Hva har du kjøpt i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by tshansen »

Både Tv og PS4, for ikke å snakke om fjøl til å ha den på!! Har du fått lønn eller :lol: :lol: Slik må en jo bare like.

Jeg vil absolutt anbefale Horizon Zero Dawn til PS4... Rett og slett et mesterverk!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Trondgv »

Elolz wrote:@Trondgv grattis med nytt tv! Har lillebroren til det der (49" DX600) og er godt fornøyd :thumleft
Høres bra ut, kvelden blir brukt til kalibrering og til slutt spilling. Finner meg noen gode instillinger på nettet som jeg kan si meg fornøyd med. :thumleft
LordShaft wrote:Både Tv og PS4, for ikke å snakke om fjøl til å ha den på!! Har du fått lønn eller :lol: :lol: Slik må en jo bare like.

Jeg vil absolutt anbefale Horizon Zero Dawn til PS4... Rett og slett et mesterverk!
Har lenge hatt lyst på ny TV, PS4 og ny TV benk. Dette er jo noe jeg tar med meg når jeg kjøper meg hus, og da har jeg nok ikke råd til å slå skikkelig til. Bedre å spare litt lenger her hjemme enn å måtte kjøpe ting jeg ikke er helt fornøyd med. :thumleft

Horizon har jeg fått et par anbefalinger om nå, blir nok ikke kjøpt helt enda men det er ingen tvil om at jeg skal kjøpe det. :thumleft
User avatar
RuneMC
Posts: 2033
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by RuneMC »

Kjøpte meg et par Spidi STS-S hansker på messa. Ikke store rabatten, men XL satt nærmest perfekt uten ekstra plass yttest på fingertuppene og det er sjelden på mine pailabber (Eneste med ekstra plass var lillefingeren). Myke og gode skinnhansker med god passform og brukbar beskyttelse. 1079,- raske

Ellers var jeg i siget på MC Oslo sitt outlet-salg hvor det var 30% på Rukka. Siklet litt på en Rukka Armaxion til 6990,- (før 10K ca) men for det første var det altfor lite plass i butikken så det var en utfordring i det hele tatt å komme til. For det andre var de tomme for størrelsen min.
Enda mer interessant var Schubert C3 Pro til 4100,- :shock: Men igjen, utrolig liten plass og vanskelig å komme til. Hjelmene var langs to smale ganger som tok kun 1 pers i bredden og det strømmet på med folk absolutt hele tiden. Så ikke noen i L, men ellers mange XS, S, M, XXL, XXXL... Ser de har tilbud i nettbutikken nå til litt under 4800,- fortsatt godt tilbud det.
Merkelig liten plass de hadde booket i forhold til interessen de gode tilbudene skapte... her kunne de solgt pallevis av de mest populære varene gitt at de hadde bestilt opp nok og gitt at de hadde hatt mer gulvplass.

Klim så ikke ut til å ha hverken pris på merkelappene eller tilbud. Den nye Kodiak jakka så meget bra ut, men 10K (sjekket pris i nettbutikker på mobilen) er mye penger...
Last edited by RuneMC on 20 Mar 2017 21:04, edited 1 time in total.
User avatar
Palma
Posts: 4743
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Palma »

Messer er oppskrytt... Sitter igjen med samme inntrykket som RuneMC. De satset veeeeldig lite på service i de fleste sjappene, lite betjening, og de som var var utrolig treg.. Men fikk kjøpt meg ryggskinne :thumleft SPIDI. Sitter bra og rimelig grei å bevege seg i. Så kommer de formstøpte øreproppene i posten om 3-4 uker, så får jeg prøve å ta vare på det som er igjen av hørsel :-s
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bikeridr »

Kjøpt for noen dager siden, men halvparten av sendingen ankom i dag :)

Image

Da er det bare å vente på skoene jeg har bestilt. De skulle sendes ut i uke 13.
Måtte jo bare benytte meg av Louis' tilbud med €50,- i sesongstartrabatt 8)
User avatar
kvase
Posts: 4034
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by kvase »

Riktig farge valg Snikkeren
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Snikkeren »

Jepp. Kommer til å se knall ut på den røde CRF'en. [emoji23]
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Kant1 »

Kul hjelm, Snikkeren.
Jeg kjøpte nok for stor hjelm sist, så blåser i retning av adv.hjelm på meg også. Men tror jeg har bestemt meg for Turatekk sin utgave med baugport.

