Hva har du kjøpt i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Adele »

ojda wrote:Det dumme med sånne "ikke-posete" bukser er at de gangene det
hadde vært greit å ha jeans under blir det somregel ubehagelig trangt :(

Har sjøl ei "drapåjobben-bukse" og etpar langturbukser. Bla eti slik Halvarsson som jeg tenker på. (Husker ikke modellnavn)

Kjøpte forresten etpar slike luftige hansker sist jeg var nedover Alpene, men jeg har handguards forran fingrene, så så veldig kjølende effekt har de ikke[-(

Jeg tar bare på meg superundertøy eller noe tettsittende under og har med meg klær. Men om jeg bare skal rundt i byen så dropper jeg som regel bukser :redface .. Ikke bra /:.
=^_^=
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by HeleneFS »

Haha, dette er min bekymring også da! :lol: Jeg ser ganske bra ut i en skinndress :-# , men den er så vaaaaaarm.

Jeg kjører uten bukse på de varmeste dagene når jeg ikke skal ut på motorveien, så kanskje det må bli løsningen, en tekstiljakke (Alpinestars stella har en knallfin inntilsittende jakke) til bykjøring og så ny skinndress med mer lufting til lengre turer.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ojda »

Hærregud! Du trenger da ikke se bra ut Hele Tiden :lol: :lol: :lol: ;-)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Adele »

HeleneFS wrote:Haha, dette er min bekymring også da! :lol: Jeg ser ganske bra ut i en skinndress :-# , men den er så vaaaaaarm.

Jeg kjører uten bukse på de varmeste dagene når jeg ikke skal ut på motorveien, så kanskje det må bli løsningen, en tekstiljakke (Alpinestars stella har en knallfin inntilsittende jakke) til bykjøring og så ny skinndress med mer lufting til lengre turer.
Jeg ble faktisk overrasket over hvor godt skinndressen min pustet! Den har fungert fint under sola midt på dagen, men også på natta når det er kjølig. Det hadde jeg egentlig ikke forventet meg. Den er mye bedre enn tekstil-klærne mine.


Det jeg har tenkt på er å kjøpe beskyttere til ben og knær og så kjøpe litt store svarte cargo-bukser jeg kan ha over. Jeg hadde tenkt å gjøre det samme for overkroppen med hettegenser over rustning, men rustningene var veldig dyre så det må vente.
Last edited by Adele on 06 Jul 2017 21:20, edited 1 time in total.
=^_^=
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by HeleneFS »

Haha, men er singel jente i Oslo jo, trenger alle sjekkearenaene jeg kan få, også på mc tur :lol: :lol: :lol:

Hvilken dress har du @Adele? Og jeg aner virkelig ikke hva cargo-bukser er :-#
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Snikkeren »

@HeleneFS: bare sånn at du er obs på det. Adele er ikke en jente. [emoji12]
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JK95 »

HeleneFS wrote:Haha, men er singel jente i Oslo jo, trenger alle sjekkearenaene jeg kan få, også på mc tur :lol: :lol: :lol:

Hvilken dress har du @Adele? Og jeg aner virkelig ikke hva cargo-bukser er :-#
Om du bare sier du er singel og kjører MC så stiller nok kara seg i kø :-# :redface

Legget til forskjellen på perforert og ikkeperforert skinn. Perforert skinn har masse småhull for max lufting, ofte sett på racingdresser, både hele og todelte ;-) Perfekt når det er varmt ute, noe kaldere på morgen og kveld/ kalde dager, men da er en tynn vindstopper knall :thumleft
Hadde også en dress en gang med glidelås-lufting, det var ikke ille :-k
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Trondgv »

Har ikke skinndress, men kan se for meg at jeg er sexy i den og. Jeg som er sexy uansett bekledning kan forstå hvorfor det er så viktig for dere mindre sexy. Er forøvring singel.. Singel og sexy. [emoji38]

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JK95 »

Trondgv wrote:Har ikke skinndress, men kan se for meg at jeg er sexy i den og. Jeg som er sexy uansett bekledning kan forstå hvorfor det er så viktig for dere mindre sexy. Er forøvring singel.. Singel og sexy. [emoji38]

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Alt kler den smukke, spesielt etter noen drammer? :-#
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Trondgv »

JK95 wrote:
Trondgv wrote:Har ikke skinndress, men kan se for meg at jeg er sexy i den og. Jeg som er sexy uansett bekledning kan forstå hvorfor det er så viktig for dere mindre sexy. Er forøvring singel.. Singel og sexy. [emoji38]

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Alt kler den smukke, spesielt etter noen drammer? :-#
Korrekt :lol:
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Adele »

HeleneFS wrote:Haha, men er singel jente i Oslo jo, trenger alle sjekkearenaene jeg kan få, også på mc tur :lol: :lol: :lol:

Hvilken dress har du @Adele? Og jeg aner virkelig ikke hva cargo-bukser er :-#
Jeg klarte ikke å finne farge-kombinasjonen jeg har, men jeg skal prøve å ta noen bilder neste gang jeg kjører. Cargo-bukser er sånne praktiske bukser med masse lommer. har egentlig ingenting med motorsykkel å gjøre, men da kan jeg liksom se helt vanlig ut og være godt beskyttet om jeg har på beskyttelse under dem. Og når jeg er framme kan jeg bare ta av meg beskyttelsene og gå rundt i det selv om det kanskje blir litt baggy.

