kona og dattera mente at dette var dårlige julegaver, feil tidspunkt for å kunne bruke gaven ( mitt på vinteren med mye snø) noe jeg mente var av mindre betydning. Så var det alderen til barnebarna 10 og 8 år, var dette riktig alder for el sparkesykler ville de nå dra av gårde og aldri komme tilbake til foreldrene ville de forsvinne ut i evigheten på sine sparkesykler?
Jeg mente dette var å dra det litt langt, de ville nok komme hjem igjen for å lade sparkesyklene, men jeg vant ikke igjennom med dette argumentet heller.

Så jeg vet ikke Borg, kanskje må jeg bruke disse på butikken for å handle øl. :D :thumleft \:D/ En til hvert ben.
Haha, god å høre bestefar er mer spenstig enn mor. Er jo gjerne de med flest år på baken som er mest forsiktig så her viser du frem din ungdommelighet :D

Synes du skal gi dem jeg, barna blir garantert fornøyd og foreldrene følger nok etter. Er jo bare å la dem prøve seg frem på litt skjermede områder.
User avatar
mekkern
Posts: 5118
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by mekkern »

Men neste år er de jo en 10-12år.. og sikkert "voksne for alderen".. ypperlig mulighet til å snakke om ansvar (sykkelhjelm) og tillit.. :thumleft

kjør på-overstyr "bobleplast-syndromet".. ta en Kornmo.. :lol:
User avatar
JRO
Posts: 1292
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JRO »

ArcticTiger wrote:@JRO: :D :smt041 Haha, det var Dagens! Og med det samme jeg har deg på tråden: Virker Vaffelpressa di på Søndag :-k
Nå har sønnen booka tia vår i dag søndag, han ønsker hjelp til å rake løv rundt huset så da blir nok ettermiddagen brukt der. Der får kose dere på åerets siste tur. :thumleft \:D/
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ArcticTiger »

JRO wrote:
ArcticTiger wrote:@JRO: :D :smt041 Haha, det var Dagens! Og med det samme jeg har deg på tråden: Virker Vaffelpressa di på Søndag :-k
Nå har sønnen booka tia vår i dag søndag, han ønsker hjelp til å rake løv rundt huset så da blir nok ettermiddagen brukt der. Der får kose dere på åerets siste tur. :thumleft \:D/
Den er grei JRO! Det er jo litt "friskt" idag, men, planer er til for å følges, så tur blir det [-X Vi får se hvor ferden går, når Gielas dukker opp :D
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Kant1 »

Ikke kjøpt idag, men ankom igår..
Airman kompressor, levert kjapt og greit fra NippyNormans.

Satser på jeg ikke får bruk for den [emoji4]Image

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Palma
Posts: 4742
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Palma »

Kjekk sak ! Den dagen kompressoren ligger igjen hjemme får du brukt for den. Jeg har hatt brukt for min mange ganger... da andre trenger luft \:D/
Post Reply