Ellers...idag har jeg kjøpt litt deler til Dakar Liten, fra http://www.motorworks.co.uk, de har både nye og brukte deler. Fant brukte lenkearmer, og div foringer til bakdemperen.
Må bare få skrudd den sammen nå... Tenere'en tar (litt for?) mye oppmerksomhet :-D

Og apropos Tenere.... kjøpte en manual til den, så da fikk den jammen litt idag, likevel :roll:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Palma
Posts: 4743
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Palma »

Fin hjelm Snikkeren. Jeg sjekka ut touratech sin adv åpningsadv hjelm på messa.. Passet ikke mitt hode, så neste blir å prøve Sjubert sin E1, laget over samme lest som C3 pro, men litt med adv..
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Snikkeren »

Palma wrote:Fin hjelm Snikkeren. Jeg sjekka ut touratech sin adv åpningsadv hjelm på messa.. Passet ikke mitt hode, så neste blir å prøve Sjubert sin E1, laget over samme lest som C3 pro, men litt med adv..
Touratech sin åpninghjelm er jo laget av Schubert, så skulle jo tro at passformen var lik som på Schubert.

Jeg har sluttet å snuse, så jeg har ikke samme behovet for å kunne åpne baugen lengre. [emoji106]
User avatar
Palma
Posts: 4743
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Palma »

Snikkeren wrote:
Palma wrote:Fin hjelm Snikkeren. Jeg sjekka ut touratech sin adv åpningsadv hjelm på messa.. Passet ikke mitt hode, så neste blir å prøve Sjubert sin E1, laget over samme lest som C3 pro, men litt med adv..
Touratech sin åpninghjelm er jo laget av Schubert, så skulle jo tro at passformen var lik som på Schubert.

Jeg har sluttet å snuse, så jeg har ikke samme behovet for å kunne åpne baugen lengre. [emoji106]
Nei det var visst før Schuberth laget touratech hjelmene ikke nå lenger sa han duden på messa [-X
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Snikkeren »

Hmm. Det er ikke det jeg har lest. Den andre adventure-hjelmen til Touratech er det Nexx som lager. Men den nye åpningshjelmen skal være Schubert.
Men, det vil du jo merke når du prøver Schubert da.

Prøvde forresten Caberg Tourmax i dag også. Det var den første adventure åpningshjelmen på markedet. Virket helt kurant den også. [emoji106]
User avatar
Palma
Posts: 4743
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Palma »

Vært på handletur
Image
Kjøpte litt godterier
Image[emoji1]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Trondgv »

Kant1 wrote:Kul hjelm, Snikkeren.
Jeg kjøpte nok for stor hjelm sist, så blåser i retning av adv.hjelm på meg også. Men tror jeg har bestemt meg for Turatekk sin utgave med baugport.

Ellers...idag har jeg kjøpt litt deler til Dakar Liten, fra http://www.motorworks.co.uk, de har både nye og brukte deler. Fant brukte lenkearmer, og div foringer til bakdemperen.
Må bare få skrudd den sammen nå... Tenere'en tar (litt for?) mye oppmerksomhet :-D

Og apropos Tenere.... kjøpte en manual til den, så da fikk den jammen litt idag, likevel :roll:
Jeg har den fra Tullatekk, storfornøyd med den. :thumleft
Palma wrote:Fin hjelm Snikkeren. Jeg sjekka ut touratech sin adv åpningsadv hjelm på messa.. Passet ikke mitt hode, så neste blir å prøve Sjubert sin E1, laget over samme lest som C3 pro, men litt med adv..
Åpningshjelmen, altså Aventuro mod er den samme som Schubert E1, med litt små modifikasjoner som bedre luftemuligheter. Aventuro Carbon er en Nexx hjelm, usikker på hvilken. :thumleft
Post Reply