Jeg vet ikke. Jeg liker å bytte litt på hva jeg går i.

Litt sånn-ish (cargo-bukser)
Image

JK95 wrote:
HeleneFS wrote:Haha, men er singel jente i Oslo jo, trenger alle sjekkearenaene jeg kan få, også på mc tur :lol: :lol: :lol:

Hvilken dress har du @Adele? Og jeg aner virkelig ikke hva cargo-bukser er :-#
Om du bare sier du er singel og kjører MC så stiller nok kara seg i kø :-# :redface

Legget til forskjellen på perforert og ikkeperforert skinn. Perforert skinn har masse småhull for max lufting, ofte sett på racingdresser, både hele og todelte ;-) Perfekt når det er varmt ute, noe kaldere på morgen og kveld/ kalde dager, men da er en tynn vindstopper knall :thumleft
Hadde også en dress en gang med glidelås-lufting, det var ikke ille :-k
Ahaa. Da er min perforert. Ihvertfall i leggene, men jeg tror ikke jakka var det. Jeg vet ikke helt om jeg vil ha så mange glidelåser på skinn egentlig. Sikkert deilig å få luftet litt, men jeg synes glidelåser og skinn er en litt slitsom kombinasjon, men kanskje det bare er meg :-P
=^_^=
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Adele »

http://www.dainese.com/row/en/racing-d1 ... HITE%2FRED

Det som irriterer meg så grenseløst mye er hvorfor jeg ikke stoler mer på meg selv og undersøker på egenhånd istedet for alltid å tro at de i butikken vet best.. Jeg prøvde en jakke og gikk bort til butikkarbeideren for å spørre om hun kunne hjelpe meg med å finne noe som passet bra fordi jeg jeg ikke hadde noen peiling på hvordan en jakke skulle sitte. Til vanlig bruker jeg small og denne jakken jeg kjøpte er størrelse 52. Jeg spurte spesielt om den ikke var for stor rundt nakken og i ryggen fordi den virket litt posete, men hun sa at mc-klær skal sitte løst og at det skulle skinn-klærne også gjøre. Inni hodet mitt tenkte jeg at det hørtes veldig rart ut for da hadde vel en Small (48) sittet løstet på meg.

Men jeg hørte på henne og kjøpte klærne med meg hjem og tenkte at jeg kunne prøve de i noen dager og dersom størrelsen var feil kunne jeg bare bytte dem, men så gikk jeg i bakken og nå har jeg kjøreutstyr til veldig mange tusen som egentlig sitter feil og som jeg ikke får bytte. Og jeg hater det. Det gjør meg så irritert. HVorfor kan hun ikke heller bare si at hun ikke helt vet hvordan den skal sitte istedenfor å påstå at den skal sitte sånn og late som om hun vet.. Jeg skjønner det ikke :(

Her er et bilde jakka på meg..http://imgur.com/Ftw64fY Det irriterer meg så grenseløst mye. Og nå som den har fått noen skrammer vil jeg ikke klare å selge den for en god pris/bytte den og den vil heller aldri se bra ut på meg så lenge den er så stor som den er. Det er så typisk meg. Jeg skjønner ikke hvordan jeg kalrer å gjøre sånne ting gang etter gang. Særlig når jeg egentlig visste at den var altfor stor allerede da jeg prøvde den i butikken. Skjønner ikke hvorfor jeg alltid er så grenseløst impulsiv ](*,) :smt088


Er det noen som kunne være interessert i å kjøpe jakka + buksa for en god pris?

Jakka har bare noen bittesmå merker som ikke legges merke til, men buksa har noen større "flekker"
Last edited by Adele on 07 Jul 2017 00:30, edited 3 times in total.
=^_^=
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Toven »

Snikkeren wrote:@HeleneFS: bare sånn at du er obs på det. Adele er ikke en jente. [emoji12]
Denne gikk jo overaskende umerket forbi... :lol: :lol:

OT:
Tenkt på sånn summer gear base layer @Helene ?
Et eksempel: http://allroadendurotouring.com/alpines ... t-touring/

Har et sett (ikke kjent merke) jeg kjøpte i statene for noen år siden. Fungerer veldig bra, kjøler fort ned når det kommer litt luft på kroppen. Siver jo alltid noe luft igjennom skinntøyet. Kanskje verdt et forsøk med noe lignende... Bruker dette når varmen er på sitt verste, kanskje et par ganger ila sesongen. Ellers holder jeg meg til mitt trofaste Klim Aggressor. Aldri noe bomull under skinntøyet :)

Ser Klim har en serie der og:
http://www.klim.com/Aggressor-Cool-1-0- ... e-3504-000
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bikeridr »

Bestilt for vel en uke siden og hentet i dag.
Må berømme FotoErik i Haugesund for ekstremt rask ekspedering. Bestilt kl 15:12 den aktuelle dagen og pakket og sendt kl 15:21. Service :thumleft

Olympus TG-5 vanntett til 15m, gps, wifi, 4K film, semi-manuelt, men hovedkriterium; opptak i RAW. Dette blir motorsykkelturkamera :)
Image
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ojda »

Vurderte lenge noe sånt jeg også, siden RX100'n min avgikk med fukt-døden,
men ga den en sjanse til :redface
Ryker jeg på samma smellen igen, blir det vantett neste gang :-#
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Post Reply