Hva har du kjøpt i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by HeleneFS »

Snikkeren wrote:@HeleneFS: bare sånn at du er obs på det. Adele er ikke en jente. [emoji12]
Haha takk, det var ikke så veldig opplagt med en gang :-#
JK95 wrote: Om du bare sier du er singel og kjører MC så stiller nok kara seg i kø :-# :redface

Legget til forskjellen på perforert og ikkeperforert skinn. Perforert skinn har masse småhull for max lufting, ofte sett på racingdresser, både hele og todelte ;-) Perfekt når det er varmt ute, noe kaldere på morgen og kveld/ kalde dager, men da er en tynn vindstopper knall :thumleft
Hadde også en dress en gang med glidelås-lufting, det var ikke ille :-k
Takk, da tror jeg at jeg skal se etter perforert. :D

Toven wrote:
Snikkeren wrote:@HeleneFS: bare sånn at du er obs på det. Adele er ikke en jente. [emoji12]
Denne gikk jo overaskende umerket forbi... :lol: :lol:

OT:
Tenkt på sånn summer gear base layer @Helene ?
Et eksempel: http://allroadendurotouring.com/alpines ... t-touring/

Har et sett (ikke kjent merke) jeg kjøpte i statene for noen år siden. Fungerer veldig bra, kjøler fort ned når det kommer litt luft på kroppen. Siver jo alltid noe luft igjennom skinntøyet. Kanskje verdt et forsøk med noe lignende... Bruker dette når varmen er på sitt verste, kanskje et par ganger ila sesongen. Ellers holder jeg meg til mitt trofaste Klim Aggressor. Aldri noe bomull under skinntøyet :)

Ser Klim har en serie der og:
http://www.klim.com/Aggressor-Cool-1-0- ... e-3504-000
Det skal jeg sjekke ut, takk!


Har, etter flere runder med meg selv, funnet ut at jeg skal kjøpe ny skinndress istedenfor tekstil :-# ! Men vi får se hvor mange hundre ganger jeg har tenkt å ombestemme meg før jeg faktisk kjøper noe.

De nye hanskene er fantastiske ihvertfall, elsker å kjøre med så tynne hansker!
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JK95 »

Du får holde oss oppdatert :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by tshansen »

Det er umulig å ikke legge merke til en jente i skinndress, men man legger mest merke til at det faktisk er en jente som kjører sykkel, ikke nødvendigvis hva hun har på seg [emoji1303] dere jenter, pynter dere for andre jenter, ikke oss gutter... for ja, vi driter 200/0 i slikt. Det er andre ting som er langt viktigere [emoji6]

Skinndress er det sikreste i forhold til trenings på asfalt, men bråstoppen mot en stolpe er vanskelig å kåre noen vinner! Jeg har alltid kjørt i skinn selv, men herregud så praktisk og enkelt det er med en god tekstildress [emoji56]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Adele »

LordShaft wrote:Det er umulig å ikke legge merke til en jente i skinndress, men man legger mest merke til at det faktisk er en jente som kjører sykkel, ikke nødvendigvis hva hun har på seg [emoji1303] dere jenter, pynter dere for andre jenter, ikke oss gutter... for ja, vi driter 200/0 i slikt. Det er andre ting som er langt viktigere [emoji6]

Skinndress er det sikreste i forhold til trenings på asfalt, men bråstoppen mot en stolpe er vanskelig å kåre noen vinner! Jeg har alltid kjørt i skinn selv, men herregud så praktisk og enkelt det er med en god tekstildress [emoji56]

Vet ikke helt, jeg.. Jeg snur meg etter kule klær hver gang, haha. Jeg blir 5 år hver gang jeg ser noen med en skinndress som sitter bra. Med sotet hjelm og ordentlige kjøresko ser de ut som jagerflypiloter - elsker det!!
=^_^=
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by HeleneFS »

LordShaft wrote:Det er umulig å ikke legge merke til en jente i skinndress, men man legger mest merke til at det faktisk er en jente som kjører sykkel, ikke nødvendigvis hva hun har på seg [emoji1303] dere jenter, pynter dere for andre jenter, ikke oss gutter... for ja, vi driter 200/0 i slikt. Det er andre ting som er langt viktigere [emoji6]

Skinndress er det sikreste i forhold til trenings på asfalt, men bråstoppen mot en stolpe er vanskelig å kåre noen vinner! Jeg har alltid kjørt i skinn selv, men herregud så praktisk og enkelt det er med en god tekstildress [emoji56]
Jeg er litt uenig i påstanden din. Kanskje generell hverdagspynting er for andre jenter, men når man drar på seg en kjole som kan minne mer om en barne t-skjorte str. 10 år så er det definitivt ikke veninnnene dine som setter pris på det, det finnes nok av mannlige beudrere for et sånt plagg =D> .

Men tilbake til topic så er det altså ikke for gutta at jeg kjøper meg en ny skinndress da, det er fordi jeg SELV føler at jeg ser bedre ut i det, og det ser jo mye bedre ut. Helt fra jeg var 16 år har jeg alltid hatt en drøm om rød R1 med matchende rød skinndress til. En dag kanskje....
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Palma »

LordShaft wrote:Det er umulig å ikke legge merke til en jente i skinndress, men man legger mest merke til at det faktisk er en jente som kjører sykkel, ikke nødvendigvis hva hun har på seg [emoji1303] dere jenter, pynter dere for andre jenter, ikke oss gutter... for ja, vi driter 200/0 i slikt. Det er andre ting som er langt viktigere [emoji6]

Skinndress er det sikreste i forhold til trenings på asfalt, men bråstoppen mot en stolpe er vanskelig å kåre noen vinner! Jeg har alltid kjørt i skinn selv, men herregud så praktisk og enkelt det er med en god tekstildress [emoji56]
Image
HeleneFS wrote: Jeg er litt uenig i påstanden din. Kanskje generell hverdagspynting er for andre jenter, men når man drar på seg en kjole som kan minne mer om en barne t-skjorte str. 10 år så er det definitivt ikke veninnnene dine som setter pris på det, det finnes nok av mannlige beudrere for et sånt plagg =D> .

Men tilbake til topic så er det altså ikke for gutta at jeg kjøper meg en ny skinndress da, det er fordi jeg SELV føler at jeg ser bedre ut i det, og det ser jo mye bedre ut. Helt fra jeg var 16 år har jeg alltid hatt en drøm om rød R1 med matchende rød skinndress til. En dag kanskje....
Kjøp skinndress :thumleft Det er lekkert :thumleft hilsen Pål (25 år, høy, mørk og gjeldfri) \:D/
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ArcticTiger »

HeleneFS wrote:
LordShaft wrote:Det er umulig å ikke legge merke til en jente i skinndress, men man legger mest merke til at det faktisk er en jente som kjører sykkel, ikke nødvendigvis hva hun har på seg [emoji1303] dere jenter, pynter dere for andre jenter, ikke oss gutter... for ja, vi driter 200/0 i slikt. Det er andre ting som er langt viktigere [emoji6]

Skinndress er det sikreste i forhold til trenings på asfalt, men bråstoppen mot en stolpe er vanskelig å kåre noen vinner! Jeg har alltid kjørt i skinn selv, men herregud så praktisk og enkelt det er med en god tekstildress [emoji56]
Jeg er litt uenig i påstanden din. Kanskje generell hverdagspynting er for andre jenter, men når man drar på seg en kjole som kan minne mer om en barne t-skjorte str. 10 år så er det definitivt ikke veninnnene dine som setter pris på det, det finnes nok av mannlige beudrere for et sånt plagg =D> .

Men tilbake til topic så er det altså ikke for gutta at jeg kjøper meg en ny skinndress da, det er fordi jeg SELV føler at jeg ser bedre ut i det, og det ser jo mye bedre ut. Helt fra jeg var 16 år har jeg alltid hatt en drøm om rød R1 med matchende rød skinndress til. En dag kanskje....
En skinndress kjøper du vel primært for beskyttelse mot vær og ving og viss du er uheldig å havner på asfalten :-k
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by knutk »

Palma wrote:
Kjøp skinndress :thumleft Det er lekkert :thumleft hilsen Pål (25 år, høy, mørk og gjeldfri) \:D/
Ok. Bare si det som det er: Du digger det fordi det lukter som ny bil. \:D/
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Palma »

knutk wrote:
Palma wrote:
Kjøp skinndress :thumleft Det er lekkert :thumleft hilsen Pål (25 år, høy, mørk og gjeldfri) \:D/
Ok. Bare si det som det er: Du digger det fordi det lukter som ny bil. \:D/
Ok bryter sammen og tilstår, men syns ikke jeg kunne skrive om god nybil-lukt her på MC-Forumet liksom... :redface
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Toven »

Image
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JK95 »

Toven wrote:Image
^This! :-#
User avatar
Pragmatic
Posts: 48
Joined: 16 Apr 2017 18:10
MC: Kawasaki Z1000SX Tourer 2017
Suzuki DR-Z 400 S 2002
Yamaha Dragstar 1100 '99 med 17600 km på telleren (til salgs)
Location: Trondheim

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Pragmatic »

ArcticTiger wrote:
Pragmatic wrote:Ikke akkurat kjøpt, men byttet min Hayabusa mot en Dragstar 1100 i natt da det var komplett umulig å få solgt den. Håper på at en lat og lettkjørt cruiser med veldig lav km.stand er lettere å selge :thumleft

Image
Tenker han som hadde krusern er passe happy idag :-k
Sykkelen har gått under 18K og har tilsvarende verdi som Hayabusaen, pluss at de der er mye lettere å selge. Det er notorisk vanskelig å kvitte seg med Hayabusaer. Min bror solgte nettopp sin og måtte gå ned ca. 15-20K i pris før han ble kvitt den. Dessuten er den nesten 100% strøken, kun et slitt bakdekk som må byttes :)
Tidligere sykler: Yamaha XJ600N 1998, Kawasaki Vulcan 750 1993, Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa 2000
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by kvase »

Da ble nokk en luftig hjelm for denne karen SHARK RAW STRIPE
Image
Skal brukes i sommerhalvåret i sykkel løp etc.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by kvase »

:roll:
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by tshansen »

Sykkelløp?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply